raar probleem c20ne (opgelost)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) raar probleem c20ne (opgelost)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207470
    j.r
      Lid sinds:
      13 April 2007

      sinds een paar dagen doet mijn detje gsi raar als ik in de 1ste of 2de versnelling rij , het motronic lampje begint dan even te branden, in de 2 meestal tot ongeveer 2500 toeren. bij normaal gas geven brand ie niet. in de 3,4 en 5de versnelling springt ie heel af en toe maar aan. ook lijkt ie een beetje in te houden. weet iemand wat het kan zijn?

      en dan nog een vraag. als ik de sleutel omdraai van het contactslot loopt mijn benzinepomp niet. en het ligt niet aan het brandstofrelais. ideeen iemand?
      alvast bedankt

      #17419310
      suaver
        Lid sinds:
        29 March 2007

        uit laten lezen??? of zelf uitlezen??

        en hoe weet je dat het niet aan het relais ligt?? spanning gemeten?? op de benzinepomp??computer probleem??

        #17419311
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
          zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

          Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

          succes

          #17419312
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            origineel gepost door corsaboy
            je pomp hoeft ook niet constant te draaien.
            zou niet prettig zijn voor de pomp.. deze zal even kort aanslaan maar vaak niet hoorbaar.

            Verder even je ecu uitlezen. denk een probleem met je lambda sonde ofzo.. kan niet veel zijn bij deze motoren.. :agent

            succes

            Pomp hoort pas te gaan draaien als je je de motor start.

            Deze reageert op toerental signaal van de motor, de motorcomputer geeft dan weer het sein dat de pomp moet draaien.

            soms bij ombouwen komt het voor dat ze de pomp door verbinden, maar dan is het gauw afgelopen met de accu als je je contact aan hebt staan :vertag

            #17419313
            Small Sexy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Even tussen 2 dingen door.
              Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

              Sjupke`

              #17419314
              GlennGSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2007

                origineel gepost door Small Sexy
                Even tussen 2 dingen door.
                Bij een kadett c20ne gsi, welke kleuren hebben de kabels van de brandstofpomp? Een eventuele diefstalbeveiliging lijkt me nog geen slecht id. Zijn hiervoor ideen en tips?

                Sjupke`

                Rood/Blauw

                en vanaf de zekering word hij blauw.

                #17419315
                Small Sexy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Danku!
                  Heb er even over na gedacht, maar mij lijkt t t slimst om de aansturing van het relais te pakken ipv de voedingdraad van de pomp. Anders heb ik een flinke schakelaar, of een relais nodig om t te schakelen lijkt me.

                  Sjupke`

                  #17419316
                  j.r
                    Lid sinds:
                    13 April 2007

                    eindelijk uitgelezen. bleek de koelvloeistof temperatuursensor op het blok te zijn, die gaf bij optrekken een temperatuur aan van -31 graden.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.