raar geluid bij het remmen en nemen van bochten astra g

Forumindex Forums Modellen Astra raar geluid bij het remmen en nemen van bochten astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217298
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      hallo,

      Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het stond er niet in.

      Als ik recht rij en ik rem dan hoor je iets aanlopen. een soort ijzer op ijzer geluid. Het is geen constant geluid. Onder het remmen hoor je letterlijk: piep piep piep. Het is afhankelijk van de snelheid, hoe harder ik ga, hoe sneller het piepje gaat.

      Ik heb het zelfde geluid als ik de bocht om ga, links of rechts maakt niet uit.

      het lijkt of het van de remmen afkomt. alsof er iets aanloopt op de schijfen.

      Ik ga er mee naar de dealer aangezien ik garantie heb.
      zelf ben ik bang voor de wiellagers.

      hebben jullie suggesties wat het kan zijn? zo ja, wat is er het beste aan te doen? ik hou namelijk niet van tijdelijke oplossingen.

      groeten, robert

      trouwens volgens mij zijn de schijfen nog nieuw (zit geen rand op)

      #17613549
      Plf
        Lid sinds:
        31 January 2010

        Wiellagers piepen over het algemeen niet, maar beginnen te ‘kloppen’. Het zou kunnen duiden op kromgetrokken schijven, waardoor ie onregelmatig remt en dus piepende geluiden veroorzaakt. Alhoewel je dat geluid niet zou moeten horen met flink remmen.

        Of je remblokken zijn compleet versleten en je remt staal op staal. Ik zou het hoe dan ook even goed checken, want anders zijn je schijven snel eraan.

        Succes.

        #17613550
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          hoe is de staat van de remmen algemeen.

          Indien schijven achter:

          Achterremmen vast, nadat opel met de astra-G over is gestapt op het systeem VW is het alleen maar ellende geworden met vastzitten achterremmen en dergelijke..

          Willem

          #17613551
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            oke, bedankt voor de reacties, duidelijk dus de remblokken. heb nog enkele reacties gehad die het zelfde dachten.

            deze kan dicht volgens mij.

            #17613552
            astropel
              Lid sinds:
              1 November 2009

              OP dit moment van het jaar piepen ook mijn achterremmen.
              Is niet ondenkbaar dat het komt door zout en pekel.
              Rijd een keer goed door de wasstraat (met bodemwas) en kijk of het over is, grote kans!

              #17613553
              zetos
                Lid sinds:
                4 January 2009

                Hey ik zou zeggen krik je auto ff op en geef ff een slinger aan je wiel.

                Wat bij mij ook begon met piepen werdt kloppen en was dus idd de wiellager.

                Soms willen nieuwe remmen ook wel eens piepen omdat ze nog moeten inslijten.

                Greetz

                #17613554
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  het is opgelost. mijn remblokjes waren bijna op zijn eind en liepen aan.
                  zijn onder garantie vervangen.
                  nu hebben ze ook rond de blokken iets wittigs erverheen gespoten/gesmeerd. dit hebben ze ook op de bouten van de voorwielen gedaan, wat is dat?

                  groeten,

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.