Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 12:49 #17948009
Na van de kadett een 4X4 gemaakt te hebben, moet een chassisbalk ook wel te doen zijn….
4 december 2011 om 16:54 #17948010@de wit wrote:
Na van de kadett een 4X4 gemaakt te hebben, moet een chassisbalk ook wel te doen zijn….
Dat zou ik ook denken ja, al moet je er flink mee oppassen de constructie niet te verzwakken, heb het ook wel eens bij iemand gedaan, zolang je een beetje thuis bent in metaalbewerking en constructieleer is het te doen.
4 december 2011 om 20:20 #17948011alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.
maar je kunt ook een beetje met je motor naar links of rechts werken.
mijn c20xe ligt er ook niet 100% orgineel in :angel :angel :angelgroeten.
4 december 2011 om 22:10 #17948012weer even een update;
intercooler piping afgemaakt, koelfan setup aangepast, toch maar eentje aan de achterkant gemonteerd zodat ook de stuurbekrachtegingskoeler geplaatst kan worden
stuurbekrachtigingsleidingen ook aangepast, dit hield in hier en daar bijbuigen, en aan de stuurpomp kant de saab wartel erop lassen ivm andere draad. aan ruimte houd het allemaal niets over tussen radiateur en blok!
helemaal onderin de foto zie je de aangepaste bekrachtigingsleiding zitten op de pomp. opgelost door de wartel met stuk leiding van de saab af te zagen en d.m.v een busje aan de opel leiding te TIG lassen.
het gaat er al steeds meer op lijken:
tevens de gaskabel aangepast, deze past gewoon van de saab, moest alleen wat ingekort worden, kwestie van tonnetje eraf knippen en iets verderop een nieuw tonnetje.
4 december 2011 om 22:20 #17948013zo meteen even een update erachteraan.
tussen de bedrijven door ook een lexus 4.0 v8 in een bmw e30 helpen bouwen:
standaard voorbumper aan de binnenkant aangepast zodat de intercooler er mooi inpast en er van buitenaf niets te zien is van al deze heiligschennis :shock:
ook de orginele uitlaat weer aangesloten, moest alleen een verloop maken van de saab downpipe naar de opel pijp ivm diameter, verders pastte de saab downpipe incl kat voorbeeldig zonder modificatie! :D
4 december 2011 om 22:54 #17948014erg leuk dit!
4 december 2011 om 23:02 #17948015mooi project man. :wors
5 december 2011 om 10:07 #17948016Mooi werk idd en past allemaal goed zo te zien, en bijna klaar om te gaan al ! :thumbup (Nog wel ff een set fatsoenlijke remmen monteren eerst neem ik aan..;) )
5 december 2011 om 11:52 #17948017Mooi project.
Monteer je ook de veerpoten van saab voor het snelheids signaal voor de ecu.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
5 december 2011 om 15:34 #17948018Nee gebruik gewoon de orginele astra poten, de gsi heeft std abs, hiervandaan heb ik ook het snelheidssignaal voor de ecu gepakt, net als voor de vectra v6 teller, de teller van de astra was mechanisch aangedreven, maar de saab bak heeft geen mech. aandrijving, dus teller wordt ook gevoed vanaf de abs, werkt prima.
6 december 2011 om 21:56 #17948019@kadett4x4 wrote:
alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.6 december 2011 om 23:00 #17948020@marcel wrote:
@kadett4x4 wrote:
alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.Valt toch mee :jerry niets gewend jij! :angel
9 december 2011 om 17:15 #17948021hey, dit is wel leuk zeg,
als iemand nog saab onderdelen zoekt dan, laat maar iets weten want heb nog verschillende t5 motoren liggen.
en nog een berg onderdelen saab 9000. en 900
groetjes bob
062932951311 december 2011 om 20:41 #17948022@mantamarkie wrote:
@marcel wrote:
@kadett4x4 wrote:
alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.Valt toch mee :jerry niets gewend jij! :angel
ben genoeg gewend, maar vind dit geen mooie oplossing.
vind het er voor het aanzicht niet mooi uit zien, oogt vreemd.
heb je daar nog meer foto’s van???
ben wel benieuwd naar het eindresultaat.groeten.
11 december 2011 om 21:50 #17948023het was meer om te laten zien hoever de motor opschuift ten opzichte van een xe,
foto had ik gevonden via google op Engels forum via “astra mk2 b204”
27 december 2011 om 21:53 #17948024Zo gaaf dit,
Ik dacht laatst een project te hebben gezien ergens op een U.K site.
Dus dacht ik bij mezelf, laat ik dat ook is gaan doen :)
Wat blijkt… wordt dit dus meer gedaan :(
Maar respect voor het werk en ziet er netjes uit!!!Ik ga komende vrijdag voor een Vectra A op pad, en zal dan ook z’n zelfde swap gaan doen…
3 januari 2012 om 13:14 #17948025je wil graag veel vermogen als ik het goed begrijp, dan is mijn volgende vraag
welke turbo zit erop ?
een 2.0 T 5 blok kun je snel 275pk uithalen met originele injectors,dan moeten er grotere injectors in
ik zou er een TD04HL-15T (280pk),16T,18T of 19T(330PK) met een 6 huis opzetten, de 15T is org saab aero en is goed voor 280pk op een 2.0
en een 3″ downpipe steken zonder kat of met sport/racekat
en de katback minimaal 2.25″
als je het saab motormanagment wilt hergebruiken raad ik je aan om eens contact op te nemen met
http://www.kcperformance.eu
mijn 2 saabs zijn daar gedaan, een 900 classic met 2.0 Trionic 5 met 525pk
en mijn saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
en mijn astra 1.9 cdti
ze zijn wel te vinden voor leuke projectjes,en uitdagingen3 januari 2012 om 13:24 #17948026Dus dit moet ook makkelijk passen in een Vectra A? Of moet er dan veel gemodificeerd worden?
16 januari 2012 om 17:37 #17948030zo, een tijdje druk gehad met vanalles en nogwat, zal ik mn topic maar weer eens updaten.
de bedrading was aardig wat werk, op de foto is het nog een rommeltje vanwege het uitzoeken en makkelijk kunnen verhelpen van electrische storingen/verkeerd aangesloten draden
nu dit project al een tijd klaar is sla ik wat kleinigheden over en ga meteen over naar het eindresultaat:
voila, een rijdende Astra gsi powered bij Saab!
ik moet zeggen dat het heerlijk reed, compleet anders dan een c20let, meer koppel onderin en ook totaal geen turbolag of iets, acceptabel verbruik, en natuurlijk iets orgineels :agent
de auto was net op tijd klaar voor OPN Sevenum 2010, vrijdagochtend de laatste zaken afgewerkt, vrijdagmiddag meteen de eerste proefrit naar limburg vanuit omgeving den haag king: wat overigens prima ging, op koelingsproblemen in de file na, dit was te wijten aan een verstopte radiateur en de dichte gsi grill.
eindconclusie van dit project: de moeilijkheidsgraad vond ik zeer meevallen, veel paste direct of met kleine aanpassingen, en financieel een stuk aantrekkelijker dan een LET!
16 januari 2012 om 19:31 #17948031mooi project, gefeliciteerd, nu nog filmpjes :jerry ben benieuwd!
16 januari 2012 om 19:53 #17948032Ik kan niet wachten tot ik de mijne op ga bouwen…
17 januari 2012 om 20:06 #17948033@marcel wrote:
@kadett4x4 wrote:
alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.nou had ik ergens een filmpje gevonden van een b204l in een e kadett, maar kan het niet meer vinden.
was een rode, en een pool of roemeen dacht ik, en daar zag ik geen aanpassing aan het binnenscherm.
dus ik denk dat het ook zonder kan.
hoeveel ruimte heb je nu tussen distributie en chassisbalk, en welke motorsteun heb je aan de distributiekant zitten.
moet binnenkort een c20xe uit een astra f gaan halen, kan ik eens wat meten bij mijn kadett.groeten.
17 januari 2012 om 20:19 #17948034even op youtube astra mk2 with b204l intypen, en dan is het een met het motorgeluid.
krijg alleen die link niet hier, maar het is een b234 zag ik net.
weet niet of daar veel verschil inzit.
maar bij seconden 21 kun je het goed zien.groeten.
18 januari 2012 om 11:43 #17948035B234 is een 2.3 motor word er niet groter van volgens mij. Is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.
18 januari 2012 om 16:11 #17948036@kadett4x4 wrote:
was een rode, en een pool of roemeen dacht ik, en daar zag ik geen aanpassing aan het binnenscherm.
dus ik denk dat het ook zonder kan.groeten.
ik weet niet of die gasten dan nog naar rechts kunnen sturen, als je het complete blok naar links zet steekt je bak aardig uit in je wielkast.
maar het is wel een aardig stukje ruimte wat je te kort komt.
hier het topic met wat fotos, niet helemaal hoe ik het zou oplossen maar meer even om te laten zien hoeveel ruimte je moet winnen als je het blok op dezelfde plek wil zetten.
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?123789-Astra-Redtop-with-a-twist/page2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.