Problemen Opel Corsa D OPC

Forumindex Forums Modellen Corsa Problemen Opel Corsa D OPC

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18551746
    Kilian Guijt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 December 2023

      Hallo allemaal,

      M’n Opel Corsa D Opc uit 2009 heeft wat probleempjes.

      De eerste betreft het koelsysteem. Mijn auto lekte koelvloeistof via de radiateur. Radiateur vervangen alleen verlies ik nu koelvloeistof via het overlooptuutje aan de expansievat. Dit gebeurt na lange ritten en al helemaal na ff doortrappen dan komt er flink wat uit. Lijkt alsof er flink wat druk op het systeem komt te staan.
      (Heb geen oververhitte motor aan de motorolietemperatuur te zien in de boardcomputer van de motor.)

      Ik heb geen signalen van een lekke koppakking. Ik zie geen witte rook uit de uitlaat (behalve ’s ochtends, wat denk ik gewoon condens is). Ook zien koelvloeistof en olie er goed uit, en de auto rijdt verder top.

      Dan het tweede probleem: er lijkt ook ergens olie te lekken, maar ik kan niet met het blote oog zien waar het precies vandaan komt. Wel zie ik een laagje olie op het thermostaathuis liggen, onder de nokkenassensor. Het olie pijl is nog helemaal niet gezakt na de grote beurt, dit is al zo’n 8 maanden geleden dus het is heel klein.

      Tenslotte heb ik nog een klein issue: de auto start af en toe op 3 cilinders, om na 5 tot 10 seconden weer op 4 cilinders te draaien. Zou dit mogelijk te maken kunnen hebben met de bovengenoemde problemen?

      Ja heel wat issues.. :-( als ik wist dat dit me te wachten stond bij de aankoop van de auto dan had ik nog even verder gekeken maar nu ik hem eenmaal heb wil ik hem absoluut niet wegdoen en wil ik graag de problemen oplossen want hij rijdt geweldig!

      Maar goed zijn er een paar slimme koppen die mij zouden kunnen helpen.

      Ik hoor graag van jullie!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.