Zwaar koppeling pedaal Astra J 1.4 Turbo

Forumindex Forums Modellen Astra Zwaar koppeling pedaal Astra J 1.4 Turbo

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353579
    BikerBert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2018

      Beste leden,

      Ik ben niet nieuw maar heb wel een nieuwe naam, oude account is weg en dat blijft ook zo  :mail:  sinds een paar weken weer een Opel na een 7 tal jaar diverse VAG modellen te hebben gereden.

      Ik heb een super mooie Astra 1,4 Turbo in Cosmo uitvoering van 2012, net geen 62.000 km op de klok. Hij rijdt super.

      Ben over 2 dingen echter minder te spreken, de koppeling gaat toch wel wat zwaarder dan in mijn vorige auto, een Passat variant uit 2010. Mijn oom zegger heeft een GTC van 2011 met dezelfde motor en die trapt net zo zwaar/straf in. Is dit een normaal verschijnsel bij dit model?

      Verder ben ik slecht te spreken over de radio. de CDR 400 heeft gewoon slecht ontvangst en daarbij horend slecht geluid wat uit de boxen komt. Nu weet ik dat het vooral aan de antenne ligt die in de achteruit zit maar kan er geen extra antenne versterke bij tussen geplaatst worden?

      #18353629
      BikerBert
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2018

        niemand?

         

        #18353810
        BikerBert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2018

          Niemand dus. Is dit opel forum een beetje uitgestorven ofzo.

           

          Voor een paar jaar terug vlogen de nieuwe berichten je om de oren maar sinds ik terug ben hier is niet veel meer.

          #18354329
          BikerBert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            Qua koppeling valt mij het volgende fenomeen op.

            Na een lange snelweg rit voelt het koppeling pedaal zwaarder aan dan hij normaal al is. Als ik vervolgens een paar keer goed trap en  mijn rempedaal op druk breng en dan stevig ingetrapt houd voelt het koppeling pedaal stukken lichter aan. Ik kan dit niet goed plaatsen om eerlijk te zijn.

            Dit kan dan toch geen drukgroep probleem zijn? De auto heeft nu iets meer dan 63.000 kilometer op de klok staan, altijd netjes zijn beurtjes op tijd gehad en boekjes zijn ingevuld zoals het hoort.

            #18354332
            arjenu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2018

              Zware koppeling heb ik ook wel vind ik (Astra J uit 2010). Dat merk je vooral als je even met een andere auto hebt gereden. Of dat iets Opels is weet ik niet?

              CDR400 heeft inderdaad een slecht geluid. Ik heb gewoon een oldskool dak antenne dus ontvangst is prima, maar geluid is bij mij een beetje tja hoe zeg je dat …. dof of zo. Als je hem wat harder zet is het nog wel om aan te horen. Misschien dat een versterker (geen antenne versterker) helpt?

              En ja, volgens mij wordt er op dit forum niet al te veel gereageerd, te zien aan de posts waar niet op beantwoord wordt :)

              #18354522
              BikerBert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2018

                Wat betreft de radio ervaar ik hetzelfde als jij, onder volume 10 is het net als men in een koffiepot aan het zingen/praten is. Zwaar onder de maar in mijn beleving. In jaren niet zo’n slechte radio in de auto gehad.

                Qua koppeling had ik gehoopt op wat meer antwoorden van de leden met een technische achtergrond maar helaas. Forum is zo goed als uitgestorven tegenwoordig lijkt het wel.

                #18354529
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Het kan zijn dat je prise as vervuild is(daar schuift je koppeling overheen als je het pedaal indrukt) dit komt wel vaker voor(in het algemeen niet zozeer alleen Opel) alleen is dit zeer slecht te controleren zonder de versnellingsbak te demonteren.

                  #18354541
                  BikerBert
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2018

                    @Opeltje17,  Dat zou kunnen ware het niet dat als ik het rempedaal op druk zet en houd ( zit op zelfde hydraulische systeem ) de koppeling lichter word, dus in mijn  beleving kan het antwoord wat jij geeft dan niet het geval zijn.

                    #18354543
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Dat is wel heel apart, en ook niet te verklaren.

                      Als je koppelings systeem eenmaal gevuld is, staat het in principe los van je remvloeistof potje.

                      #18354555
                      BikerBert
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 March 2018

                        Precies, ik hoopte dat iemand een soortgelijk iets had meegemaakt maat helaas tot nu toe nog niet.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.