Racing Chip for Astra K 1.4 150pk

Forumindex Forums Modellen Astra Racing Chip for Astra K 1.4 150pk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367253

    Dukie
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      17 August 2018

    <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Hi,</span></span>

    <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>I have a 2016 Astra K, 1.4 Turbo, 150hp – and would like to know if anyone has installed a racing chip on it and what the results were.</span></span>

    <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Also, where in the Netherlands can I get a racing chip installed?</span></span>

    <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Regards</span></span>

    #18367258

    the-duke
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 243
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 August 2007

    I have tuned my B14NET (1.4 turbo). -> technically the same as the A14NET.
    Stock power measurement: 152 bhp

    Tuning step 1:
    Big intercooler
    Better airfilterhousing and piping
    customer remap
    result: 172 bhp

    Tuning step 2:
    Big intercooler
    Better airfilterhousing and piping
    removal of catalytic converter
    redo customer remap
    result: 191 bhp (at 1,5 bar turbo pressure)

    Tuning step 3:
    Big intercooler
    Better airfilterhousing and piping
    Installation of 200 cell racing catalytic converter
    Installation of complete freeflow 70 mm exhaust system
    Regap spark plugs to 0,5 mm
    redo customer remap
    result: 203 bhp (at 1,2 bar turbo pressure)

    All done by DBilas Dynamic in Germany.

    Regards,
    The Duke

    #18367265

    Dukie
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      17 August 2018

    Thanks Duke,

    I will look them up and take the discussion further,

     

    #18367326

    eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 262
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 May 2017

    I have tuned my B14NET (1.4 turbo). -> technically the same as the A14NET. Stock power measurement: 152 bhp Tuning step 1: Big intercooler Better airfilterhousing and piping customer remap result: 172 bhp Tuning step 2: Big intercooler Better airfilterhousing and piping removal of catalytic converter redo customer remap result: 191 bhp (at 1,5 bar turbo pressure) Tuning step 3: Big intercooler Better airfilterhousing and piping Installation of 200 cell racing catalytic converter Installation of complete freeflow 70 mm exhaust system Regap spark plugs to 0,5 mm redo customer remap result: 203 bhp (at 1,2 bar turbo pressure) All done by DBilas Dynamic in Germany. Regards, The Duke

    Step 4: replacement of the destroyed gearbox, as this gearbox can only handle up to 230 Nm and the tuning created 300 Nm…… :wacko: :wacko: :wacko:

    ....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

    #18367330

    the-duke
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 243
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 August 2007

    Ik heb niet vermeld hoeveel koppel ik heb, maar als je het wilt weten is dat 260 nm bij 3360 omw/min en mijn M32 bak heeft een extra oliekanaal naar het probleemlager (“de vernieuwde versie”). Deze kan officieel 320 nm aan, dus marge zat, “theoretisch”…

    Dit is al de zoveelste opmerking die je maakt bij allerlei mensen over modificaties, dat alles kapot zou gaan.
    Ik weet niet wat je gedachte daarachter is, of je een of andere milieu-man bent ofzo en ik ga er verder ook niet meer op reageren.

    Als we zonder emotie blijven bij de feiten, kan ik je wel vertellen dat de theorie anders werkt dan de praktijk.
    Ik rijd al een kleine 30 jaar zwaar opgevoerde Opels en deze worden ook echt tot op de limiet gebruikt (drag racing, circuit e.d.), zonder dat er zaken kapot gaan. Ik heb bijvoorbeeld ook kennissen die nog verder gaan jaar in / jaar uit drag racen met standaard opel F23 bakken, dikke slicks eronder en 600 pk / 530 nm, terwijl deze slechts geschikt zou zijn tot 230 nm.. Als er 1 merk is waarbij dit kan (naast Saab), zou ik mijn geld zetten op Opel (pre-Peugeot uiteraard)

    Fijn weekend.

    #18367333

    eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 262
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 May 2017

    Wellicht heb je de entry-post niet gelezen; het gaat hier om de Astra-K met 110 kW. Handgeschakeld is deze in Nederland niet leverbaar met M32-bak.
    De B14XFT/XFL is gekoppeld aan de M24 bak, welke volgens de constructeur geschikt is tot 240 Nm.
    Uiteraard zal het allemaal niet kapot gaan bij 241 Nm, maar ik wijs de lezers graag op de risico’s van dit soort modificaties.
    Heeft niks met milieu te maken, alleen met sharing is caring….. ;-)  

    Het doel van een forum is immers delen van ervaringen en informatie.

    Eveneens een fijn weekend.

    ....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

    #18367338

    the-duke
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 243
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 August 2007

    :good:

    #18367367

    Dukie
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      17 August 2018

    …. or perhaps easier to just get the 1.6 then :)

    #18367378

    eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 262
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 May 2017

    …. or perhaps easier to just get the 1.6 then :)

    ….if you still can find one….. :yes:

    ....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.