Problemen met Radio

Forumindex Forums Modellen Omega Problemen met Radio

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224490
    Lecson
      Lid sinds:
      9 August 2010

      Hallo

      Ik heb een opel omega uit 2003
      Ik heb problemen met de radio die geeft steeds RADIO SAFE aan, ik heb ook de code kaart maar ik kan de niet invoeren.

      Er word gezegt om de AS ingedrukt te houden en aan te zetten ik heb dat geprobeerd maar geen resultaat:cry

      Wat moet ik nu doen, de radio demonteren en de stekers los koppelen en dan nog een keer proberen??

      #17709713
      J-Omega
        Lid sinds:
        23 January 2008

        Is het de originele radio, of heb je iets vervangen?

        Ik denk dat dat een bezoekje aan de dealer wordt zodat ze hem met de Tech2 kunnen koppelen aan auto of evt. display.

        Demonteren zal weinig zin hebben, hij zit in de beveiligingsmodus, daar kan hij alleen op bovenstaande manier uitgehaald worden.

        #17709714
        Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2007

          als volgt de code invoeren:

          sleutel op het contact steken, radio moet aangaan en ‘safe’ aangeven.

          toets ‘AS’ indrukken en aanhouden tegelijk de radio aan de volume knop uit en weer aan zetten (AS houd je nog steeds in) tot je een ‘piep bevestiging’s toon hoort

          Nu de 4 cijferige code (welke op de pass staat) invoeren d.m.v. 1,2,3 en 4

          vervolgens weer ‘AS’ indrukken en aanhouden tot je weer een piep hoort. nu moet i werken ! pas wel op je hed Drie k’raaien ! om de code in te toetsen ! anders is i vast en moet je naar de VOD (Opel dealer) dan gaat het u munten kosten

          #17709715
          Tinuske
            Lid sinds:
            21 June 2010

            Je kan ook de radio weer even spanningsloos maken.

            Daarna de radio aanzetten en dan na een korte tijd komt er CODE te staan

            #17709716
            Lecson
              Lid sinds:
              9 August 2010

              hallo
              het gaat om een NCDC 2013

              Als ik contact aanzet dan gaat de radio van zelf aan maar omdat die in de main is komt er geen RADIO SAFE te staan als ik bijv. op nav druk of tuner dan pas begint die te piepen en RADI SAFE aante geven.

              De knopjes op de stuur werken ook niet.

              Ik kan trouwens wel radi luisteren cd afspelen. en als ik weer op main druk dan speel die gewoon verder af maar dan krijg ik niet steeds die RADI SAFE gedoe :D

              #17709717
              Lecson
                Lid sinds:
                9 August 2010

                Niemand??
                De parkeer sensoren werken ook niet:(

                #17709718
                omega-style
                  Lid sinds:
                  30 August 2010

                  Ik heb het ook een keer gehad bij mij was een kabeltje van me speaker afgegleden en tegen deur aan gekomen. Waardoor die kortsluiting maakte en daardoor radio op safe of protect sprong. Alleen zul je moeten uitzoeken om welke speaker het gaat.

                  #17709719
                  Lecson
                    Lid sinds:
                    9 August 2010

                    hoe haal ik die radio eruit??
                    moet die pinnen toch? ik had er eerst 4 ijzere staafjes ingestoken en volop eraan getrokken maar de radio bleef zitten.

                    #17709720
                    cjibclient
                      Lid sinds:
                      21 April 2008

                      Ik had hetzelde….. radio zit er nog steeds in en ik vergeet steeds bij de dealer te vragen voor de oplossing…..

                      Eerder ging dat gewoon met 4 lange spijkers. Maar met mijn 2015 wil dat niet….

                      #17709721
                      Vega
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 November 2006

                        [rquote=1729557&tid=131120&author=Lecson]hallo
                        het gaat om een NCDC 2013

                        Als ik contact aanzet dan gaat de radio van zelf aan maar omdat die in de main is komt er geen RADIO SAFE te staan als ik bijv. op nav druk of tuner dan pas begint die te piepen en RADI SAFE aante geven.

                        De knopjes op de stuur werken ook niet.

                        Ik kan trouwens wel radi luisteren cd afspelen. en als ik weer op main druk dan speel die gewoon verder af maar dan krijg ik niet steeds die RADI SAFE gedoe :D[/rquote]

                        De NCDC2013 en het display zijn met de Tech 2 aan elkaar gekoppeld.
                        Heb je iets verandert aan de radio en of display?
                        Heb je de accu los gehad? De radio mag zijn instellingen niet kwijtraken als de accu los is geweest, maar het zou kunnen.

                        Radio Safe wil zeggen dat er geen antidiefstal code in geprogrammeerd.

                        Je kan een keer naar de VOD gaan om hun met de Tech 2 te laten kijken en desnoods de NCDC2013 opnieuw te laten programmeren.

                        Heb je je security code van de auto?
                        Zonder die code kunnen ze niet zoveel dan moeten ze die opvragen en dat kost weer geld.

                        [rquote=1880833&tid=131120&author=Lecson]Niemand??
                        De parkeer sensoren werken ook niet:([/rquote]

                        Doen de achteruitrijilichten het nog wel?
                        Heb je iets aangepast of verandert?

                        [rquote=1903911&tid=131120&author=Lecson]hoe haal ik die radio eruit??
                        moet die pinnen toch? ik had er eerst 4 ijzere staafjes ingestoken en volop eraan getrokken maar de radio bleef zitten.[/rquote]

                        Als er inbusboutjes erin zitten die eruit halen en dan met de juiste beugels (kosten iets van € 5,00) de radio eruit halen.
                        De radio kunnen wel eens erg vast zitten.

                        #17709722
                        Lecson
                          Lid sinds:
                          9 August 2010

                          Ik heb dit hele drama gekregen nadat de accu los is geweest.
                          Volgens mij zijn de parkeer sensoren aan de radio gekoppeld, achteruitrijilichten werken gwn.

                          Ik heb wel zown Security PAS
                          Maar volgens jou zou het aan de programma liggen??

                          wat kan ik nu het beste doen dan??

                          #17709723
                          Lecson
                            Lid sinds:
                            9 August 2010

                            Ik ben met de auto naar de opel dealer gegaan en hun hebben het zelf geprobeerd maar ook geen resultaat.

                            uitgelezen: EEPROM van radio is nietgoed/defect dus moet in principe herprogrammeert worden.

                            iemand enig idee waar ik het kan laten doen?

                            heeft iemand enig idee met opsturen van de radio via de dealer? kwa kosten etc.

                            #17709724
                            Lecson
                              Lid sinds:
                              9 August 2010

                              Ik ben een beetje verder gekomen
                              De software van de radio moet opnieuw geprogrammeerd worden.

                              Ik heb met een reparateur contact opgenomen die vertelde mij dat de geheugenbanken opnieuw geprogrammeerd moesten worden en in totaal heb je dus 4 geheugenbanken (inclusief die van de scherm) en die moeten allemaal los gesoldeerd worden en dan weer opnieuw vast gesoldeerd worden

                              dit gaat mij 250,- euro kosten ik vind dit wel een beetje aan de dure kant
                              Kent iemand een goedkopere oplossing of een ander reparateur of alternatief??

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.