raar geluid bij snel optrekken

Forumindex Forums Modellen Insignia raar geluid bij snel optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258985
    Bart waegemans
      Lid sinds:
      2 July 2013

      Allen,

      Mijn Insignia sportstourer 2011 /160pk/cdti (45000 km) maakt al een tijd een tikkend/klakkend geluid als ik snel optrek tussen de 3 en 5000 toeren.
      Het geluid blijkt zicht te bevinden vooraan ergens ter hoogte van de wielen.
      Opel Garage heeft ondertussen al de beide uiteinden van de kardanas vervangen maar tevergeefs…
      Nu spreken ze van het diffirentiëel te vevangen….wat een duur grap gaat zijn (2 à 3000 euro) volgen garage.
      1 . Heeft er iemand soortgelijke problemen ?
      2. De wagen is slechts 5 maanden uit garantie en heeft slechts 45000 km, heeft er iemand ervaring met zulke herstellingen vlak nadat de garantie tijd is verstreken ?

      Alvast bedankt voor de input !

      #18156910
      Mitchell1994
        Lid sinds:
        6 April 2013

        Ik heb dit ook gehad met mijn astra j van 2010, alleen ik had het als ik boven de 100 reedt. Opel dealer heeft nooit wat kunnen vinden. Ben blij dat ik die auto weg heb gedaan.
        Vaak treffen ze een regeling als er iets kapot gaat net buiten de garantie, wat eigenlijk lang mee hoord tegaan. Ik heb dit gehad met mijn versnellingbak waar van de lagers versleten waren. Auto net 1 maanden buiten de garantie en 32000 km. Was een bekend probleem bij de astra j. Om de productie kosten te verlagen, hadden ze voor goedkope lagers gekozen. Ze hebben het toen helemaal vergoed ondanks buiten garantie.

        #18156911
        Bart waegemans
          Lid sinds:
          2 July 2013

          Het zou spijtig zijn als ze dit bij Opel volledig op mijn kosten gaan afhandelen…het is tenslotte wss een probleem van een slecht op slecht geplaatst onderdeel.

          Ter veduidelijking ik hoor het geluid enkel bij snel optrekken in 2de en 3de versnelling….
          En ze blijken in de garage (waar ik tot nu toe een tevreden klant ben) ook te moeten gokken op de oorzaak van het probleem…

          #18156912
          Mitchell1994
            Lid sinds:
            6 April 2013

            Als ze de kosten volledig gaan verhalen op u, zal ik een brief of een mail sturen naar Opel Nederland. Is niet normaal dat zo iets binnen 2 jaar kapot gaat en 45000 km. Bij mij kwam het geluid voor in de auto links bij het wiel. Leek ook wel of het uit het dashboard kastje kwam.

            #18156913
            Salernitana
              Lid sinds:
              17 March 2012

              Ik zelf vind het al verdacht dat een diesel met zo weinig kilometers zo snel weer wordt verkocht.

              Zelf had ik hem daarom ook nooit gekocht. Vraag anders de info van de vorige eigenaar.

              Suc6

              #18156914
              Bart waegemans
                Lid sinds:
                2 July 2013

                Heb deze 2 jaar geleden gekocht als directie wagen bij Opel zelf….dus mag men er vanuit gaan dat de wagen toen in orde was..

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.