Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Problemen help met Astra g 1998 1.6 16v ecotec
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 november 2019om 12:47 door Furious-Angel.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2019 om 20:34 #18368979
Beste leden,
ik heb een astra g uit 1998 1.6 16v ecotec overgenomen, echter kom ik tegen een paar problemen aan.
- centrale deurvergrendeling bestuurderskant en passagiers achter de bijrijderskant werken wel maar , bijrijderskant en achter bestuurderskant niet.
Ik heb hem gereset volgens de handeling maar geen verandering
- het lijkt alsof hij op 3 poten loopt bij stationair. maar bij voldoende toeren 2500rpm en snelheid geen last van.
Ik hoop dat iemand een idee en of oplossing heeft voor bovenstaande
alvast mijn dank. mvg Rob
3 oktober 2019 om 09:05 #18369030Van de CV moet je controleren of pompjes / motortjes in de deuren nog wel werken en of er niet ergens een kabelbreuk zit. Meestal is het dat laatste, vooral bij de doorvoer vanuit de karrosserie naar de deur zelf.
Loopt hij ook daadwerkelijk op 3 cilinders stationair?
Je kan dat testen door 1 voor 1 de bougiekabels los te halen (bij de motor of bij de bobine) en zo te kijken of je een verschil in draaien van de motor merkt. Als je dan merkt dat er verschil in lopen is, dan kan je kijken of hij op een andere aansluiting van de bobine wel werkt die cilinder.
Heb je de bougies al is bekeken / gecontroleerd of vervangen?
Bougiekabels nog wel in orde?
Bobine nog wel in orde?
7 oktober 2019 om 12:54 #18369102het probleem met de cv heb ik gevonden. Er is op een manier water in het motortje gekomen waardoor hij sluiting maakt. hiervoor monteer ik later 2 andere.
Wat het lopen op 3 poten betreft, hij loopt niet echt op 3 poten… vermogen heeft hij wel. en bij 2000rpm en meer merk je het niet
alleen als je stil staat of in zijn 1 rijd.
-
<li style=”list-style-type: none;”>
- Ik heb de bougies er al uit gehad en vervangen
- ik heb een bobine rail, wat bij de garage zo’n paar honderd kost, en kan dus voor zover ik weet geen losse testen
maar goed het kan natuurlijk best zo zijn dat deze aan vervanging toe is.
ik denk dat ik hem eerst maar eens uitlees en dan verder kijk. :applause02:
9 oktober 2019 om 16:17 #18369151Bobine rail kost je 100 euro ex verzenden en als je een kortingscode hebt, dan zelfs nog minder bij Mister Auto.
Code: MISTER20 (tot zondag geldig).
En als je via hun app bestelt ook geen verzendkosten.
Volgens mij zijn de Bosch en Beru degene die ook origineel er in zitten.
https://www.mister-auto.nl/bobine/opel/astra/astra-g-hatchback-f48-f08-1-6-16v-101pk-1998-2005/
Als je de bobine rail vervangt, dan ook gelijk nieuwe bougies plaatsen (ik gebruik altijd NGK).
15 oktober 2019 om 19:30 #18369289heb hem uit laten lezen en er zaten toch wat foutcodes in.
P0443-2 niet aanwezig Fuel tank ventilation Valve Voltage Low ( heb die stekker eens los gehad toe motor liep )
P0105-1 niet aanwezig Manifold Absolute Pressure ( MAP ) sensor voltage HIGH
P0650-2 niet aanwezig Telltale (check light) Voltage Low
P0105-2 niet aanwezig Manifold Absolute Pressure ( MAP ) Sensor Voltage Low
wat en waar zijn deze codes van? wellicht te maken met de compressie?
wat de beste man mij vertelde is dat ik een slechte compressie had omdat je de startmotor ook hoort jengelen bij starten motor .
Dus ook maar even opzoek naar iemand in Hengelo OV die een compressie meter heeft.
en wat mij ook opvalt is dat de bougie die naast de distributie riem zit erg nat blijft t.o.v. de andere 3.
27 oktober 2019 om 11:59 #18369529als die nat blijft vonkt hij waarschijnlijk niet of niet goed.
1 november 2019 om 12:47 #18369616Ik inde vakantie maar het blok omgegooid van 1.6 16v naar de sloop en de 1.6 uit mijn eigen in de carrosserie van de 1.6 16v gelegd.
Nu zul je wel denken die is gek, maar de carrosserie van mijn eigen was er slecht aan toe vandaar de keuze.
Hierbij ook de kabelboom over moeten zetten. gelukkig is dat een niet al te groot probleem geweest, daar er een paarse blok stekker tegen je schutbord aan zit geschroefd met de kabelboom van de motorruimte.
Zo ook de start-onderbrekingsring en centrale deur vergrendelings- kastje overgezet.
Ik heb de hoop maar opgegeven met die 1.6. 16v
Als iemand hem nog wil overnemen? anders gaat hij naar de sloop.
het enige waar ik nu tegen aanloop is dat hij niet meer lekker schakelt. en soms bij 1 naar 2 ( lijkend op spoor rijden ) hakeld, alsof je niet goed schakelt.
iemand een idee?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.