raar motor geluid astraH

Forumindex Forums Modellen Astra raar motor geluid astraH

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270699
    Dolder
      Lid sinds:
      14 February 2015

      beste mede-opelrijders,

      Ik heb onlangs een astra H station 2010 met diesel 1.7 met ecoflex motor gekocht. 95.000 op de teller, normaal onderhoud volgens t boekje gehad, geen opvallende zaken wat ik kan zien.
      Erg fijne auto en een goede opvolger van onze astra station G ;)

      maar er zit een raar geluidje in en ik vraag me af wat t is, misschien kunnen jullie me verder helpen?
      – het is een kortdurend geluid dat vaak optreet, alleen bij onbelaste motor
      – vaak na intrappen koppeling of terug schakelen. ook na verloop van tijd bij stationair.
      – frequentie onafhankelijk van toerental motor
      – hoog, zoemend geluid, begint laag, eindigt hoog.
      – kortdurend maar herhaalt zich vaak.
      – klinkt beetje als kalkoen geluid dat ik op Youtube heb gehoord maar is t niet volgens mij,..

      heb gedacht aan teruglopende diesel in leidingen, evt. met luchtbellen. lager ergens? multiriem? Turbo? lager van turbo?
      Ik heb geen idee…. het lijkt wel alsof het een eigen leven leidt.. alsof er ergens een wieltje of een pompje ronddraait die aanloopt…

      Ik heb een paar opnames gemaakt met mijn telefoon in de auto, hieronder een linkje. t is het hoog zoemend geluid op de achtergrond.

      herkent iemand het? kan iemand me verder helpen?

      Vriendelijke groet,
      Douwe
      Zwolle

      #18275089
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Ik kan er niks van maken, kun je het geluid beter lokaliseren met de motorkap open?

        #18275090
        Dolder
          Lid sinds:
          14 February 2015

          beste midnight Black,

          Je hebt gelijk. Ik heb net een geluidsopname en kort filmpje gemaakt met motorkap open en geupload, staat in dezelfde map met linkje in mijn eerste post. dan is het geluid een stuk beter hoorbaar. ik hoop dat jullie het herkennen of me verder kunnen helpen.

          Geluid zit (als je voor de motorkap staat en naar de auto kijkt) links. Ik zie niet de snaar niet slippen.

          groet,
          Dolder

          naschrift: het geluid kwam van terug lopende diesel icm bubbels in diesel leiding. (dus toch..) Is netjes verholpen door de dealer die mij de auto heeft verkocht.
          ik heb link naar mijn “onedrive” verwijderd. Mocht iemand geluidje willen horen, mail me even.
          Groet,

          #18275091
          Popje64
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2016

            Beste Dolder,

            wat heeft de dealer gedaan om het rare geluid op te lossen van de terug lopende diesel icm bubbels in diesel leiding.
            Ik heb dit nl ook en de ene zegt dat dit niet op te lossen is, de ander zegt nieuwe brandstoffilter en/of brandstofleiding, weer een ander zegt de EGR-klep schoonmaken dus weet nu niet meer wat de bedoeling maar misschien is jouw dealer wat beter dan de anderen,

            groet Frank

            #18367403
            mastahb
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 July 2019

              Hoe is dit probleem opgelost? Ik heb hetzelfde vreemde geluid.

               

              Mijn distributie is al vervangen en nu zegt de garage de brandstofpomp a 1000+ euro. Ik zou graag willen verifiëren of dat wel echt het probleem is.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.