Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2014 om 18:50 #18200210
Zit al schot in zal dinsdag ook maar weer verder gaan met het kaal halen van mijn donor gsi
:thumb goed bezig
12 januari 2014 om 23:53 #18200211De motor is uit de donor, alles draait nog soepel :D na zeker 8 jaar stil te hebben gestaan.. kan ik de krukas nog steeds met de hand draaien. :wors
C16XE/20108837 :vertag
*zijn er nog andere mogelijkheden qua versnellingsbak :hmmz of zeggen jullie gewoon de F15 er op houden..?
12 januari 2014 om 23:55 #18200212@asjemenou wrote:
Zit al schot in zal dinsdag ook maar weer verder gaan met het kaal halen van mijn donor gsi
:thumb goed bezig
Thx maat ;) ik had ff een paar vrije uurtjes..dan krijg je dit als resultaat :P je kent me tog? ;)
maar indd dinsdag gaan we verder aan jou donor ivm jou kabelboom.13 januari 2014 om 23:26 #18200213Schiet lekker op zo te zien ! lekker bezig ik heb me even terug getrokken aan de wide body. Ik ga eventjes de Astra de motor ombouwen volgende week en dan ook weer verder ! Heb achter nog de nieuwe vering + schokdempers gemonteerd rijd gelijk een stuk strakker nu hij niet vooroverkanteld ! Heb uiteindelijk rubberen blokken tussen de veren achter gezet om te voorkomen dat hij met het inveren aanloopt. volgende week hopelijk de astra motor ombouw klaar en dan ff een weekje rust in het verband met het kopen van mn eerste huis ! :D
Al met al ik zeg f15 versnellingsbak erin houden ! Heb hogere versnellingsbak gereden maar niks trekt zo lekker weg als de f15 ! :D tenzij de echt veel snelweg meters maakt kan je het overwegen i.v.m. benzine verbruik maar voor het stoplicht is het een wereld van verschil ^,^
8 jaar buiten gestaan en met de hand kunnen draaien…. zeker altijd binnen gestaan bij een omaatje haha er schiet gelijk een vw golf reclame door mn hoofd :P
Voor betreft de achteras… De achteras van een Corsa C 1.8 GSI past er precies onder en met schijfremmen erop scheel het een hoop pielen idd dus als je er 1 op de kop kunt tikken voor een leuke prijs zeker een aanrader ! :) Btw pas op met de deuren met dat pop systeem, regelgeving staat geen auto`s toe zonder deurgrepen want ze willen je graag uit je auto kunnen trekken als het kan…. boete als je aangehouden word = €240 :thumbdown
Succes met alle verbouwingen ik blijf het volgen :D
13 januari 2014 om 23:37 #18200214Update 06 :D
De c16xe is volledig gedemonteerd.. en kan nu het onderblok gaan wegbrengen om te wassen en lichtjes uit te hoonen.
tot zover het motorblok… volgende stap.. :sleeping kabelboom repareren en motor delen schuren en spuiten.
13 januari 2014 om 23:48 #18200215@Moker23 wrote:
Schiet lekker op zo te zien ! lekker bezig ik heb me even terug getrokken aan de wide body. Ik ga eventjes de Astra de motor ombouwen volgende week en dan ook weer verder ! Heb achter nog de nieuwe vering + schokdempers gemonteerd rijd gelijk een stuk strakker nu hij niet vooroverkanteld ! Heb uiteindelijk rubberen blokken tussen de veren achter gezet om te voorkomen dat hij met het inveren aanloopt. volgende week hopelijk de astra motor ombouw klaar en dan ff een weekje rust in het verband met het kopen van mn eerste huis ! :D
Al met al ik zeg f15 versnellingsbak erin houden ! Heb hogere versnellingsbak gereden maar niks trekt zo lekker weg als de f15 ! :D tenzij de echt veel snelweg meters maakt kan je het overwegen i.v.m. benzine verbruik maar voor het stoplicht is het een wereld van verschil ^,^
8 jaar buiten gestaan en met de hand kunnen draaien…. zeker altijd binnen gestaan bij een omaatje haha er schiet gelijk een vw golf reclame door mn hoofd :P
Voor betreft de achteras… De achteras van een Corsa C 1.8 GSI past er precies onder en met schijfremmen erop scheel het een hoop pielen idd dus als je er 1 op de kop kunt tikken voor een leuke prijs zeker een aanrader ! :) Btw pas op met de deuren met dat pop systeem, regelgeving staat geen auto`s toe zonder deurgrepen want ze willen je graag uit je auto kunnen trekken als het kan…. boete als je aangehouden word = €240 :thumbdown
Succes met alle verbouwingen ik blijf het volgen :D
Thx ;) ook ik heb die rubbere blokken tussen me achter veren zitten ter bescherming van me poly bodykit. Gefeliciteerd met je huis wanneer is de party? :jerry
Ik ga de F15 ook behouden maar ik dacht ik vraag ut ff wie weet zijn er ondertussen betere bakken..Yep meer dan 8 jaar stil gestaan bij mij achter me garage waarvan 1 jaar zonder cilinderkop, dus kan je voorstelle ;) maar ik had alles goed afgedekt. Nee me donor is niet van een oud vrouwtje geweest maar een of andere duitser die heb toen goedkoop weg deed ivm schade.. maar het blok heeft pas 140.000 gelopen ongeveer. :D
De achteras moet ik nog ff onderzoek naar doen en wat ik precies ge doen, ik heb bijna me meriva 270mm set zoiezo en dat is hoe dan ook groter als corsa c 240mm.
En me deuren tja ik lig daar niet echt wakker van haha als ze me een boete willen geven ok maar ik ga daar me deuren niet voor opgeven.. en zovaak word er niet mee gereden als ie helemaal klaar is.
14 januari 2014 om 21:07 #18200216let ook even op voor de keuring met je deuren,
in de keuringseisen staat: de deuren die direct toegang geven tot de personen ruimte moeten op normale wijzen van binnen en van buiten geopend kunnen worden.
*toevoeging: wanneer bij een voertuig de deurklinken of deur grepen zijn verwijderd of volledig zijn weggewerkt. dan kan er geen spraken zijn van een goedkeuring op basis van de keuringsregels 5.2.41 lid 1, omdat deze deuren niet op een normale wijze te openen zijn. :vertagverder een zeer leuk project :thumbup
15 januari 2014 om 11:16 #18200217@Ludolf wrote:
let ook even op voor de keuring met je deuren,
in de keuringseisen staat: de deuren die direct toegang geven tot de personen ruimte moeten op normale wijzen van binnen en van buiten geopend kunnen worden.
*toevoeging: wanneer bij een voertuig de deurklinken of deur grepen zijn verwijderd of volledig zijn weggewerkt. dan kan er geen spraken zijn van een goedkeuring op basis van de keuringsregels 5.2.41 lid 1, omdat deze deuren niet op een normale wijze te openen zijn. :vertagverder een zeer leuk project :thumbup
I know daarom heb ik ook een set extra deuren voor 1x per jaar ff over te hangen ivm met de keuring.. ;) king:
17 januari 2014 om 08:48 #18200136en als ze hem aan houden moeten ze hem nog maar eens uit de auto zien te krijgen :jerry :jerry :thumb haha
maar op een of andere manier hebben wij een heilige bij ons :angel als we (net woord gebruiken) politie tegen komen
we zijn al onder zoveel dingen uitgekomen daar zou je een boek over kunnen schrijven :thumbup :thumbup17 januari 2014 om 16:58 #18200218@XtremeCorsaRacer
ja ik zat eerst te denken om veren speciaal te laten persen om toch lekker laag te kunnen maar ook enorm stijf maar daar kon ik niemand voor vinden dus die rubberen blokkies waren een godsgeschenk :P thx de housewarming is over 3 maanden haha iedereen uitnodigen met een wide bodykit staan ze straks raar te kijken in de straat :P ! cilinderkop… motorisch ben ik echt een kneus dit is mn eerste auto en ik weet geen zak van auto`s af haha ik klooi maar een beetje aan eerijk gezegt ik kom overal op de moeilijke manier achter…. zoals eerst de bodykit erop en dan de wielschermen wegslijpen dan soort fratsen…..
wel enorm zonde dat er niet veel mee gereden gaat worden dan ! Is toch altijd leuk om ook eens een niet standaard auto op de weg te zien ;)
@asjemenou
haha zeker waar :P
Ik heb hetzelfde. Ik heb nog nooit een bekeuring voor mn snelheid gehad ( rij standaard overal 20-30 km harder :S ) , ik rij al 2 maanden rond met een lekke uitlaat en de laatste maand is hij afgescheurd dus hij klinkt als een amerikaan met een open uitlaat ( lekker gas geven in tunneltjes staan er bij de volgende tramhalte weer 50 man naar je te staren hehe )… en naar mijn auto gekeken is het er toch wel 1tje die ze snel aan de kant zetten haha zeker in den haag ! Zelfs bij blaastesten mag ik zo doorrijden !!! :P27 januari 2014 om 01:51 #18200219Update 07! :D
Heb me strakke klep kunnen ruilen tegen een strakke achterklep met booskijkers :D scheelt dat ook weer in het lassen, nu alleen nog spuiten maar dat komt eind mei.
Ook ben ik begonnen met het strak zetten van de auto.. en ben daarbij rechts achter begonnen het dambord weg te halen en verschoot van het slechte reparatie
werk wat er onder zat, en een gat tussen bumper en auto :swear, na wat uurtjes oude plamuur weghalen en het maken van een nieuwe v-profiel voor het nieuwe
polyesther plamuur is dit het resultaat…
Eerst hebben we alles weer goed vast gekit met speciale kit zodat de body kit vast zit aan de auto en dat maar een 1,5 dag laten drogen :sleeping
Na 1.5 dag wachten.. was het tijd voor het plamuren en schuren.. :thumbup
2de laag en 3de laag en toen was het gat weg :angel
En dan z’n resultaat voor iemand die dit pas voor de eerste keer doet :wub haha
Beetje grondlak ter bescherming van vocht en dan van de week aan links achter beginnen :D
i’ll keep you guys up to date! :angel
27 januari 2014 om 06:15 #18200220Netjes! Maareh zie je wel ik hoef je niks te leren over werken met polyester ;) Alleen wel zorgen dat het warm blijft binnen maar dat zal wel lukken :kewlpics
Grtz friend
27 januari 2014 om 07:06 #18200221als je trekkracht belangrijker vind dan topsnelheid
zou ik een f13cr pakken uit een astra f x16sz
en gelijk het platte vliegwiel van het sz blokkie meepakken
185 a 190km wordt dan wel de max
maar trekt als een bezetene :D31 januari 2014 om 04:08 #18200222Update 08 :wub :wub
Heb me nieuwe voor remmen set binnen :D
OPC Klauwen met 308x25mm geboorde schijven :wors
31 januari 2014 om 12:04 #18200223Altijd handig een dik setje remmen :kewlpics ;)
31 januari 2014 om 14:48 #18200224@nova…. wrote:
Altijd handig een dik setje remmen :kewlpics ;)
*bij een dikke auto horen.. dikke remmen :P (ff op zn brabants) :jerry
31 januari 2014 om 16:38 #18200225Misschien een tip voor de linkerzijkant, pak vezels versterkte plamuur deze scheurt minder snel als degene die je nu hebt gebruikt. En zorg ervoor dat in je v-groef geen scherpe kanten maakt aan de bovenkant , maak deze mooi rond , want dit zakt later zeker te weten weer in. Verder keep up the good work :thumb
31 januari 2014 om 16:49 #18200226@XtremeCorsaRacer wrote:
@nova…. wrote:
Altijd handig een dik setje remmen :kewlpics ;)
*bij een dikke auto horen.. dikke remmen :P (ff op zn brabants) :jerry
Inderdaad verekte dikke remme.
31 januari 2014 om 18:39 #18200227:kewlpics
mooi spulleke!!
2 februari 2014 om 12:33 #18200228Update 09 :wors
Heb nu me gehele OPC remsysteem compleet:
*Voorzijde 308x25mm geboorde remschijven + OPC Klauwen
*Achterzijde 264×10 remschijven + OPC Klauwen
*Ombouwset voor de achter as van trommel naar schijven
Daarbij ook maar meteen een verstevigings set gekocht die corsaracer nog had liggen :angel
Dus nu dan maar het remsysteem opnieuw laten coaten en dan kan het er onder :D :D
Ik hou jullie op de hoogte. king:
2 februari 2014 om 16:22 #18200229Mooie set remmen
Hiermee moet jecorsa toch wel tot stilstand komen :kewlpics2 februari 2014 om 21:54 #18200230Dikke remmen!
Hoe ga je de rembalans regelen?
2 februari 2014 om 22:04 #18200231Had je voor niet beter omega (dacht ik) remmen kunnen pakken, deze zijn zelfs een paar mm groter?
Die passen direct op de B veerpoten, OPC klauwen (en de beschikbare klauwhouders) niet naar mijn weten…?
Wel leuke remmen, stopt goed.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
2 februari 2014 om 23:06 #18200232@PyroNiels wrote:
Had je voor niet beter omega (dacht ik) remmen kunnen pakken, deze zijn zelfs een paar mm groter?
Die passen direct op de B veerpoten, OPC klauwen (en de beschikbare klauwhouders) niet naar mijn weten…?
Wel leuke remmen, stopt goed.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Omega A en B is max geleverd met 296x28mm
Er zijn nog wel groter sets, dan kom je uit op Astra H OPC(2) met 321x28mm, maar dan is het minimale velg maat 18 inch en je hebt Vectra C GTS OPC(3) 345x30mm en dan is het minimaal 19 of 20 inch.
maar ik wil me 17 inch breedset wielen niet kwijt.. dus dan is OPC(1) met 308x25mm het maximale wat ik kan.
en indd de klauwen passen zo maar de remklauwhouders niet daar heb je speciale voor maar die zaten al op me set die ik kon bemachtigen. :D
3 februari 2014 om 06:59 #18200233De klauwen achter zijn bij alle G’s geleverd niet enkel bij de OPC enkel zit er verschil in type bosch of lucas.
Zo te zien heb jij lucas dus geen problemen met de handrem straks. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.