Raar probleem

Forumindex Forums Techniek Ecotec Raar probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206237
    Calibration
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 October 2007

      Hallo
      Ik heb het volgende probleem met mijn Calibra.
      Tijdens het rijden gaat af en toe het motorlampje branden.
      Deze gaat na een paar seconde meestal weer uit, maar af en toe blijft hij ook aan. Ook heb ik een aantal keren gehad dat tijdens het rijden ineens de toerentalwijzer naar ongeveer 5500 toeren loopt en dan stotterd hij een keer. Als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta heb ik ooit het probleem dat hij ineens uitvalt. Als ik dan weer wil starten gaat dat best moeilijk en lijkt het wel of alles kapot gaat.

      Bij de dealer heb ik hem laten uitlezen en daar vertellen ze mij dat het waarschijnlijk de nokkenassensor is.

      Ik heb al verschillende dingen vervangen namelijk:
      Krukassensor, nokkenassensor, maar dat haalt allemaal niets uit.

      Het betreft een x2.0xev motor

      Wie kan mij helpen? Ik ben het onderhand wel voort moe.

      Ik hoop op veel reacties. Alvast allemaal bedankt!

      Groeten.

      #17366481
      Bossa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Welkom op het opel-forum!

        Omdat het storingslampje heeft gebrand moet deze een storing hebben opgeslagen. Tijdens uitlezen moeten ze dus kunnen zien wat er aan de hand is, althans waar de oorzaak kán liggen.

        Die 2 sensoren zijn meetsensoren. Als die nieuw zijn dan kan het ook nog zijn dat de distributie misschien van tijd is, ik heb dat 1x meegemaakt bij deze motor.2 tanden van tijd en toch blijven lopen …maar wel beroerd.

        #17366482
        Calibration
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 October 2007

          Ok hartelijk bedankt!

          Ik ga het checken.

          #17366483
          Calibration
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 October 2007

            Nope was het ook niet.. :hmmz

            Iemand nog sugesties, ondertussen klopsensor ook al vervangen, maar nog steeds problems!

            #17366484
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              heel erg vervelend, als ze met uitlezen nokkenassensor is, dan zit daar ook het probleem lijkt me :hmmz

              ook alle stekkerverbindingen heel goed nagekeken, geen aanslag er op?

              LMM meter kan het ook zijn, daar gaat hij ook heel raar van lopen als hij verkeerde waarden gaat meten. maar dan hadden ze dat met uitlezen zeker moeten zien… :hmmz

              #17366485
              Calibration
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 October 2007

                Ik zit nu te denken zou het misschien nog iets met mijn EGR te maken kunnen hebben? Het is nu voort zover dat ik een hele tijd normaal kan rijden. Start ik weer een andere keer dan gaat bijv. mijn motorlampje na 200 meter aan, je voelt dan ook duidelijk da hij onderin zwaarder klinkt en hij trekt ook lang niet volledig door. Stop ik dan en start ik opnieuw, dan kan ik weer normaal doorrijden.(ooit 2 keer starten). Ook slaat hij nog steeds af als ik lang stationair laat draaien, dit gebeurt ook als het motorlampje gewoon uit is. Heel raar.

                #17366486
                sean
                  Lid sinds:
                  6 November 2007

                  bij mij was het de krukassensor en de stappenmotor.
                  had de zelde klachten!!

                  gr sean

                  #17366487
                  Omar
                    Lid sinds:
                    3 February 2007

                    Ik heb dit ook meegemaakt met mijn X20XEV en dat behoorlijk irritant inderdaad !

                    Bij mij zijn de krukas-sensor, nokkenas-sensor, luchtmassameter, stappenmotor vervangen en nu loopt hij eindelijk weer goed. Het heeft bij mij ook erg lang geduurd (en veel ergenissen en geld gekost) om het probleem te verhelpen !

                    #17366488
                    bleucorsaboy
                      Lid sinds:
                      6 May 2007

                      gasklep positie sensor

                      denk ik :hmmz

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.