raar probleem c20ne (opgelost)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) raar probleem c20ne (opgelost)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207470
    j.r
    • Topics 3
    • Reacties 3
    Lid sinds:
    13 April 2007

    sinds een paar dagen doet mijn detje gsi raar als ik in de 1ste of 2de versnelling rij , het motronic lampje begint dan even te branden, in de 2 meestal tot ongeveer 2500 toeren. bij normaal gas geven brand ie niet. in de 3,4 en 5de versnelling springt ie heel af en toe maar aan. ook lijkt ie een beetje in te houden. weet iemand wat het kan zijn?

    en dan nog een vraag. als ik de sleutel omdraai van het contactslot loopt mijn benzinepomp niet. en het ligt niet aan het brandstofrelais. ideeen iemand?
    alvast bedankt

    #17419310
    suaver
    • Topics 2
    • Reacties 23
    Lid sinds:
    29 March 2007

    uit laten lezen??? of zelf uitlezen??

    en hoe weet je dat het niet aan het relais ligt?? spanning gemeten?? op de benzinepomp??computer probleem??

    #17419311
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
    zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

    Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

    succes

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17419312
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    origineel gepost door corsaboy
    je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
    zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

    Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

    succes

    Pomp hoort pas te gaan draaien als je je de motor start.

    Deze reageert op toerental signaal van de motor, de motorcomputer geeft dan weer het sein dat de pomp moet draaien.

    soms bij ombouwen komt het voor dat ze de pomp door verbinden, maar dan is het gauw afgelopen met de accu als je je contact aan hebt staan :vertag

    #17419313
    Small Sexy
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 278
    Lid sinds:
    1 May 2008

    Even tussen 2 dingen door.
    Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

    Sjupke`

    #17419314
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Small Sexy
    Even tussen 2 dingen door.
    Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

    Sjupke`

    Rood/Blauw

    en vanaf de zekering word hij blauw.

    #17419315
    Small Sexy
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 278
    Lid sinds:
    1 May 2008

    Danku!
    Heb er even over na gedacht, maar mij lijkt t t slimst om de aansturing van het relais te pakken ipv de voedingdraad van de pomp. Anders heb ik een flinke schakelaar, of een relais nodig om t te schakelen lijkt me.

    Sjupke`

    #17419316
    j.r
    • Topics 3
    • Reacties 3
    Lid sinds:
    13 April 2007

    eindelijk uitgelezen. bleek de koelvloeistof temperatuursensor op het blok te zijn, die gaf bij optrekken een temperatuur aan van -31 graden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.