Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › project kadett coupe UPDATE 30-8 NA 12 JAAR WEER OP DE WEG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2009 om 19:01 #17481464
gisteren heb ik samen met kabouter de auto naar mijn werkplaats gebracht. eerst zou louwe 16 klepper mee helpen de auto weg brengen , maar omdat kabouter de aanhanger toch al achter de bus had heeft hij het maar gedaan. louwe is nog wel even geweest alleen kwam die mijn magazijn leeg roven.:D (jongens nog bedankt voor jullie hulp)
vanmiddag had ik wat tijd over dus kon ik het niet laten om alvast te beginnen.
alle ramen, lampen, sierlijsten en kofferklep gedemonteerd.
28 mei 2009 om 20:29 #1748146528 mei 2009 om 20:32 #17481466Dude! dat luctfilter!
Blingbling:agent28 mei 2009 om 20:36 #17481467AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig
enkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerrydat met die sleutel is wel gelukt:thumbup
28 mei 2009 om 20:40 #17481468origineel gepost door louwe 16 klepper
goed bezigenkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerrydat met die sleutel is wel gelukt:thumbup
kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry
28 mei 2009 om 20:43 #17481469AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door kadettcoupe1976
origineel gepost door louwe 16 klepper
goed bezigenkel zo op de foto,s te zien is je magazijn nog lang niet leeg
denk dat ik maar ff weer langs moet komen:jerry:jerrydat met die sleutel is wel gelukt:thumbup
kom je dan helpen of shoppen in mijn magazijn? :jerry:jerry
hmmm ga ik je dan wel vertellen
mischien kom ik wel wat brengen:o
30 mei 2009 om 09:46 #17481470Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..
30 mei 2009 om 09:51 #17481471AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GTS2.2DTI
Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
;)ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry
31 mei 2009 om 08:12 #17481472origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door GTS2.2DTI
Mooi werk zo hoor, pas alleen wel op met plamuren op lak en grondverf. Het beste is om dit op kaal metaal te doen. Zo voorkom je kringvorming en krijg je een veel betere echting van het materiaal op het blik..je bedoelt het ongetwijfeld heel goed:thumbup
maar dit is niet z,n eerste auto die de klaar maakt
;)ik ben de tel al kwijt:jerry:jerry:jerry
het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak.
en ook nog niet mijn laatste.:P
maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom. :thumbup31 mei 2009 om 08:26 #1748147331 mei 2009 om 08:48 #17481474AnoniemLid sinds:
1 January 1970het is zeker niet mijn eerste auto die ik klaar maak. en ook nog niet mijn laatste. maar goed bedoelde tips zijn ook altijd welkom.
Misschien een kleine opmerking, als ik het laswerk goed bekeken heb, mag je het wel anders nabehandelen.
Het laswerk ziet er niet echt puik uit, plaatwerk hoort aan elkaar te zitten en niet bovenop elkaar.:hmmzIk ga dan ook uit van de info en foto’s die jij plaatst :kewlpics
zoals ik de foto’s heb bekeken, zou ik in ieder geval de lasnaden weer kaal maken, en voorbehandelen met ALSI,
om zeker ervan te zijn dat de lasnaden werkelijk dicht zijn.
Pas dan wordt het tijd voor een blik plamuur. :vertagHet zal zeker niet je eerste auto zijn die jij klaarmaakt,
maar waarchijnlijk ook niet de laatste. :DIk hoop dat jij deze opmerkingen aanvaardt als een goede Tip, en er iets mee doet, ten goede van je Kadett :thumbup
Succes met jou project, de Kadett Coupé :wub
Grtz Ron
31 mei 2009 om 10:29 #17481475wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.
normaal las ik ik het er ook gewoon in. alleen was dit laswerk al 11 jaar geleden gebeurt door mijn vader. ik heb de randen weer kaal gemaakt en nog wat extra opnieuw gelast zo als bij de dorpel te zien is.31 mei 2009 om 12:57 #17481476AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:
Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
waarop je dan kan/mag reageren. :DIk wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdownWil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag
neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
van het strakmaken !!!!!!begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmzHet zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.========================================
Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
afschuren met korrel 240.
Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
Voor een nog fijnere nabehandeling zou
ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
om nazakken te voorkomen in de lak.
========================================probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub
Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics
PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :crySucces ermee en maak er wat moois van :jerry
grtz Ron
31 mei 2009 om 13:57 #17481477Aah goede tips, daar kan ik ook van leren want van de zomer gaat mijn voorkant opnieuw in de verf.
Trouwens, wat voor’n kleur wordt de Kadett? Origineel of niet?
31 mei 2009 om 13:58 #17481478monzaron heeft helemaal gelijk! heb ik ook gedaan namelijk, op het oog ziet het er misshien best uit, maar als je voor de controle even naa wilt gaan kan je hetzelfde doen als wat monzaron zegt! je kan ook een stuk doek in je handen nemen en dan gaan voelen of er nog oneffenheden zijn..
voor de rest heb ik respect voor je werk! gaa zo door, het ziet er keurig uut!
31 mei 2009 om 18:00 #17481479AnoniemLid sinds:
1 January 1970zijn cker bruikbare tips:thumbup:thumbup
maar niets nieuws voor kadett coupe;)
kijk anders eens in z,n andere topic over z,n astra cabrio;)31 mei 2009 om 19:53 #17481480origineel gepost door kadettcoupe1976
hier weer een kleine update van gistermiddag.
de linkerkant is bijna klaar. tussen het plamuren door heb ik de achterklep ook even klaar gemaakt.
hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken
31 mei 2009 om 21:20 #17481481AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier kun je op de bovenste foto zien dat hij zwarte lak neemt als controle ondanks dat het een goede tip is dus wel even goed de foto’s bekijken
Als jij goed hebt gekeken, zul je zien dat ie de rest vergeten is .:o
Nogmaals, GOED LEZEN voordat je reageert ;)
Door mijn ervaring weet ik zekers dat dit achterscherm NU niet echt strak is.
En ik ga ervan uit. als diegene die handeling uitvoert
zoals boven, er zeker van kan zijn dat het scherm strak is.grtz Ron
31 mei 2009 om 21:59 #17481482MonzaRon
ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven.
en ik kan er zeker nog wel wat van leren:thumbup
zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen.
ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is.
maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten.ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven.
zodat iedereen er wat van kan leren.:thumbuplet wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.
1 juni 2009 om 07:32 #17481483origineel gepost door MonzaRon
Ok dan, heb zelf al 30 jaar ervaring in het Autoschade gebeuren, laat mij je proberen te helpen. :cool:Bij mijn postings moet je eerst goed lezen,
waarop je dan kan/mag reageren. :DIk wilde al beginnen met een Workshop Spuiten,
maar toen ik zag dat je al bezig was met je Kadett,
wilde ik even op een positieve manier ingrijpen,
want ik zie liever een strakke Oldie op de weg dan…….Zoals je op deze foto ziet, heb ik de plamuurplek ingekleurd,
ga je deze foto uitvergroten, dan zul je zien
dat het in zijn geheel nog niet super strak is.:thumbdownWil je het bewijs, of wil je het echt strak hebben, doe dan het volgende::vertag
neem een spuitbus Mat Zwart bij de hand,
en spuit over het achterscherm een controlelaagje [nevelen]Schuur, nadat deze controlelaag droog is,
dit scherm nogmaals op met een schuurkorrel van 180 tot 240.
Neem een plamuurrubber in de hand en wikkel die in een
schuurvelletje met korrel 180 tot 240. Ga niet bezuinigen
op schuurpapier, want dat gaat ten kostte van het resultaat
van het strakmaken !!!!!!begin met schuren, vlak over het plamuurgedeelte op
het achterscherm, ook schuren langs de rondingen zullen
geen probemen opleveren, maar zorg wel dat de randen intact blijven.
Voer je deze handeling goed uit, zul je gaan zien dat er
nog 1 en ander aan mankeert, en dat het scherm bij geplamuurd dient te worden,
dankzij die zwarte controlelaag, die achter is gebleven op plaatsen waar het NIET strak is:hmmzHet zal niet veel zijn, maar het beste is dat je de gehele
plek weer in het plamuur zet voor een nog beter resultaat.
Heb je dat alsnog gedaan, kun je die controlelaag OOK
uitvoeren op de plamuurplek tijdens het schuren.========================================
Gebruik bij het schuren van plamuur de volgende schuurkorrel,
lees goed, heel belangrijk voor een ieder die plamuur wil gaan schuren!!!!plamuur schuren: gebruik korrel 80 voor het strakschuren,
daarna 150 om het te verfijnen, spuit dan pas evt een
mat zwart controlelaagje op de plamuurplek, na drogen
afschuren met korrel 240.
Pas dan kun je met eigen ogen zien of je strak werk hebt geleverd en.
Voor een nog fijnere nabehandeling zou
ik adviseren schuurkorrel 320 te nemen,
om nazakken te voorkomen in de lak.
========================================probeer het maar eens, en je zal zien én voelen dat het verbluffend werkt. :o:wub
Als je met het achterscherm klaar bent, plaats dan nieuwe foto’s hier in deze topic :kewlpics
PS: gebruik liever geen Motip spuitplamuur/grondverf bij oude Autos’s/Opels,
er zit veel verdunning in die spuitbussen, waarmee je
de ondergrond aanwakkert, en die kan later, als de lak erop zit flink nawerken. :crySucces ermee en maak er wat moois van :jerry
grtz Ron
Ok heel mooi :thumbup
Maaaaaaaaaaaar morgen komt er weer en ander en die zegt, ja maar je kunt het beter zo doen:cry
En dus heeft iedereen een andere werkwijze.
1 juni 2009 om 07:38 #17481484DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..1 juni 2009 om 07:40 #17481485origineel gepost door robbyrood
DAT is nou het leuke van dit soort projecten, ik geniet in ieder geval.
BTW , waarom die klinknagels laten zitten, gaan de lijsten er weer op??..ja alle lijsten komen er weer op.
1 juni 2009 om 08:31 #17481486AnoniemLid sinds:
1 January 1970MonzaRon ik vind het niet erg dat je wat goede tips wilt geven. en ik kan er zeker nog wel wat van leren zoals dat schuren met die plamuur rubber . ik ga dat ook zeker wel proberen. ik weet ook wel dat het scherm nog niet 100% is. maar als de auto eenmaal zo ver klaar is wordt die idd de hele auto met zwarte nevel bespoten en nog een keer helemaal geschuurt. en dan loopt mijn spuiter de auto nog een keer na voor dat hij de auto gaat spuiten. ik zal proberen om nog meer foto,s te plaatsen zo dat je misschien nog meer handige tips kan geven. zodat iedereen er wat van kan leren. let wel op dit project, was een gestrand project van mijn vader die het wegens omstandigheden nooit heeft kunnen afmaken. ik maak deze auto nu tussen door voor hem af zodat hij er misschien nog 1 of 2 jaar er mee kan rijden. dus moet ik de kosten helaas zo laag mogelijk houden. maar anders werd de auto misschien wel gesloopt.
Bedankt voor je uitvoerige reactie, netjes beschreven en duidelijk :thumbup:thumbup:thumbup
De Tips kun je wel gaan gebruiken, daaraan zijn geen extra kosten aan verbonden,
wel je vrije tijd die jij erin steekt. :D:worsHet zou jammer zijn dat deze wagen op de sloop belandt,
want dit Kadettje is nog origineel.Daarom hoop ik nog steeds dat je de Tips in acht neemt,
want maak jij er iets mooi van, dan geef ik jou de garantie
dat jij nog lang kunt genieten van dit Opeltje.De kosten vallen reuze mee, de Spuiter is je grootste kostendrager. :hmmz
Het materiaal wat jij gaat gebruiken, zoals plamuur en schuurpapier zal hooguit 200 euro gaan kosten. :thumbup
Schuur eerst de hele wagen, voordat je overgaat tot grondverf spuiten, dat scheelt ook weer kosten en tijd.
Misschien dat de Spuiter de wagen tussendoor in de grondverf kan zetten/spuiten, want dat is op zich niet veel werk.
De spuitbussen grondverf die jij gebruikt zullen ook
aardig in de kosten gaan belopen, 1 spuitbus kost al 8 euro.
Elk deel een spuitbus, dus reken maar uit,
vandaar ook het idee om de grondverf bij de spuiter erop laten zetten, mits de relatie goed is.
Dan weet jij zeker dat er goede 2 componenten grondverf
op komt, en niet zoals nu, 1 component, zonder verharder.Je wagen zal met die spuibussen grondverf op den duur
aan kleur en kwaliteit inboeten, vanwege die grondverf.zo, nu stop ik ermee en ik ga je verder niet meer ‘storen’
met jou project.Ik wens je nogmaals in ieder geval succes met jou Opel Kadett.
Mocht er nog iets zijn, laat het dan gerust weten. :thumbup
grtz Ron
1 juni 2009 om 13:55 #17481487AnoniemLid sinds:
1 January 1970he ron
mischien ist het wel handig om dit toch ook in een apart topic te plaatsenis voor veel mensen toch handig als zoiets centraal te vinden is
en dan blijven de restauratie topics ook n beetje “schoon”
2 juni 2009 om 15:52 #17481488Het is wel aan te raden om na het plamuren een laagje gronverf erover te doen.
Plamuur moet je zien als een spons en die neemt ook vocht op, zo is plamuur ook met grondverf sluit je dat af.
En voor het zwart nevelen hierbij dan maar ff een foto van mijn manta als voorbeeld.Mvg Patrick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.