Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948059
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.

      Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(

      #17948060
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        @giuliettaevo wrote:

        Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.

        Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(

        inderdaad dat kleppendeksels is het minst fraai
        die andere ken ik zo niet??

        maar dat van die c20ne ben ik ook wel mete je eens
        als ik nog niets had zou zo,n saab wel optie voor me zijn geweest ;)
        (ondanks t kleppendeksel) ;)

        #17948061
        mantamarkie
          Lid sinds:
          15 March 2005

          ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
          dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
          daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..

          maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste

          #17948062
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            amen :wors

            #17948063
            giuliettaevo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2006

              Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.

              #17948064
              Rens_Corsa
                Lid sinds:
                12 November 2008

                @mantamarkie wrote:

                ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
                dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
                daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..

                maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste

                +1

                #17948065
                mikeopel
                  Lid sinds:
                  3 April 2012

                  komt er nog ooit deel 2 mark???
                  wat een zonde! lijkt mij zo vet als er een astra met zoon blok rond reed in NL!!

                  #17948066
                  Rens_Corsa
                    Lid sinds:
                    12 November 2008

                    @giuliettaevo wrote:

                    Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.

                    Ja hoor, een dikke HOLSET HX35 turbo erop of niet?? ahahah.

                    #17948067
                    giuliettaevo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2006

                      Jep… HX35 van een of andere Iveco.. ;)

                      #17948068
                      Rens_Corsa
                        Lid sinds:
                        12 November 2008

                        heb je misschien een foto van dichtbij…
                        en welk spruitstuk heb je ervoor gebruikt???
                        hoe zit het met de aansluiting???

                        #17948069
                        giuliettaevo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2006

                          Dit is enkel een test-foto geweest.. ;)

                          Spruitstuk was een originele van een oud type 9000 turbo, van 1988 oid, met een T3 flens. En tussen de turbo en het spruitstuk had ik dan een verlooppijp gemaakt met 2 T3 flenzen. ;) Zo kwam de turbo op zijn plek te zitten.

                          Dit moet op den duur een keer vervangen worden door een mooi spaghetti spruitstuk maar daar is geen haast mee.

                          Hier een plaatje van de verloopbocht. Wastegateflens moest hier ook nog aangemaakt worden

                        11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.