r25 bak in ascona , probleem met tellerkabel

Forumindex Forums Modellen Ascona r25 bak in ascona , probleem met tellerkabel

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240280
    jobevibe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2012

      zoals het onderwerp al zegt: een r25/28 bak heeft geen tellerkabel aansluiting. ik het in duisland 1 mail gevonden iets over tandwielen als nog inbouwen.eindplaat loshalen of zo?

      hoe maak je een kilometerteller in een ascona b met r25 bak??

      Uploaded with ImageShack.us

      #17907093
      remo 07
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2010

        je hebt een PM :thumb

        #17907094
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Een standaard R25-bak heeft wel een normale km-tellerkabel aansluiting, zo heb ik het ook bij mijn Rekord met R25 bak.
          Hoe dit met een R25-R28 bak zit weet ik niet precies, ken die bakken niet, is dat een met hydraulische koppeling?

          #17907095
          jobevibe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2012

            oke, ik heb dus een r28 bak. ik zal zelf eens kijken naar de verschillen ( ff bij de opel dealer op het onderdelenscherm)

            op een duitse site stond iets over eindstuk eraf en als nog tandwielen plaatsen. zoek ik uit en kom er snel op terug…

            #17907096
            ton06
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2005

              hoi .
              als je de bak gemonteerd hebt hoe pas je dan je tussenas aan.
              ik ben ook van plan een r25 bak in mijn ascona te bouwen maar heb nog geen oplossing voor de tussenas bedacht.
              of heeft iemand hier nog een goede oplossing voor.

              Gr ton

              #17907097
              Deperik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2007

                Ik heb de voorste helft van de omega gebruikt en de achterste helft van de rekord. Door plaatselijke smid netjes aan elkaar laten lassen.
                Zit nog steeds en trillingsvrij!

                Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

                #17907098
                remo 07
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2010

                  @ton06 wrote:

                  hoi .
                  als je de bak gemonteerd hebt hoe pas je dan je tussenas aan.
                  ik ben ook van plan een r25 bak in mijn ascona te bouwen maar heb nog geen oplossing voor de tussenas bedacht.
                  of heeft iemand hier nog een goede oplossing voor.

                  Gr ton

                  Kijk mijn topic ff door daar staat het in hoe je dat oplost!(Ascona B c20let van remo)

                  #17907099
                  jobevibe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2012

                    zoals ik heb aan de buitenkant kan zien is het eindstuk van de r25 of mijn r25-r28 gelijk.
                    ook de opeldealer laat onderdeeltekeningen zien die er gelijk uit zien.

                    ik wil dus het wormwiel en het kunststof tandwiel overzetten uit een r25 zodat ik ook een tellerkabel aansluiting heb.

                    het openmaken van de bak,,, mag ik de boutjes van het eindstuk losmaken en het complete eindstuk los nemen of springt er dan vanalles om mij oren?
                    moet ik iets van de uitgaande as demonteren? of komt deze er mee uit?

                    voor Ton,
                    ik heb een x20xev met bak aan elkaar gekocht via e-bay.de (injectie is weg en zzr1200 carbs erop).
                    mijn omega set is een r28 met hydro koppeling en verkeerde telleraansluiting. verder past de bakbediening ook niet. of net als “remo” de tunnel iets verlassen. of de bediening inkorten. ( wordt mijn keuze)

                    viewtopic.php?f=22&t=35040&start=240

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.