Raar geluid Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Raar geluid Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273036
    willem2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2010

      Sinds enige tijd maak onze Astra f caravan (1.6szr) een raar geluid. Ik kan het het beste omschrijven als een “goenk goenk goenk”. Lastig omschrijven, er zit niet echt een klank in. Je voelt het ook en dan vooral bij de pedalen.
      Het geluid deed me eerst denken aan een kapot wiellager, omdat het in de bochten iets erger klinkt, maar die blijken allemaal in orde.
      Toen viel het me op dat je het het beste hoort tussen de 2200 en 3000 toeren (ongeveer). Zou het de versnellingsbak kunnen zijn? Olie van de bak is nog mooi rood en volgens mij goed op peil, zo’n 20mm onder de opening.
      De astra heeft inmiddels meer dan 250.000 km gelopen.

      Wie heeft raad?

      Alvast bedankt!

      #18292798
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Maakt je auto dat geluid alleen onder last of ook met terugschakelen en uitrollen??
        Kijk ook eens achter je remschijven hoe de ankerplaten staan of die niet aanlopen op je schijven en of die niet rot zijn

        #18292799
        willem2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2010

          Vandaag de auto maar naar de garage gebracht. Ik kwam er zelf niet uit, vooral omdat het bij een bepaald toerental was.
          Bleek toch een kapot voorwiellager te zijn, is gerepareerd voor 180 euro.
          Hij rijdt weer als vanouds :D

          Bedankt iig voor het meedenken!

          #18292800
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            duur lagertje.. of zijn er 2 vervangen??
            de lager zelf kost 20 euro namelijk.. maar de uren met demonteren en persen etc zal er wel in zitten…
            maar goed je kan er weer een tijdje tegen aan

            #18292801
            Speedswitch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2015

              Mooi dat t opgelost is! Toch zou ik nog 1 x je werkplaatshandboek oid checken, volgens mij hoort de olie van een handbak doorgaans exact tot de vulopening te komen (je vult olie bij tot het eruit komt lopen) en dat zou betekenen dat ie 20mm te laag staat.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.