Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Auteur
    giuliettaevo
    Deelnemer

Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.

Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(

Anoniem

@giuliettaevo wrote:

Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.

Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(

inderdaad dat kleppendeksels is het minst fraai
        die andere ken ik zo niet??

maar dat van die c20ne ben ik ook wel mete je eens
        als ik nog niets had zou zo,n saab wel optie voor me zijn geweest ;)
        (ondanks t kleppendeksel) ;)

mantamarkie

ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
          dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
          daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..

maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste

Oenatje
          Deelnemer

amen :wors

giuliettaevo
            Deelnemer

Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.

Rens_Corsa

@mantamarkie wrote:

ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
                dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
                daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..

maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste

+1

mikeopel

komt er nog ooit deel 2 mark???
                  wat een zonde! lijkt mij zo vet als er een astra met zoon blok rond reed in NL!!

Rens_Corsa

@giuliettaevo wrote:

Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.

Ja hoor, een dikke HOLSET HX35 turbo erop of niet?? ahahah.

giuliettaevo
                    Deelnemer

Jep… HX35 van een of andere Iveco.. ;)

Rens_Corsa

heb je misschien een foto van dichtbij…
                        en welk spruitstuk heb je ervoor gebruikt???
                        hoe zit het met de aansluiting???

giuliettaevo
                        Deelnemer

Dit is enkel een test-foto geweest.. ;)

Spruitstuk was een originele van een oud type 9000 turbo, van 1988 oid, met een T3 flens. En tussen de turbo en het spruitstuk had ik dan een verlooppijp gemaakt met 2 T3 flenzen. ;) Zo kwam de turbo op zijn plek te zitten.

Dit moet op den duur een keer vervangen worden door een mooi spaghetti spruitstuk maar daar is geen haast mee.

Hier een plaatje van de verloopbocht. Wastegateflens moest hier ook nog aangemaakt worden

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.