R5GTT aanwezig…

Forumindex Forums Techniek Overige motor types R5GTT aanwezig…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206377
    R5GTT
      Lid sinds:
      17 December 2007

      Beste mensen,

      De reden dat ik me aangemeld heb op dit forum is niet omdat ik een Opel rijd, of dat ik Opel freak ben of zo… maar ik zou graag van jullie expertise gebruik willen maken.

      Het is mij namenlijk redelijk bekend dat er op veel Opels meerdere carburateurs worden toegepast. Nu wil het geval dat ik zo’n zelfde setup aan het bouwen ben op mijn Mitsubishi Cordia. Het probleem zit op zich niet in het aanbrengen van de carb’s, ik heb voldoende kennis en middelen om het gehele inlaatspruitstuk hiervoor te maken, maar ik wil deze setup gaan combineren met een turbo systeem.

      Mijn vraag is nu of iemand van jullie dit ooit gedaan heeft en waar ik precies op moet letten. Ik heb nl. allerlei verhalen gehoord over het feit dat de druk in mijn venturi’s en vlotterkamers gelijk moet zijn, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat voor elkaar ga krijgen…
      Ik hoop dat iemand hier kan helpen….

      #17373716
      Ronaldo
        Lid sinds:
        30 June 2004

        vooralsnog is dit niet helemaal de plek voor je topic…terwijl het eenhele leuke topic kan zijn .we gaan op zoek in deze een goed plekje ervoor te vinden

        het hele carbsysteem zal helemaal onder druk en vacuum gezet moeten worden d.w.z dat de hele carb of carbs omgeven zal moeten zijn door een dichte behuizing. ik ben zelf met een V-8 bezig met twee turbo’s en een laag manifold en een dubbele carb.gezien het niet echt een opelgerelateerde topic is zal je hier er weinig van zien maar gezien je vraag v.w.b. op een opel kan het wel…….zei het met veel werk.

        #17373717
        pipo
          Lid sinds:
          5 November 2004

          je naam zegt het toch al r5gtt renault 5 gtt ofwel een turbo met carb:P
          denk dat je het beste bij zoiets moet kijken voor info verder zijn er maar weinig of bekende auto s wat ik weet met carb en turbo.suc6

          #17373718
          Gsmits
            Lid sinds:
            26 June 2009

            http://www.theturboforums.com

            veel (voornamelijk amerikaanse) motoren met carburateurs en drukvulling

            staat erg veel informatie op en zitten ook een flink aantal personen die er het nodige vanaf weten

            #17373719
            giuliettaevo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2006

              Volgens mij is er zelfs een boek over te krijgen welke carbs aan te passen zijn en hoe. in het boek “Maximum Boost” van Corky Bell is er geloof ik wel een heel hoofdstuk aan geweid maar niet specifiek op het aanpassen, meer de theorie erachter. Maar het is veel nauwkeuriger om injectie te gebruiken…

              Alfa gebruikte volgens mij dubbele Dell Orto’s op de oude Alfetta Turbodelta’s en dat werkte goed. Belangrijkste is idd zorgen dat de vlotterkamers ook de laaddruk krijgen. ook de afdichtingen van de gasklepassen e.d. moeten er tegen kunnen dat er ineens druk op komt te staan ipv dat er aan gezogen wordt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.