project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 110)
  • Auteur
    Berichten
  • #17481464
    kadettcoupe1976
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2005

      gisteren heb ik samen met kabouter de auto naar mijn werkplaats gebracht. eerst zou louwe 16 klepper mee helpen de auto weg brengen , maar omdat kabouter de aanhanger toch al achter de bus had heeft hij het maar gedaan. louwe is nog wel even geweest alleen kwam die mijn magazijn leeg roven.:D (jongens nog bedankt voor jullie hulp)

      vanmiddag had ik wat tijd over dus kon ik het niet laten om alvast te beginnen.
      alle ramen, lampen, sierlijsten en kofferklep gedemonteerd.






      #17481465
      kadettcoupe1976
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2005

        afgelopen dagen heb ik helaas niet veel tijd gehad om wat te doen.
        dus helaas maar een kleine update.




        #17481466
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Dude! dat luctfilter!
          Blingbling:agent

          #17481467
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            goed bezig

            enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
            denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

            dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

            #17481468
            kadettcoupe1976
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2005

              origineel gepost door louwe 16 klepper
              goed bezig

              enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
              denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

              dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

              kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry

              #17481469
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door kadettcoupe1976

                origineel gepost door louwe 16 klepper
                goed bezig

                enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
                denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerry

                dat met die sleutel is wel gelukt:thumbup

                kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry

                hmmm ga ik je dan wel vertellen

                mischien kom ik wel wat brengen:o

                #17481470
                GTS2.2DTI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2006

                  Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

                  #17481471
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    origineel gepost door GTS2.2DTI
                    Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

                    je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
                    maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
                    ;)

                    ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry

                    #17481472
                    kadettcoupe1976
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2005

                      origineel gepost door louwe 16 klepper

                      origineel gepost door GTS2.2DTI
                      Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..

                      je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
                      maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
                      ;)

                      ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry

                      het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak.
                      en ook nog niet mijn laatste.:P
                      maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom. :thumbup

                      #17481473
                      kadettcoupe1976
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2005

                        hier weer een kleine update van gistermiddag.
                        de linkerkant is bijna klaar. tussen het plamuren door heb ik de achterklep ook even klaar gemaakt.




                        #17481474
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak. en ook nog niet mijn laatste. maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom.

                          Misschien een kleine opmerking, als ik het laswerk goed bekeken heb, mag je het wel anders nabehandelen.
                          Het laswerk ziet er niet echt puik uit, plaatwerk hoort aan elkaar te zitten en niet bovenop elkaar.:hmmz

                          Ik ga dan ook uit van de info en foto’s die jij plaatst :kewlpics

                          zoals ik de foto’s heb bekeken, zou ik in ieder geval de lasnaden weer kaal maken, en voorbehandelen met ALSI,
                          om zeker ervan te zijn dat de lasnaden werkelijk dicht zijn.
                          Pas dan wordt het tijd voor een blik plamuur. :vertag

                          Het zal zeker niet je eerste auto zijn die jij klaarmaakt,
                          maar waarchijnlijk ook niet de laatste. :D

                          Ik hoop dat jij deze opmerkingen aanvaardt als een goede Tip, en er iets mee doet, ten goede van je Kadett :thumbup

                          Succes met jou project, de Kadett Coupé :wub

                          Grtz Ron

                          #17481475
                          kadettcoupe1976
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2005

                            wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.
                            normaal las ik ik het er ook gewoon in. alleen was dit laswerk al 11 jaar geleden gebeurt door mijn vader. ik heb de randen weer kaal gemaakt en nog wat extra opnieuw gelast zo als bij de dorpel te zien is.

                            #17481476
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:

                              Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
                              waarop je dan kan/mag reageren. :D

                              Ik wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
                              maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
                              wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
                              want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….

                              Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
                              ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
                              dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdown

                              Wil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag

                              neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
                              en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]

                              Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
                              dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
                              Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
                              schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
                              op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
                              van het strakmaken !!!!!!

                              begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
                              het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
                              geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
                              Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
                              nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
                              dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmz

                              Het zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
                              plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
                              Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
                              uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.

                              ========================================
                              Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
                              lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!

                              plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
                              daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
                              mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
                              afschuren met korrel 240.
                              Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
                              Voor een nog fijnere nabehandeling zou
                              ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
                              om nazakken te voorkomen in de lak.
                              ========================================

                              probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub

                              Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics

                              PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
                              er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
                              de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :cry

                              Succes ermee en maak er wat moois van :jerry

                              grtz Ron

                              #17481477
                              Stender
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                5 April 2009

                                Aah goede tips, daar kan ik ook van leren want van de zomer gaat mijn voorkant opnieuw in de verf.

                                Trouwens, wat voor’n kleur wordt de Kadett? Origineel of niet?

                                #17481478
                                bettus accu
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2009

                                  monzaron heeft helemaal gelijk! heb ik ook gedaan namelijk, op het oog ziet het er misshien best uit, maar als je voor de controle even naa wilt gaan kan je hetzelfde doen als wat monzaron zegt! je kan ook een stuk doek in je handen nemen en dan gaan voelen of er nog oneffenheden zijn..

                                  voor de rest heb ik respect voor je werk! gaa zo door, het ziet er keurig uut!

                                  #17481479
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    zijn cker bruikbare tips:thumbup:thumbup

                                    maar niets nieuws voor kadett coupe;)
                                    kijk anders eens in z,n andere topic over z,n astra cabrio;)

                                    #17481480
                                    fluks
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 October 2005

                                      origineel gepost door kadettcoupe1976
                                      hier weer een kleine update van gistermiddag.
                                      de linkerkant is bijna klaar. tussen het plamuren door heb ik de achterklep ook even klaar gemaakt.




                                      hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken

                                      #17481481
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken

                                        Als jij goed hebt gekeken, zul je zien dat ie de rest vergeten is .:o

                                        Nogmaals, GOED LEZEN voordat je reageert ;)

                                        Door mijn ervaring weet ik zekers dat dit achterscherm NU niet echt strak is.

                                        En ik ga ervan uit. als diegene die handeling uitvoert
                                        zoals boven, er zeker van kan zijn dat het scherm strak is.

                                        grtz Ron

                                        #17481482
                                        kadettcoupe1976
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 January 2005

                                          MonzaRon
                                          ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven.
                                          en ik kan er zeker nog wel wat van leren:thumbup
                                          zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen.
                                          ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is.
                                          maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten.

                                          ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven.
                                          zodat iedereen er wat van kan leren.:thumbup

                                          let wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.

                                          #17481483
                                          corsaforever
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 February 2005

                                            origineel gepost door MonzaRon
                                            Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:

                                            Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
                                            waarop je dan kan/mag reageren. :D

                                            Ik wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
                                            maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
                                            wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
                                            want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….

                                            Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
                                            ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
                                            dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdown

                                            Wil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag

                                            neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
                                            en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]

                                            Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
                                            dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
                                            Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
                                            schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
                                            op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
                                            van het strakmaken !!!!!!

                                            begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
                                            het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
                                            geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
                                            Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
                                            nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
                                            dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmz

                                            Het zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
                                            plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
                                            Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
                                            uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.

                                            ========================================
                                            Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
                                            lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!

                                            plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
                                            daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
                                            mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
                                            afschuren met korrel 240.
                                            Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
                                            Voor een nog fijnere nabehandeling zou
                                            ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
                                            om nazakken te voorkomen in de lak.
                                            ========================================

                                            probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub

                                            Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics

                                            PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
                                            er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
                                            de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :cry

                                            Succes ermee en maak er wat moois van :jerry

                                            grtz Ron

                                            Ok heel mooi :thumbup

                                            Maaaaaaaaaaaar morgen komt er weer en ander en die zegt, ja maar je kunt het beter zo doen:cry

                                            En dus heeft iedereen een andere werkwijze.

                                            #17481484
                                            robbyrood
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 February 2006

                                              DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
                                              BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..

                                              #17481485
                                              kadettcoupe1976
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 January 2005

                                                origineel gepost door robbyrood
                                                DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
                                                BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..

                                                ja alle lijsten komen er weer op.

                                                #17481486
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  MonzaRon ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven. en ik kan er zeker nog wel wat van leren zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen. ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is. maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten. ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven. zodat iedereen er wat van kan leren. let wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.

                                                  Bedankt voor je uitvoerige reactie, netjes beschreven en duidelijk :thumbup:thumbup:thumbup

                                                  De Tips kun je wel gaan gebruiken, daaraan zijn geen extra kosten aan verbonden,
                                                  wel je vrije tijd die jij erin steekt. :D:wors

                                                  Het zou jammer zijn dat deze wagen op de sloop belandt,
                                                  want dit Kadettje is nog origineel.

                                                  Daarom hoop ik nog steeds dat je de Tips in acht neemt,
                                                  want maak jij er iets mooi van, dan geef ik jou de garantie
                                                  dat jij nog lang kunt genieten van dit Opeltje.

                                                  De kosten vallen reuze mee, de Spuiter is je grootste kostendrager. :hmmz

                                                  Het materiaal wat jij gaat gebruiken, zoals plamuur en schuurpapier zal hooguit 200 euro gaan kosten. :thumbup

                                                  Schuur eerst de hele wagen, voordat je overgaat tot grondverf spuiten, dat scheelt ook weer kosten en tijd.
                                                  Misschien dat de Spuiter de wagen tussendoor in de grondverf kan zetten/spuiten, want dat is op zich niet veel werk.
                                                  De spuitbussen grondverf die jij gebruikt zullen ook
                                                  aardig in de kosten gaan belopen, 1 spuitbus kost al 8 euro.
                                                  Elk deel een spuitbus, dus reken maar uit,
                                                  vandaar ook het idee om de grondverf bij de spuiter erop laten zetten, mits de relatie goed is.
                                                  Dan weet jij zeker dat er goede 2 componenten grondverf
                                                  op komt, en niet zoals nu, 1 component, zonder verharder.

                                                  Je wagen zal met die spuibussen grondverf op den duur
                                                  aan kleur en kwaliteit inboeten, vanwege die grondverf.

                                                  zo, nu stop ik ermee en ik ga je verder niet meer ‘storen’
                                                  met jou project.

                                                  Ik wens je nogmaals in ieder geval succes met jou Opel Kadett.

                                                  Mocht er nog iets zijn, laat het dan gerust weten. :thumbup

                                                  grtz Ron

                                                  #17481487
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    he ron
                                                    mischien ist het wel handig om dit toch ook in een apart topic te plaatsen

                                                    is voor veel mensen toch handig als zoiets centraal te vinden is

                                                    en dan blijven de restauratie topics ook n beetje “schoon”

                                                    #17481488
                                                    City
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Het is wel aan te raden om na het plamuren een laagje gronverf erover te doen.
                                                      Plamuur moet je zien als een spons en die neemt ook vocht op, zo is plamuur ook met grondverf sluit je dat af.
                                                      En voor het zwart nevelen hierbij dan maar ff een foto van mijn manta als voorbeeld.

                                                      Mvg Patrick

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 110)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.