Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Project 96′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Oranje) (Update14)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2013 om 09:40 #18200186
@mrzuko wrote:
Er rijd er dan nog 1 rond
Da kan kloppen want ik heb er ooit is een gezien in tongelre das hier vlakbij.. en ook een groene maar weet niet of die dezefde uitbouw kit heeft heb deze is gezien op een meeting.
29 december 2013 om 11:39 #18200187Als je de gegevens hebt van de vorige eigenaar en die de McGuards ooit geregistreerd heeft bij McGuard.
Dan kan je daar een nieuwe slotdop kopen.
Moeten ze foto’s van de slotbouten hebben en kentekenbewijs etc. etc..
Kost je wel iets van 20 euro of zo.29 december 2013 om 15:29 #18200188@XtremeCorsaRacer wrote:
Hoiii Opel-freaks,
Na enige tijd uit de opel wereld geweest te zijn, ivm het rijden van een BMW E36 M3.. Heb ik nu toch maar weer de keuze gemaakt een Opel te kopen en me BMW te verkopen (Hij was zo duur!! haha)
Mijn keuze is geworden een Oranje 96′ Opel Corsa B met een Ibherdesign Widebody er op..
Het zijn nog niet de beste foto’s maar die komen snel! ;)
ik ken die corsa die heeft in Werkendam tekoop gestaan bij cs auto,s
zo ver ik weet zijn er 3 van deze corsa,s in nl
ik heb er zelf ook een proef rit mee gereden en het interieur zag er niet uit onderkant kogel hart voor een corsa maar ik ga je verbouwing zeker volge en veel sucsel met de corsaVoor de mensen die nieuwsgierig zijn.. wat zit er nou onder dat dambord? haha vorige eigenaar heeft op die plekken alles gerepareerd en geschuurd, maar ze hadden geen geld meer om het te laten spuiten zodoende dus die damborden.. dit gaat erg snel opgelost worden want ook ik vind het er niet uit zien haha :)
Work in progress gaat snel..!
Zo had deze corsa natuurlijk ook zijn kleine probleempjes:
*De complete vering was zo lek als maar zijn kan..
*Vernield binnen interieur, geen hemel, gaten in deurpanelen gezaagd, lelijke ingezakte Joy stoelen..
*Mcguard slotbouten zonder sleutel om ze los te draaien :fy1..
*Me Radio kabels verknipt en met kroonsteentjes aan elkaar gemaakt :sleeping..
*3de remlicht was mooi gemonteerd maar is nooit aan gesloten.
*Deursloten die maar half werkte.Dus bij deze word hij weer met veel liefde en veel aandacht verzorgt!! haha
Ik hou jullie op de hoogte :D
4 januari 2014 om 13:41 #18200189De zwarte die rondrijd staat op het punt volgende maand kawasaki groen te worden :P
5 januari 2014 om 16:00 #18200190De broertjes widebody op 1 foto :wub :wub :wub
5 januari 2014 om 16:06 #18200191
Mooie actie foto :wors5 januari 2014 om 16:21 #18200192:thumb
5 januari 2014 om 21:30 #18200193zien er beide goed uit.
kon niet laten om om te kijken, toen jullie parkeerden. (wel aso, als enige scheef)…. :jerry5 januari 2014 om 22:18 #18200194Mooie fotoos … wielen staan mooi onder die van alex :thumb
Zitten er geen spacers onder??5 januari 2014 om 22:48 #18200195@Moker23 wrote:
De zwarte die rondrijd staat op het punt volgende maand kawasaki groen te worden :P
Verras on eens met wat leuke fotos dan ;) ook als ie nog nie gespoten is..
@FnF_racer wrote:
zien er beide goed uit.
kon niet laten om om te kijken, toen jullie parkeerden. (wel aso, als enige scheef)…. :jerryer was plek zat dus wrm niet? hahaha :jerry :angel
@nova…. wrote:
Mooie fotoos … wielen staan mooi onder die van alex :thumb
Zitten er geen spacers onder??jawel er zitten spacers op die grijze.. achter 40mm en voor 30mm, maar er zijn al weer geruchten die ik alleen weet dat er miss andere wielen onderweg zijn :P top secret! haha
5 januari 2014 om 23:00 #18200196Oooooooww ok ssssssssssssttt zal nix zeggen :jerry
6 januari 2014 om 23:31 #18200197
Dit is de mijne al hoewel vele betwijfelen hoelang de wide body er nog onder zal zitten met de hobbels in den haag gaat het me al maanden goed af ! hah !
De achterwielen moeten nog naar buiten maar eerst moeten de oude wielschermen nog worden aangepast al weet ik nog niet hoe ik dat ga doen i.v.m de bodykit die er al overheen zit…. uitkloppen of rollen is daarbij uitgesloten lijkt mij :???: als de achterkant klaar is dan word hij gespoten en alle ander dingetjes zoals het race gaas e.d.
Gisteren een opel astra G met motorschade gekocht en een andere motor dus als die andere motor in de astra zit dan kan het corsaatje de garage in en kan ik de 1.6 gsi vervangen voor een 2.0 let motor :)6 januari 2014 om 23:42 #18200198HEERLIJK VET DIE CORSA :wub :wub :wub :wors :wors :wors
7 januari 2014 om 07:08 #18200199@moker23: ziet er al netjes uit ;) heb je het zelf gedaan die kit ? Of laten doen?
Jij wilde weten wat onZe setup achter is ivm de wielen.. Ik raad je zoiezo aan om een breedset wielen aan te schaffen:
Mijn oranje widebody heeft 9,5j achter wielen met een et waarde van 35 en dan heb ik nog 25mm spacers er op zitten, de banden zijn 215/35-17.De grijze widebody van maat van me heeft achter 9j wielen met een et waarde van 25 en dan heeft die een spacer van 40mm, de banden zijn 215/40-16.
7 januari 2014 om 10:08 #18200200@Moker23 wrote:
Dit is de mijne al hoewel vele betwijfelen hoelang de wide body er nog onder zal zitten met de hobbels in den haag gaat het me al maanden goed af ! hah !
De achterwielen moeten nog naar buiten maar eerst moeten de oude wielschermen nog worden aangepast al weet ik nog niet hoe ik dat ga doen i.v.m de bodykit die er al overheen zit…. uitkloppen of rollen is daarbij uitgesloten lijkt mij :???: als de achterkant klaar is dan word hij gespoten en alle ander dingetjes zoals het race gaas e.d.
Gisteren een opel astra G met motorschade gekocht en een andere motor dus als die andere motor in de astra zit dan kan het corsaatje de garage in en kan ik de 1.6 gsi vervangen voor een 2.0 let motor :)Gaaf hoor!
Voor rollen kan je altijd even een keer langs komen, dan kan ik kijken wat mogelijk is.Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
7 januari 2014 om 15:24 #18200201@XtremeCorsaRacer
Thx ik heb hem er zelf volledig op gezet met polyester en epoxy hars. En een grote lading plamuur waar je 90% weer van weg schuurt…..
ja ik heb al een breedset maar ik heb nu :
Voorwielen : 8j ET 15 en banden 205-50-R15
Achterwielen : 8.5j ET 15 met 205/55/R15
ik weet dat ik nog wat kan winnen met plattere banden maar dat heb ik al geprobeerd. Mijn voorvering is gigantisch stijf en ik heb ook verlagings vering voor achter laten persen die diezelfde stijfheid hebben zodat ik nog wat lager kan. Maar door die oude wielscherm kan ik ze niet verder naar buiten zetten omdat ze anders gaan aanlopen bij hobbeltjes. Ik heb het maximale al weg geslepen bij het oude wielscherm en nog gebeurd het :???: dus vandaar dat ik ffies op zoek moet naar een oplossing voor ik verder ga met spuiten e.d. want dat wil ik wel in orde hebben voor we gaan spuiten. Heb jij nog de originele hoogte en stijfheid vering achter ?
@PyroNiels
Als ik een keer naar breda zou kunnen komen heel graag als jij er meer verstand van hebt haha ik kan ook paar fototjes maken als je wilt, misschien dat je daar al een conclusie uit kunt trekken i.v.m. dat ik al een heel stuk heb weggeslepen uit het wielscherm. ^.^7 januari 2014 om 19:35 #18200202Stuur maar wat foto’s via pb dan praten we daar verder.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
8 januari 2014 om 01:03 #18200135@Moker23 wrote:
@XtremeCorsaRacer
Thx ik heb hem er zelf volledig op gezet met polyester en epoxy hars. En een grote lading plamuur waar je 90% weer van weg schuurt…..
ja ik heb al een breedset maar ik heb nu :
Voorwielen : 8j ET 15 en banden 205-50-R15
Achterwielen : 8.5j ET 15 met 205/55/R15
ik weet dat ik nog wat kan winnen met plattere banden maar dat heb ik al geprobeerd. Mijn voorvering is gigantisch stijf en ik heb ook verlagings vering voor achter laten persen die diezelfde stijfheid hebben zodat ik nog wat lager kan. Maar door die oude wielscherm kan ik ze niet verder naar buiten zetten omdat ze anders gaan aanlopen bij hobbeltjes. Ik heb het maximale al weg geslepen bij het oude wielscherm en nog gebeurd het :???: dus vandaar dat ik ffies op zoek moet naar een oplossing voor ik verder ga met spuiten e.d. want dat wil ik wel in orde hebben voor we gaan spuiten. Heb jij nog de originele hoogte en stijfheid vering achter ?*nee ik heb een schroefset van TA Technics via hottuning.nl ik ken daar wat mensen van.. de set heeft voor de rode wat sterkere veren en achter korte gele koni’s met rode verlaging veren en de stel schroeven achter 2 cm omhoog gezet.
12 januari 2014 om 00:24 #18200203Update 05:
Het to do lijstje voor de winter:
1**Heb een orginele complete motor- auto- en dashboardkabelboom (dus zeg maar heel de auto haha) van een corsa b gsi kunnen bemachtigen,
voor de motor ombouw van een c14nz naar een c16xe, dit ivm het winnen van ABS, electrische ramen, electrische spiegels en centrale deurvergrendeling
(Want dit had mijn donor gsi niet). En natuurlijk het zo kunnen aansluiten van de c16xe. De kabelboom is nog een beetje een puinhoop maar voor dat ie in
de auto gaat gaan we hem volledig repareren en solderen waar het nodig is.
2**Nieuwe Clifford Alarm in de draadboom verwerken.
3**Het complete ABS systeem van de donor gsi overbouwen naar de widebody.
4**Het bouwen van een achteras met Meriva achterschijfrem systeem met ABS
5**Het c16xe blokje volledig reviseren, schuren, schilderen, en wat kietelen en dan inbouwen in de widebody:)
De c16xe cilinderkop is al terug, afgevlakt.. afgeperst.. en schoongemaakt :D
*Voor dat ie weg ging
*als nieuw..!
6**Het reviseren en spuiten van een set 296x28mm 4-gaats remsysteem :wors, en het ombouwen van de voorpoten ivm met ABS.
7**De widebody word voorzien van 2 strakke deuren zonder handgrepen.. en een strakke achterklep met achterboos kijkers (al moet ik nog iemand
vinden die die achterbooskijkers kan lassen?) Natuurlijk moet het nog gespoten worden en gemonteerd worden, buiten dat moet ik in de draadboom
het open en dicht systeem verwerken van me strakke deuren.*De strakke deuren..met electrische ramen en electrische spiegels :D
*Deze deuren bevatten zelfs al de uitloop poly punt voor me widebody..
*De strakke achterklep..waar nog wel de achterbooskijkers aan gelast moeten worden.. wie o wie kan dit of weet iemand dit dit goed kan, ivm de bolling van het achterlicht…
8**Het strak zetten van de poly widebody.. vooral op de plekken onder de damborden, zodat ie in de lente volledig gespoten kan worden.
Deadline Zevenum 2014.. :angel
12 januari 2014 om 10:52 #18200204Voor de achteras een tip; Monteer een Corsa C GSI achteras
Deze heeft ABS en past er zo goed als ‘plug and play’ onder.Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
12 januari 2014 om 10:55 #18200205Ow en voor laswerkzaamheden; RK-Customs (Ramon)
Ook een goede optie;
Streetcustoms (Wim)Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
12 januari 2014 om 11:37 #18200206@PyroNiels wrote:
Voor de achteras een tip; Monteer een Corsa C GSI achteras
Deze heeft ABS en past er zo goed als ‘plug and play’ onder.Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
zo goed als?? wat moet er aan die achteras worden aan gepast dan?
en corsa c gsi is achter 240×10 en meriva is achter 264×10.
@PyroNiels wrote:
Ow en voor laswerkzaamheden; RK-Customs (Ramon)
Ook een goede optie;
Streetcustoms (Wim)Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
die zitten hier ook op het forum?
12 januari 2014 om 13:14 #18200207Zitten beide niet op het forum, kijk even op facebook en stuur ze een pb (of 1 van de 2). Doe ze meteen de groeten van Niels
Om te kijken wat er aan de achteras gedaan moet worden kun je het beste bug-killer een pb sturen (op tigrateam-corsateam, weet zijn nickname niet hier)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
12 januari 2014 om 13:18 #18200208Hier nog wat info over de achteras;
http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/444869-corsa-c-rear-axle-onto-corsa-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Om een meriva as te plaatsen moet je veel aanpassen zover ik weet.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
12 januari 2014 om 15:16 #18200209Het demonteren van de donor b gsi is begonnen:
Voorpoten + aandrijfassen ivm de ABS.
De motor was al half gedemonteerd ivm het vlakken van de cilinderkop..nu kan hij er bijna uit.
:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.