Problemen met C30SE

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262764
    Freestyler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2006

      Sinds een week loopt de 24V in de senator A weer op benzine.
      En tot voor een paar dagen heeft ie perfect gelopen.

      Maar nu wil hij tijdens het rijden/stationair lopen, spontaan afslaan, en als hij nog genoeg toeren maakt, weer oppakken. Maar stationair slaat hij dus gewoon af.

      Wat er allemaal vervangen is.
      Tank, brandstof pomp, tank filter, externe brandstoffilter, leidingen, alle slangen.
      Kortom, alles tot aan de injectorrail is vernieuwd.
      Ook zijn de rotor, kap, bougies en bougiekabels nog niet zo heel lang geleden vervangen (augustus, kabels in november).

      De symptomen:
      Of hij loopt als een naaimachine, zonder hikken of stoten.
      Of hij stotters, houdt in, ploft in zowel de in als uitlaat. En valt zelfs spontaan uit. Niet alsof hij te weinig brandstof krijgt, maar als hij gewoon uit gezet wordt.

      Wat ik tot nog toe gevonden heb/ vervangen heb:
      vervangen: brandstof relais
      gevonden: olie in de bougiekokers van cil 3-4- en 5
      alle vacuum slangen zijn nog in orde, ook heeft de luchtslang geen scheuren.

      De foutcode die ik krijg: 19 krukaspositiesensor; verkeerd toerental signaal

      De bedoeling was, dat hij nog voor kerst fatsoenlijk zou lopen, maar dat zie ik zo langzaam aan in rook opgaan….
      Iemand mogelijke ideeën?

      #18201370
      Jigsaw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2007

        Freestyler, die foutcode 19 geeft hij altijd. Heb je al eens naar de LMM gekeken? Kan zijn dat die een verkeerd signaal afgeeft/brak is.

        #18201371
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Thnx voor de tip Willem, die gaan we eens proberen.

          #18201372
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            lmm gewisseld, geen verschil :(
            zullen het probleem toch ergens anders moeten gaan zoeken.

            #18201373
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Kan dit hele gezeur ook komen door een heel simpel probleem als valse lucht?

              Heb namelijk van het weekend toen ik de lpg shit eruit gehaald heb, ook het spruitstuk los gehad, om de injector onderbreker er tussenuit te kunnen halen.
              Nu stel dat 1 van de O ringen niet goed op hun plek gezeten heeft, stel die van de 6de cilinder….

              :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

              Was namelijk net bezig met de krukassensor. Liet hem lopen, trok de stekker los om te horen of de motor dan op dezelfde manier af zou slaan (wat dus niet het geval was, en hoorde hem op cil 6 sissen :fy1 :fy1 :fy1

              #18201374
              Monza 2.4
                Lid sinds:
                17 September 2013

                Kijk naar je labda had het ook met de beemer van mn vriendin vorig jaar klappen geen gang er in en niet op toeren komen
                Vervangen en deed het weer als nieuw

                #18201375
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Als hij valse lucht trekt, krijgt hij het met de lambda idd niet geregeld, maar daarmee zit daar het probleem nog niet.
                  Daarbij komt nog eens dat ik een hekel heb aan dingen zomaar op de gok vervangen.

                  #18201376
                  Monza 2.4
                    Lid sinds:
                    17 September 2013

                    De o ringen wel even in gevet met terug plaatsing? Is een ideetje anders even kijken met wd40 spuiten dan merk je heel snel waar hij lekt

                    #18201377
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      Nop, o-ringen niet ingevet. Hoeft ook niet, ze blijven namelijk op hun plaats zitten en waren na 20 jaar nog altijd netjes rond en flexibel. WD-40 spuiten is niet nodig, daar ik weet waar het lek zit.

                      Heb alleen nog geen zin gehad om het te verhelpen.
                      Met terug plaatsten miste ik al een ring. Ging er (ten onrechte) vanuit dat deze op de andere helft van het spruitstuk zat (zonder dit eerst te controleren)

                      Maar goed, nog ff geduld en dan komt er een compleet nieuw pakkingset incl nieuwe kettingen en geleiders deze kant op. Dan kan ik alles in 1x gelijk goed maken.

                      #18201378
                      Monza 2.4
                        Lid sinds:
                        17 September 2013

                        O kijk als je het al weet is het een weetje als je alles gaat aan pakken

                        Komt wel snel goed denk ik zo

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.