Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2012 om 20:27 #17948059
Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.
Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(
22 januari 2012 om 20:38 #17948060AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
Het lelijkste aan de Saab motor is dat het kleppendeksel schuin afloopt. Maar met een oud type deksel van een 900 kun je daar al iets aan doen. ;) Moet je wel de bobinecassette aanpassen.
Verder is het geen lelijke motor om te zien, ziet er in mijn ogen beter uit als een C20NE, maar niet zo mooi als een C20XE/LET. :(
inderdaad dat kleppendeksels is het minst fraai
die andere ken ik zo niet??maar dat van die c20ne ben ik ook wel mete je eens
als ik nog niets had zou zo,n saab wel optie voor me zijn geweest ;)
(ondanks t kleppendeksel) ;)22 januari 2012 om 23:03 #17948061ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste
23 januari 2012 om 09:02 #17948062amen :wors
23 januari 2012 om 17:37 #17948063Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.
23 januari 2012 om 22:38 #17948064@mantamarkie wrote:
ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste
+1
3 juli 2012 om 22:07 #17948065komt er nog ooit deel 2 mark???
wat een zonde! lijkt mij zo vet als er een astra met zoon blok rond reed in NL!!4 juli 2012 om 20:27 #17948066@giuliettaevo wrote:
Heb niet echt een duidelijke foto van het oude type deksel. Hier eentje uit mijn alfa-topic. Over de ruimte voor de bobines komt een vlakke afdekplaat.
Ja hoor, een dikke HOLSET HX35 turbo erop of niet?? ahahah.
5 juli 2012 om 15:23 #17948067Jep… HX35 van een of andere Iveco.. ;)
5 juli 2012 om 17:49 #17948068heb je misschien een foto van dichtbij…
en welk spruitstuk heb je ervoor gebruikt???
hoe zit het met de aansluiting???5 juli 2012 om 21:11 #17948069Dit is enkel een test-foto geweest.. ;)
Spruitstuk was een originele van een oud type 9000 turbo, van 1988 oid, met een T3 flens. En tussen de turbo en het spruitstuk had ik dan een verlooppijp gemaakt met 2 T3 flenzen. ;) Zo kwam de turbo op zijn plek te zitten.
Dit moet op den duur een keer vervangen worden door een mooi spaghetti spruitstuk maar daar is geen haast mee.
Hier een plaatje van de verloopbocht. Wastegateflens moest hier ook nog aangemaakt worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.