Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › produktie nieuwe Mokka
- Dit onderwerp bevat 287 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 maart 2023om 19:51 door FredJ.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2023 om 15:02 #18503580
Rob,
Dat betekent dus op zijn vroegst april maar kan ook juni zijn. Jij hebt dus rechtstreeks e-mail contact met Opel of komt dit via jouw dealer?
ik ga volgende week weer bij mijn dealer langs. Horen of hij al wat weet en kijken hoe we de grote beurt en apk oplossen.
12 januari 2023 om 15:42 #18503593hallo Arnold,
Ja idd , het gaat steeds langer duren
Ik had contact gezocht met Opel ivm een andere vraag en daarin gaf hij aan ctc op te nemen met mijn dealer.
de ctc gegevens heb ik hieronder vermeldt. Groet Rob
Dragos Bergkotte
Klantenservice Opel Nederland
Telefoonnummer 020-654575114 januari 2023 om 23:29 #18503818Maart “22 besloten om afscheid van onze astra h te nemen. En voor een EV te gaan. Na speuren besloten om voor de mokka e te gaan of voor de Peugeot e2008. Na wat proefritten toch besloten om van de Opel af te stappen vanwege de te beperkte ruimte in de Mokka (er moeten ook nog 2 tieners achterin kunnen) en in de Peugeot heb je toch veel meer ruimte.
maar helaas zijn de leveringsproblemen ook bij Peugeot. Al worden ze wel geproduceerd het transporteren is daar een groot probleem.
de mijne is inmiddels geproduceerd heb het chassisnummer en wacht op levering bij de dealer de verwachting is voor eind februari. Besteld eind maart.
dus ook daar zijn er problemen. Maar ik lees hier dat de productie van de Opel helemaal niet op gang komt. Blij dat ik niet voor de mokka gekozen heb , al werd er geroepen door broekhuis Apeldoorn dat de levertijd toen 3 maanden was. Ze waren mij daar al kwijt door ons in een ICE mokka te laten proefrijden terwijl ik speciaal een afspraak had gemaakt voor de elektrische variant. En daar toch ruim een half uur voor naar Apeldoorn moest kachelen. Want in Doetinchem hadden ze de E niet staan.
sterkte allemaal met wachten. En wie weet tot ooit.
15 januari 2023 om 19:30 #18503915Carpocalypse,
Dank voor het delen van jouw informatie! Kennelijk loopt het in de hele EV-sector erg slecht! Maar ondertussen wel reclame blijven maken en nieuwe verkoopopdrachten aannemen.
Verschil tussen Peugeot en Opel is, volgens mij, dat bij Peugeot nog geinformeerd wordt over de status van de te leveren auto terwijl bij Opel voor vrijwel iedereen op onbekend staat. Bij Opel weet je dus niets en moet je er ook zelf achteraan.
Zou trouwens voor mij ook een “no go” zijn als ik speciaal naar een dealer moet rijden om met een ev te rijden en vervolgens blijkt dat dit niet is geregeld.
Al met al is de conclusie wel dat de automerken maling aan de veel betalende klanten heeft, helaas. Ik heb het niet over mijn dealer want die doet echt zijn best.
15 januari 2023 om 19:33 #18503923Dealer heeft mij niet verteld dat ik bijv. Bij de leasemaatschappij eventueel kon vragen voor een tussentijdse oplossing.
Vrijdag met de leasemaatschappij gebeld en bleek dat wij gewoon een andere wagen kunnen huren/leasen tot de auto gemaakt en geleverd is.
Aanstaande woensdag wordt de tijdelijke auto geleverd aan huis.
16 januari 2023 om 17:36 #18504098Net gebeld door mijn autodealer. Status nog steeds onbekend en 3e week februari vraagt hij pas opnieuw status op. Kwam met aanvullende reden van niet leveren dat door ontbreken van Russische vrachtwagenchauffeurs, deze mogen niet werken, het transport van te leveren auto’s problematisch is. Ik wacht maar verder af.
16 januari 2023 om 19:32 #18504117Bedankt voor je update Arnold,
Over 7 weken is het een jaar geleden dat ik mijn Mokka besteld heb . Toen met de verwachting van een levertijd van 12 weken .
Ook vervelend voor de dealer , want de auto die ik inruil wordt er ook niet jonger op .16 januari 2023 om 22:18 #18504151<p style=”text-align: center;”>Blijf het maar raar vinden. Jullie hebben al wel een chassisnummer gekregen ? Zodat je ook weet dat de auto überhaupt ook bestaat.
mik moest bij Peugeot ook langs om mijn chassisnummer te krijgen. Wel werd ik op de hoogte gebracht dat de auto in Spanje op de boot stond te wachten richting hier. Daartussen ( het moment van verschepen tot aan aankomst dealer ) kunnen ze niet opvragen. Zal bij opel niet veel anders zijn ben ik bang.</p>
wel heb ik aan de hand van mijn chassisnummer in de Servicebox kunnen zien dat mijn auto geleverd word zoals besteld, dus alles erop en eraan zoals wij besteld hebben. Aangezien de gt pack en het extra pack city 2 pakket nu verdwenen zijn uit de bestel opties. Net zoals het 10 inch display. Dat zou echt een no go zijn geweest . Maar gelukkig zit alles er op. Zoals besteld.nu is het een kwestie van afwachten hij zou volgens de dealer ieder moment binnen kunnen komen. Maar ze hebben er echt totaal geen zicht op.
17 januari 2023 om 13:55 #18504287Hoe kom ik aan het chassisnummer? Is dat wel al bekend als de auto nog niet gemaakt is?
Kan ik de dealer erom vragen?
Mvg fam ritsma
17 januari 2023 om 15:05 #18504304Goedemiddag Edo,
Het chassis nummer of Vin nummer krijgt de auto pas als hij daadwerkelijk op de band staat . De dealer krijgt hier een seintje van en dan kan jij in de My Opel app de auto toevoegen en alles volgen.
Wel hoor ik van sommige mensen dat je ook aan de hand van je bestelnummer de app kan invullen , maar dat is mij niet gelukt .Mvg Rob
17 januari 2023 om 15:31 #18504314Met het bestelnummer is ons de eerste twee maanden ook gelukt om in de app te komen.
We zijn hier later uit gewipt door iets of iemand. Lukt dus nu niet meer.
Was natuurlijk een achteringang, en kan begrijpen dat zolang de auto nog niet van jou is, dit voor Opel een ongewenste situatie is.
Wij kregen al te horen, dat het eigenlijk niet de bedoeling is, omdat in het verleden al mensen de auto onderandere op en van slot deden tijdens transport. Tja…
17 januari 2023 om 19:51 #18504280Hallo Allemaal,
Sinds kort lid geworden van dit forum en ik lees heel veel bekende dingen die mij ook treffen. In april vorig jaar de Opel Mokka E Élégance besteld, subsidie aangevraagd en in de wachtkamer gaan zitten. Gelukkig houdt mijn dealer mij goed op de hoogte en als het m,exit wordt de auto geleverd op 20 februari in de nieuwe uitvoering als electric met verhoogd accupakket. Ik zag ook in de folder dat de pakketten in uitvoeringen zijn aangepast naar Level 2, 3 enzovoort.
Weet iemand hoe de uitvoering Élégance zich vertaald in welke pakket??
Als ik de auto heb zak ik een foto plaatsen en de ervaring met jullie gaan delen.
Groet,
Kees
17 januari 2023 om 21:29 #18504344Kees, denk jij de nieuwe uitvoering en verhoogd accupakket te krijgen of heb je hiervoor een toezegging van jouw dealer of iets dergelijks gekregen???
ik denk, je had:
edition level 2
elegance level3
gs level 4
ultimate level 5
Arnold
17 januari 2023 om 22:55 #18504360Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd vanaf wanneer de auto’s uitgeleverd worden met het zwaardere accupakket en de meer pk’s ????
18 januari 2023 om 15:52 #18504502Hallo Arnold,
Ik heb de dealer gevraagd en deze weet het bijna zeker dat ik de auto met groter accupakket krijg en verbeterde elektromotor.
Alle nieuwe mokka’s worden er nu mee uitgevoerd.
Dank voor de info omtrent levels. Ik had de élégance besteld.
Ik hou je op de hoogte.
Gr Kees
18 januari 2023 om 17:47 #18504526Dat zou dan nog het lange wachten een beetje verzachten
18 januari 2023 om 20:50 #18504656Is er al bekend hoe lang de mensen die een edition hebben besteld via een lease maatschappij moeten wachten?
18 januari 2023 om 20:50 #18504658Ik zie namelijk heel veel andere types langskomen en bijna geen edition.
18 januari 2023 om 22:40 #18504686Dat ligt eraan wanneer je hem besteld hebt. Doorgaans duurt het even lang als een ultimate. Tegenwoordig dus een maandje of 12 helaas.
18 januari 2023 om 22:47 #18504697Wij hebben ultimate via leasemaatschappij nu meer als 8 maanden aan het wachten 3 mei 22
18 januari 2023 om 22:52 #18504705Gs line aan het wachten vanaf 5 april.
18 januari 2023 om 23:14 #18504717Hey Diane,
Mijn Edition besteld half april 2022 >>> afgeleverd 22 december 2022
Alles dus netjes volgens plan.
Die van jou zal ook wel zo gaan !!
succes
19 januari 2023 om 05:44 #18504783Oh ja. Die van ons (Edition) besteld op 16 mei via Broekhuis Lease. Nog geen datum bekend. Ik wil niet te lang wachten. Nu al vier keer verplaatst.
19 januari 2023 om 12:44 #18504868Ja echt wel, en ze denken ook dat dat o.a. de vertraging is geweest van de levering omdat in Duitsland veel negatieve reacties waren over de actieradius en men voor Peugeot en Citroën binnen de Stellantis groep al ver gevorderd was met deze zwaardere accu en verbeterde electromotor.
19 januari 2023 om 12:46 #18504877Sterkte Diane, wellicht nog effe bijten hah
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.