problemen standkachel insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia problemen standkachel insignia

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549819
    philtjens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 October 2020

      Vorig jaar eind augustus heb ik een mooie opel insignia gekocht.

      gaat om het biturbo model uit 2015.

      deze is voorzien van alle opties maar ik krijg de standkachel niet goed werkend.

      ik heb het boekje al doorgelezen maar ik kom er niet goed aan uit, het betreft ook dit model afstandbediening easystart R+.

      stand

      (als ik de timer instel en de tijd (L=30 hoeveel is dit dan zijn dit seconden of minuten ?) springt de verwarming wel aan maar het lijkt alsof hij slechts wat restwarmte van de motor in het interieur rondblaast maar deze is ook niet echt warm)

      ik dacht altijd dat een standkachel net de auto al kon opwarmen van het interieur bij een ingestelde tijd , maar dit lukt bij mij precies nooit ?

      de verwarming staat aan maar blaast slechts heel koude lucht rustig door de auto.

      sinds paar weken geleden had ik een olielekkage hierbij is de oliedruksensor vervangen, had ook veel last van blauw/witte rook.

      garage heeft dit vervangen en ben de auto zaterdag gaan halen, gisteren kreeg ik opnieuw deze rook terug maar veel erger het ruikt ook heel fel naar olie.

      terug naar de garage gegaan hebben de auto op de brug gezet en nagekeken en konden niks vinden van olie.

      nu komt het volgens hun door de standkachel ! met name als het kouder dan 5 graden is begint deze heel fel te roken tijdens een korte rit of bij het uitzetten van de motor. dit was een bekend fenomeen bij autos met een standkachel zeiden ze.

       

      https://www.youtube.com/watch?v=4k-lCxQ1xks

      hierboven een linkje van het fenomeen wat zich voordoet bij mijn auto ook alleen is de rook nog meer waarneembaar, dit duurt wel slecht 1a2 minuutjes en is dan zeg.

       

      waarschijnlijk was het de gloeistift wat vervangen moest worden.

       

      zou dit ook de reden kunnen zijn dat de auto daarom niet warm word als ik de standkachel aanzet dan ?

       

      alvast bedankt voor de hulp ;-)

       

      #18549836
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Philtjens,

        hebben we hier over een blokverwarming of luchtverwarming?

        Dat ze in het begin roken zou kunnen. Met opstarten bedoel ik. Daarna moet dit weg zijn.

        Klinkt idd als slechte verbranding.

        Mijn advies is als je er geen verstand van hebt je naar een Eberspacher dealer moet gaan. Hij zou vervuild kunnen zijn, gloeistift van mindere kwaliteit, te weinig brandstof door slechte pomp of filtertje verstopt wat er tussen zit.

        Heb zelf een Astra-K waar ik zelf een Webasto heb ingebouwd incl kabelboom specifiek voor deze Astra. Benzine, dat wel maar oh zo heerlijk. Motor wordt circa 80c° bij mij.

        Als hij origineel is en dus aangesloten op de canbus zou een Opel-dealer deze moeten kunnen uitlezen. Of ze er verstand van hebben is vraag 2.

        Bij meer vragen pb je me maar.

         

        Succes.

        Gr. Ries.

        #18549839
        philtjens
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 October 2020

          <p style=”text-align: left;”>Ik durf het niet te zeggen maar ik vermoed Luchtverwarming.</p>
          Als ik de standkachel aanzet springt binnen de verwarming aan van de airco dus vandaar mijn vermoeden.

          Dit is ook enkel kort na de opstart dat zich dit voordoet dan is het inderdaad weg.

           

          Eberspacher zal ik hier niet snel vinden dan kan ik het beste via opel dealer gaan aangezien dit ook van fabriek af hierbij is gemonteerd.

           

          Dus denk dat ik voor optie 2 ga en kijken wat ze daar zeggen.

           

          Aangezien ik hem nu ook niet kan gebruiken omdat deze nu niet functioneert kan ik hem dan ook gewoon uit dienst nemen als het dan toch een flink kostenplaatje zal hebben.

          #18549840
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Als hij aangaat en de ECC gaat ook aan zal het motorblokverwarming zijn. De Eberspacher verwarmt je koelwater. Daarmee voorkom je een koude start. Koude start is meer slijtage van je blok. Bijkomend voordeel is als het vriest of kouder je ramen ontdooid zijn en je ook geen aanslag krijgt op je ramen als je instapt bij een koude motor en buitentemperatuur. Ja het kost wat brandstof maar de pluspunten tellen bij mij mee. Mijn Webast kan ik instellen hoelang hij brandt en sterkte. Neem aan dat dit ook kan bij een Eberspacher.

            De Opeldealer zal niet veel kunnen.

            Opel heeft verstand van Opel en niet van Eberspacher, misschien in Duitsland wel waar dit meer voorkomt. Hier niet op enkele uitzonderingen na. Op het Opel Astra K forum zijn er welgeteld 3 leden van de 800+ met een Webasto erin om je een indicatie te geven

            Daarvoor moet je toch bij een Eberspacher dealer zijn.
            <p style=”text-align: right;”>Nee heb je en ja kun je krijgen uhh kopen.</p>
            Gr. Ries.

            #18549841
            philtjens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 October 2020

              autos met uberhaupt een standkachel zijn al heel moeilijk om deze in belgie of nederland te vinden in duitsland is de keuze inderdaad al wat groter.

              met het idee had ik de auto ook gekocht omdat deze nooit in de winter staat en ik al in een voorverwarmde auto stapte maar dit is op heden nog niet gelukt.

               

              wanneer de rekening wat is aangevult zal ik hem eens binnen brengen en kijken dan wat het grapje zal kosten, anders trek ik de zekering eruit en is het probleem ook opgelost.

               

               

              #18549906
              Riesje69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2012

                Hoi Philtjens,

                mocht je de zekering eruit halen zou dit een zichtbare storing op kunnen leveren. Die van mij brandt elke keer tot motor warm genoeg is mocht de standkachel niet aan gestaan hebben. Is ook aangemeld in de auto. Verwacht dat dit bij jou ook het geval is.

                Gr. Ries.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.