Forumindex › Forums › Modellen › Manta › PROJECT ’86 Manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2012 om 15:41 #17985836
Mooi prijsje voor dat boek. Ik had die van mij voor 17.50…. maar dan nog wel NIEUW IN PLASTIC haha, 25 jaar lang in plastic gezeten
enne.uu :kewlpics van de bobine?
2 februari 2012 om 22:13 #17985837Haha zooo boeiend is ie nou ook weer niet :P
Ben nog niet helemaal tevreden maar het is goed als tijdelijke oplossing en de ergernis is minder haha4 februari 2012 om 18:54 #17985838handboekje is binnen!
4 februari 2012 om 19:06 #17985839Wat denken jullie hiervan?
http://link.marktplaats.nl/1001108569″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ziet er wel chic uit naar mijn idee toch?
En nog iets
Ik erger me ook dood aan de reservoirtjes van de ruitenwisservloeistof en de remvloeistof, ze zien er niet uit.
Kan ik deze gemakkelijk demonteren om te spuiten oid?4 februari 2012 om 19:28 #17985840Kun je Wel demonteren
Wat slangen betrefd je moet er van houden
4 februari 2012 om 19:38 #17985841rondje vaatwasser doet schijnbaar wonderen voor die vaatjes.
4 februari 2012 om 20:36 #17985842Ik keek net de remvloeistof na en hij stond iets onder MIN.
Kan ik er nu gewoon DOT 4 bij gooien totdat ie weer op pijl staat?4 februari 2012 om 20:50 #17985843ik geloof dat dot 4 soms niet helemaal goed is voor de interne rubbers van het manta remsysteem, zitten namelijk andere stoffen in als in dot 3
4 februari 2012 om 21:37 #17985844Okee, dus een dot 3 zou ik er wel gewoon bij kunnen doen? Zonder iets anders te hoeven doen oid?
4 februari 2012 om 21:47 #17985845@voederbiet wrote:
ik geloof dat dot 4 soms niet helemaal goed is voor de interne rubbers van het manta remsysteem, zitten namelijk andere stoffen in als in dot 3
Waar zitten die rubbers in dan?
5 februari 2012 om 05:08 #17985846@voederbiet wrote:
rondje vaatwasser doet schijnbaar wonderen voor die vaatjes.
Wou het niet zeggen denk niet dat zijn ouders er blij mee zijn
5 februari 2012 om 09:21 #17985847@McLambo wrote:
@voederbiet wrote:
ik geloof dat dot 4 soms niet helemaal goed is voor de interne rubbers van het manta remsysteem, zitten namelijk andere stoffen in als in dot 3
Waar zitten die rubbers in dan?
cupjes in de hoofremcilinder en achterremcilinders, afdichtringen van de remklauwen. die zitten er allemaal om de remvloeistof binnen te houden.
En eddy tjah een ruitensproeier tankje en een KVS tankje valt toch wel mee in de vaatwasser? ik zal toch naar pa en ma moeten want ik moet nu alles met de hand doen :jerry
5 februari 2012 om 18:07 #17985848Haha bedankt voor de tip!
Maar even over de olie, welke olie? en kan ik het er zo bijgieten zonder iets anders te doen oid?
9 februari 2012 om 08:45 #17985849niemand?
9 februari 2012 om 13:21 #17985850Olie kun je bij vullen maar weet niet wanneer het ververst is anders gewoon geheel nieuwe erin
12 februari 2012 om 12:35 #17985851Dingen die nog moeten gebeuren:
8 maart heb ik eindelijk mijn rijexamen, hopelijk natuurlijk de eerste keer slagen…
Maar er zijn nog wat dingen die moeten gebeuren voordat ik rond kan gaan crossen:– Remvloeistof (nog steeds niet echt antwoord gehad)
– Voorbanden vervangen (aangezien 2 verschillende merken/diktes + 1 lekkage)
– Deursloten reparatie (terugveer probleem van de cv)
– Linker achterlicht vervangen
– Knipperlicht ‘zoem’ probleemDingen als remvloeistof en achterlicht vervangen is het probleem niet dat kan ik makkelijk zelf, voor banden heb ik al een goed adres, maar de sloten en het probleem met het knipperlicht….ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen dus dat moet ik denk ik maar aan iemand anders over laten. zou ik dit soort dingen gewoon bij ‘eerste de beste’ garage kunnen laten doen?
13 februari 2012 om 14:55 #17985811Nette Manta :thumb
Wat je punten betreffen:
-het peil van je remvloeistof zakt niet zomaar, of je remblokken zijn ver op of er is een inwendig lek.
-Ik zou zelf zou de c.v.motortjes eruit gooien, ben je (hoogst waarschijnlijk) van het gezeik af.
-kans zit erin dat je huidige knipperlichtrelais sluiting heeft, probeer eens een nieuw relais.15 februari 2012 om 13:34 #17985853Ik heb net de cv bij een deur verwijderd, en het motortje zat niet eens aangesloten, toen ik met mijn hand de draad volgde kwam ik bij het eind gewoon uit op een hoop losse draadjes die nergens op aangesloten waren, dus ik heb het motortje er maar meteen uit gegooid.
Heb probleem doet zich echter nog steeds voor, ik heb geen idee wat ik hiermee moet, Ik heb voor jullie duidelijkheid even een filmpje gemaakt van het probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=OyMHEtFDI8g&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;Misschien dat dit duidelijkheid schept?
15 februari 2012 om 13:55 #17985854Probeer zelf even te volgen hoe het zit met dat mechanisme. Het is een simpel mechanisme, dus met wat logisch nadenken kom je er wel uit. Ik weet uit m’n hoofd niet precies meer hoe het mechanisme in elkaar steekt, maar zit bijvoorbeeld je slotplaat niet te hoog of te laag? Ik zit maar wat hardop te denken.. Met logisch nadenken moet je er wel uit kunnen komen. :thumb
15 februari 2012 om 14:12 #17985855Het is allemaal zo nieuw voor mij haha, weet niet eens wat een slotplaat is
15 februari 2012 om 20:39 #17985856Schroef dat complete slot er eens uit, dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer die in de deur hangt.
15 februari 2012 om 21:25 #17985857@joelvereycken wrote:
Het is allemaal zo nieuw voor mij haha, weet niet eens wat een slotplaat is
Niet zo bang zijn, kijken, nadenken :thumb
16 februari 2012 om 09:42 #17985859Okee dat zou goed moeten komen dan! Zal er binnenkort is voor gaan zitten.
Even iets anders, ik kreeg net mijn nieuwe stuur op de mat! :D
Een originele manta sr / gte stuur (drie spaken met ronde opel claxon in het midden)
Nu nog even de vraag hoe ik die er het beste in kan zetten, denk dat ik er wel uit zou komen, maar kan beter even vragen voordat ik iets kapot maak ofzo haha16 februari 2012 om 10:21 #17985860Het stuur zit er al in! Was makkelijker dan ik dacht, alleen de claxon werkt nog niet….
16 februari 2012 om 10:38 #17985861Het oude stuur eruit krijgen is meestal de grootste uitdaging…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.