Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › R5GTT aanwezig…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2007 om 22:08 #17206377
Beste mensen,
De reden dat ik me aangemeld heb op dit forum is niet omdat ik een Opel rijd, of dat ik Opel freak ben of zo… maar ik zou graag van jullie expertise gebruik willen maken.
Het is mij namenlijk redelijk bekend dat er op veel Opels meerdere carburateurs worden toegepast. Nu wil het geval dat ik zo’n zelfde setup aan het bouwen ben op mijn Mitsubishi Cordia. Het probleem zit op zich niet in het aanbrengen van de carb’s, ik heb voldoende kennis en middelen om het gehele inlaatspruitstuk hiervoor te maken, maar ik wil deze setup gaan combineren met een turbo systeem.
Mijn vraag is nu of iemand van jullie dit ooit gedaan heeft en waar ik precies op moet letten. Ik heb nl. allerlei verhalen gehoord over het feit dat de druk in mijn venturi’s en vlotterkamers gelijk moet zijn, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat voor elkaar ga krijgen…
Ik hoop dat iemand hier kan helpen….23 december 2007 om 09:54 #17373716vooralsnog is dit niet helemaal de plek voor je topic…terwijl het eenhele leuke topic kan zijn .we gaan op zoek in deze een goed plekje ervoor te vinden
het hele carbsysteem zal helemaal onder druk en vacuum gezet moeten worden d.w.z dat de hele carb of carbs omgeven zal moeten zijn door een dichte behuizing. ik ben zelf met een V-8 bezig met twee turbo’s en een laag manifold en een dubbele carb.gezien het niet echt een opelgerelateerde topic is zal je hier er weinig van zien maar gezien je vraag v.w.b. op een opel kan het wel…….zei het met veel werk.
14 januari 2008 om 08:16 #17373717je naam zegt het toch al r5gtt renault 5 gtt ofwel een turbo met carb:P
denk dat je het beste bij zoiets moet kijken voor info verder zijn er maar weinig of bekende auto s wat ik weet met carb en turbo.suc630 juli 2009 om 20:20 #17373718veel (voornamelijk amerikaanse) motoren met carburateurs en drukvulling
staat erg veel informatie op en zitten ook een flink aantal personen die er het nodige vanaf weten
13 september 2009 om 11:27 #17373719Volgens mij is er zelfs een boek over te krijgen welke carbs aan te passen zijn en hoe. in het boek “Maximum Boost” van Corky Bell is er geloof ik wel een heel hoofdstuk aan geweid maar niet specifiek op het aanpassen, meer de theorie erachter. Maar het is veel nauwkeuriger om injectie te gebruiken…
Alfa gebruikte volgens mij dubbele Dell Orto’s op de oude Alfetta Turbodelta’s en dat werkte goed. Belangrijkste is idd zorgen dat de vlotterkamers ook de laaddruk krijgen. ook de afdichtingen van de gasklepassen e.d. moeten er tegen kunnen dat er ineens druk op komt te staan ipv dat er aan gezogen wordt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.