Project : CANBUS van NCDR1100 uitvogelen

Forumindex Forums Modellen Astra Project : CANBUS van NCDR1100 uitvogelen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269087
    ZakhooiTM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 November 2013

      Zoals sommige al weten ben ik altijd lekker bezig met het uitdokteren hoe dingen werken.
      Zo ook de communicatie tussen de NCDR1100 radio en bijbehorende CID. (MID is al uitgeplozen en heb dat werkende icm Arduino)

      Heb een paar maanden geleden een set gekocht en een canbus logger aangeschaft, nu wou ik wel eens weten of ik mijn eigen text erop kon krijgen.
      Nou dit is gelukt :)

      En met behulp van een eigen gebouwde tool voor het uitpluizen van canbus wordt het gelukkig een stukje makkelijker:

      Wat kan ik op het moment doen met de CID ?
      1. Alle iconen weergeven en uitschakelen (ook de navigatie iconen)
      2. Eigen text weergeven (dit gaat nu nog via de scripting engine, wil binnenkort een functie in mijn tool bouwen om dit direct aan te spreken zonder dat ik in hex moet klooien)

      Wat heb ik op het moment uitgeplozen :
      1. Opstart en scherm init, of te wel : CANBUS actief maken en CID wakker schudden. Met daarna mogelijkheid tot weergeven van text.
      2. CAN pakket structuur van de text pakketjes, elk pakketje kan max 4 characters bevatten.
      3. Pakket structuur van het iconen pakketje, dit is gewoon een simpel CAN pakketje met enkele waarden welke gelinkt zijn aan de iconen.

      Wat wil ik nog gaan uitpluizen :
      1. Menu structuur (eigen menu’s en opties maken)
      2. BC menu
      3. CD-Wisselaar communicatie uitpluizen, wil van de stille CD’s af :)
      4. Nog wat dingen die ik waarschijnlijk op de weg tegen kom.

      Nu ben ik pas net een dag bezig met het CID dus ben nog veel aan het leren hoe het allemaal zit maar het begin is er alvast :)

      #18260892
      Chris426
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2014

        Kan iemand me eigenlijk ns ff uitleggen wat nu cid en gid eigenlijk is, en of dit “verplicht” te gebruiken is ocm type radio a la ncdr 1100 en dergelijke?

        Ben zelf van tid naar mid ah overstappen, maar sta nu op twijfel, zou ik niet beter een cid of gid inbouwen, als alles er toch uitligt?
        Wat is de prijs ongeveer?
        En zijn ze origineel niet extreem zeldzaam?

        En jah ZakhooiTM: zoals je zegt, er zijn nog zekerheden ih leven ;).
        Ik blijf dit alvast volgen

        #18260893
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Cid is een kleuren scherm
          Gid is geen kleuren scherm

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.