problemen (waarschijnlijk) na nieuwe dynamo

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) problemen (waarschijnlijk) na nieuwe dynamo

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247513
    Esther van Tiem
      Lid sinds:
      12 April 2012

      Hallo,

      Even snel voorstellen want ik ben nieuw hier.
      Ik ben Esther (40, uit Beneden-Leeuwen, Chauffeuse van beroep) en ik zoek hulp / advies bij dit probleem.
      We hebben een opel Combo C Van uit 2004.
      Nu hebben we pas geleden een kapotte dynamo gehad en er is er nieuwe ingezet.
      Daarna begon zich er een probleem voor te doen.
      Met het starten hoor je een bijbrom. Als ik dan lampen aanzet wordt die brom meer.
      Zet ik bv airco aan, dan nog meer.
      Ga ik de alarmlichten aan doen dan gaat die brom op de maat van de knipperlichten meedoen.
      Als de auto een tijd heeft gereden dan is dit probleem weg. (net alsof het dan volgeladen is misschien???)
      Ik rijdt heel veel in de auto en ken eigenlijk elk geluidje, dus ik durf eigenlijk bijna te zeggen dat dit voor de nieuwe dynamo niet is geweest.
      Nu is hij al enkele keren terug geweest naar de garage en ze hebben alles nagekeken. Alles (blijkt) goed te zijn, maar voor mijn gevoel dus niet.
      Ze hebben het over het galopperen van de moter en dat het dan nog niet is volgeladen qua elektriciteit en dat de moter dan een beetje zoekende is.
      Dus ik ben een beetje opzoek naar mensen die dit verhaal kennen.
      Er staan ons nog heel wat (grote buitenlandse) ritten te wachten met deze auto, en ik zit er niet op te wachten dat we dadelijk ergens stil komen te staan met een probleem wat misschien van te voren verholpen zou kunnen worden.
      Er is mij verzekerd door de gargage (officiële opel dealer / garage)dat er niets ernstigs aan de hand is er niets los zit of kapot is.
      Maar toch…. er knaagt iets in mijn achterhoofd…
      Iedereen dank voor antwoord terug.

      Esther.

      #18005480
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        is er een nieuwe of gebruikte dynamo op gekomen, zijn de kabels GOED bevestigd??

        Willem

        #18005481
        Esther van Tiem
          Lid sinds:
          12 April 2012

          Hallo Willem,

          Er is een nieuwe dynamo opgekomen en de kabels zijn ook goed bevestigd. Hebben ze nog eens extra naar gekeken.
          Ben even langs de garage van mijn werk gereden en die heeft geconstateerd dat de dynamo vrij veel beweegt bij extra stroom vraag. En er waarschijnlijk een verkeerde dynamo opzit. Dus ben ik nu aan het bekijken (rondbellen..) of er een slipkoppeling / vrijloopkoppeling dynamo op zou moeten zitten. (orgineel zeg maar).

          Esther

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.