Raar geluid uit versnellingsbak

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Raar geluid uit versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207237
    R. de Jong
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 June 2008

      Hallo allemaal,

      Vandaag kwam ik uit mijn werk met mijn 15 jaar oude astra, bijna thuis, hoor ik een raar geluid onder de motorkap vandaan komen.

      Als ik gewoon rijdt is er niets aan de hand, maar als ik mijn voet van het gas afhaal komt er een rammelend geluid uit het voor onder, zodra ik weer gas geef is het weer over.
      Dit doet hij in alle versnellingen.

      De astra is een sedan uit 1993 en heeft officieel de motorcode C16NZ met bijna 300.000 km op het klokje.
      Het officiele blok is er ongeveer 3 jaar terug uit gehaald om dat deze niet goed meer was en vervangen door een E16NZ blok met 110000 km minder dan wat er nu op de teller staat.

      Dit E16NZ blok is aangesloten op eigenlijk alles van de C16NZ omdat deze motoren bijna gelijk zijn aanelkaar ( is mij ook maar verteld).

      Maar om even terug te komen op het probleem, wie kan mij vertellen wat er aan de hand is, en mocht ik de bak moeten vervangen, welk type bak heb ik dan nodig?

      MVG
      R. de Jong

      #17413894
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kan ook een loszittende of defecte motor steun zijn, controleer dat eerst eens.

        Dit kan akeling resoneren, ik heb het zelf gehad toen mijn kadett C16NZ rond de 300.000km zat.

        steun vervangen en de auto is zonder verdere problemen naar de 400.000km gereden.

        Mocht de bak kapot zijn dan moet je een bak type F13-5 hebben.

        Willem

        #17413895
        R. de Jong
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 June 2008

          Heb gekeken en lopen trekken aan mijn blok om te kijken naar de motorsteunen, en volgens mij zijn die goed.
          Conclusie door mij gesteld, bak is overleden.

          In ieder geval bedankt voor je antwoord.

          Ik zet er in iedergeval nu geen andere bak meer onder, komt ooit in de toekomst wel weer eens, hij gaat in de schorsing en wordt een project., ik denk dat ik er een 200ts van ga proberen te maken.

          En mijn nieuwe auto, waar ik naar loop te kijken is er 1 van de japanse concurent.

          MVG
          R. de Jong

          #17413896
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            je moet kijken of de steunen niet gescheurd zijn.

            Blok kan nog wel vast leggen hoor

            Willem

            #17413897
            R. de Jong
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 June 2008

              Ik heb zelf niets kunnen vinden aan scheurtjes of iets dergelijks, laat er even naar kijken in de garage deze week, ik laat de afloop nog wel horen.

              Het is alleen wel zo dat met kouwe motor het geluid een stuk minder is als met warme motor.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.