problemen sensoren na plaatsing trekhaak astra j

Forumindex Forums Modellen Astra problemen sensoren na plaatsing trekhaak astra j

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357677
    dark-divx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 November 2005

      Hallo allemaal,

      Nu tijdje terug heb ik trekhaak geplaatst op mijn astra j sport tourer. Nu alles was goed tot ik de eerste keer de trekhaak en stekker heb gebruikt.
      Hij schakelde mooi zijn parkeersensoren uit gelijk het hoorde. Maar na het afhalen van de aanhanger is de miserie begonnen.  Hij schakelt parkeersensoren uit zonder dat er iets in de stekker zit, soms blijft hij tuuten als je achteruit rijdt zonder dat er iets achter jou staat. En dan op momenten werkt alles weer gelijk hoe het moet. Nu heb ik de auto uitgelezen en voor de moment schakelt de auto zelf mijn parkeersensoren uit. Maar na uitlezen heb ik gezien dat hij denkt dat er een aanhanger aanhangt. Hoe kan dit komen? Nog iemand dit probleem tegen gekomen?

      Alvast bedankt

      #18361264
      RobiWanKenobi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2014

        Beste Dark-divx,

        Ik herken het probleem. Bij mij hetzelfde voor een Astra J Sports Tourer uit 2011. Er lijkt een behoorlijke willekeur in de electronica te zitten, heel irritant. Soms doen de sensoren het wel, maar dan zien ze de trekhaak als een obstakel en blijft ie piepen. Soms doen de sensoren het helemaal niet. Ik ben op dit moment een achteruitrijcamera aan het installeren. Zodra deze is gemonteerd dan ga ik er mee langs de garage. Ik zal er hier een update op geven.

        #18361271
        dark-divx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 November 2005

          Hallo,

          Bij mij is het probleem ondertussen opgelost. Was een slechte module. Door deze te vervangen waren alle problemen weg.
          Maar ik had dezelfde problemen die jij beschrijft.

          #18361711
          RobiWanKenobi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2014

            Ik heb inmiddels een achteruitrijcamera geplaatst. Leek mij de beste oplossing. Was nog wel even een dingetje. Uiteraard via AliExpress een camera in de kentekenverlichting willen monteren. De Astra J Sports Tourer heeft echter een kleine soort verlichting nodig, welke ik niet heb kunnen vinden. Heb uiteindelijk de camera in een kentekenplaathouder gemonteerd. Daar ben ik erg blij mee :-).

            Weet je toevallig nog om welke module het ging (type/nummer?). Wellicht dat ik daar ook nog voor ga kijken.

            #18361737
            dark-divx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2005
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.