problemen met A manta

Forumindex Forums Modellen Manta problemen met A manta

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339751
    manta.mart
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2017

      Hoi allemaal,

      Ik ben Mart, 20 jaar oud en heb zo’n anderhalf jaar geleden mijn eerste auto gekocht. Een 72 ‘manta met 1.9s motor. Met LPG installatie. Heb na een half jaar er een andere cilinderkop op laten zetten. De motor heeft een tijd goed gelopen. Nu trekt de manta slecht op. Als ik mijn gaspedaal iets verder in druk begint de auto te stotteren en te hikken. Dan moet ik het pedaal of los laten of nog verder indrukken. Ook wil die nog wel eens afslaan voor een verkeerslicht of bij het oprijden van een rotonde. De ontsteking is laatst nagekeken en werkt naar behoren denk ik. Zou het kunnen dat er valse lucht aangezogen wordt bij de carburateur? Of is er hier misschien iemand bekend met het probleem? Alle tips zijn welkom!

      Met vriendelijke groet, Mart

      #18339853
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Dat doet de Manta op lpg? en op benzine wel goed?
        Op de 19S zit een solex carburateur, en de deksel daarvan wil wel eens losraken.
        Pak de luchtfilterhuis beet, en voel of die goed vastzit.
        Kan ook zijn dat de CO wat aan de krappe kant staat, op de verdamper welk merk en type? zou een regelschroef moeten zitten.
        Die iets uitdraaien, met de motor aan kun je gelijk horen of de motor beter loopt.
        Wanneer is de APK? Zou dan gelijk ff de zaak laten afstellen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.