Problemen met mijn Opel Astra K 2016

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met mijn Opel Astra K 2016

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367429
    mrs. Bibi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2019

      Hallo allemaal,

      Ik ben de (on) gelukkige eigenaar van een Opel Astra K van 2016.
      En waarom zeg ik ongelukkig omdat ik sinds ik deze heb al 3 mankementen heb aan deze auto.
      De eerste was een software probleem deze is binnen de garantie opgelost. De 2 andere zijn nu in 1 maand tijd. Het gaat om de voor koplamp waar in 1 dag tijd opeens een soort laag af komt het lijkt wel of die gaat vervellen. En de volgende is dat het ruitensproeier pompje en en motortje kapot is gegaan.

      Ik ben 4 weken geleden direct naar mijn dealer gegaan met de koplamp. Deze had zoiets nog nooit gezien en zal met opel gaan mailen hoe en wat hiermee te doen. Ik heb aangeven dat ik al 30 jaar opel rijd en zoiets nog nooit heb gezien of meegemaakt. De monteur was het met mij eens en vond dit niet kunnen bij een auto van nog geen 3 jaar. Hij heeft intussen mails verstuurd en bij eerdere mails is onze klacht afgewezen en komen de kosten van vervangen voor ons zelf. Ik ben het daar niet mee eens daar deze klacht niet voorkomt bij andere auto’s en voor als nog nooit is gezien. Het loopt nu dus al 4 weken en het ligt nu bij de hoogste via de monteur. Wij vinden het maar lang duren. En hebben er geen goed gevoel bij. Foto’s onder dit bericht.

      Vandaag ben ik terug gegaan voor dat de ruitensproeier het niet meer deed. En ja hoor 2 dingen kapot. Dit is toch ook niet normaal bij een auto van 3 jaar!! Ik heb de rekening betaald want ik heb de ruitensproeier nodig. Maar het zit mij niet lekker. Ik heb geen fijn gevoel meer bij deze auto en ben ook zeer teleurgesteld in Opel tot nu toe.  Na 30 jaar grote fan en vol lof te zijn is dit nu tot op put nul gezakt.

      Wat vinden jullie hiervan? Komt dit bij iemand van jullie bekend voor? Herkent iemand deze mankementen? Heeft iemand advies wat ik kan doen met deze situatie?

      20190618_15565620190618_15565420190618_155702

      #18367433
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heb je deze auto nieuw gekocht?

        Je zou bijna zeggen dat de koplamp ooit is gepolijst en opnieuw gecoat. Of die origineel zo gecoat zijn vraag ik me af.

        Wat is de motivatie om dit niet onder garantie te vervangen? Lijkt me sterk dat dat is omdat het nooit eerder is gebeurd. En dealers kunnen ook best goed liegen. Dus goed navragen of dit uberhaubt wel goed is gecommuniceerd met opel nederland.

        Word het ruitesproeier pompje en motortje wel onder garantie vervangen? (Pompje en motortje zijn toch hetzelfde?) Of bedoe je ruitenwisser motor?

        #18367436
        mrs. Bibi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2019

          Goedemorgen Haasje17,

          De auto is van 10-6-2016 en wij hebben hem 10-03-2017 gekocht. ( 9 maanden oud was die toen). De auto is niet in bezit geweest van een particulier. De verkoper zei dat de auto in dealer bezit is geweest. Ik ben ook de 1ste tenaamstelling van deze auto. De reden van afwijzing was invloed van buiten af.  Dat kan er bij mij niet in, Als ze dan over weersinvloeden hebben , wat ik denk dat ze bedoelen, dan word een lamp dof heb ik uit verschillende berichten kunnen lezen. Nergens kan ik dit probleem vinden heb het hele internet afgestruind.

          Nee het ruitensproeier pomp en idd de ruitenwissermotor word ook niet vergoed. Die moeten wij betalen. Nog niet gedaan. Omdat ik het daar niet mee eens ben.

          Ik ga nu ook maar eens Opel Nederland bellen. Kijken wat die zeggen.

          Up-Date, net met opel Nederland gebeld. Daar kwam ik niet verder dan iemand die mijn klacht heeft opgenomen en kan gaan communiceren met de dealer. Deze persoon zei dat hij niet met de garantie afdeling kan contacten en ik zelf ook niet. Alles moet via de dealer lopen. Ik vind dit toch vreemd. Dus ik ben overgeleverd aan de inzet van de dealer?!

          #18367453
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Balen voor jou zeg… die koplamp kan echt niet!

            Tja de ruiten vloeistof pomp/motortje alles kan stuk en indien het na de garantie is… is dat lastig en tja klote maar voor eigen rekening. Maar misschien een coulance regeling…

            Maar ik zou wensen dat ik zo.. weinig puntjes met onze Astra had…. tob al 3 jaar?(gebruik de zoekfunctie) Excuus maar om deze 3 puntjes het vertrouwen in de Astra kwijt… is dat niet wat erg kort door de bocht?

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.