Radiator scheur makkelijk te herstellen of zware kost?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Radiator scheur makkelijk te herstellen of zware kost?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343423
    bellekeponne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 May 2017

      Dag iedereen,
      Ik ben een beetje op de sukkel met mijn Zafira ( model 2011). Eerst versnellingsbak stuk, dan meerdere keren stilgevallen ondanks regelmatig onderhoud omwille van een vervuilde EGRklep en nu plots verlies van koelvloeistof ( niet zichtbaar) waarbij de garage een lek in de radiotor vaststellen.
      Ikzelf ken te weinig van auto’s maar ik hoor langs alle kanten dat dit niet zo’n grote kost zou mogen zijn, radiator online terug te vinden voor +/-80€, er ook gebruik kan gemaakt worden van een sealer ( product dat de lek kan dichten voor een langere periode)….
      Ik ben op korte tijd al heel wat centen kwijt aan de wagen, verwacht op 150.000km de aandrijfriem ook nog eens een grote kost en de garage zelf aarzelt of het allemaal nog de moeite is.
      Maar die auto is 6 jaar oud, 141.000km dat zou toch nog eens zoveel moeten kunnen worden?
      Alleen heb ik schrik nog veel opeenvolgende kosten te krijgen wat ik niet kan dragen en een veilig gevoel om met mijn 2 kleine kinderen te rijden heb ik ook niet meer.
      Wat raden jullie ‘autokenners’ me aan?

      Thanks voor jullie advies

      #18343426
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/zafira/zafira-b-2005-2012/koelsysteem/
        in de link hierboven een radiateur zoeken die voor je motorcode geschikt is
        een 5 liter fles koelvloeistof erbij bestellen en dan zelf vervangen…
        een scheur dichtmaken zou ik niet eens aan beginnen.. de kans dat het weer open scheurt is groot aangezien er op het koelsysteem druk staat als deze eenmaal in z`n werk is…

        en over de EGR klep.. afhankelijk van welke motor je hebt kun je ook de EGR klep laten verwijderen uit je ECU ( boordcomputer) dan heb je hier nooit meer last van…

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.