Problemen help met Astra g 1998 1.6 16v ecotec

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen help met Astra g 1998 1.6 16v ecotec

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368979
    Furious-Angel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 April 2006

      Beste leden,

      ik heb een astra g uit 1998 1.6 16v  ecotec  overgenomen, echter kom ik tegen een paar problemen aan.

      • centrale deurvergrendeling bestuurderskant en passagiers achter de bijrijderskant werken wel maar , bijrijderskant en achter bestuurderskant niet.

      Ik heb hem gereset volgens de handeling maar geen verandering

      • het lijkt alsof hij op 3 poten loopt bij stationair. maar bij voldoende toeren 2500rpm en snelheid geen last van.

       

      Ik hoop dat iemand een idee en of oplossing heeft voor bovenstaande

      alvast mijn dank. mvg Rob

      #18369030
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Van de CV moet je controleren of pompjes / motortjes in de deuren nog wel werken en of er niet ergens een kabelbreuk zit. Meestal is het dat laatste, vooral bij de doorvoer vanuit de karrosserie naar de deur zelf.

         

        Loopt hij ook daadwerkelijk op 3 cilinders stationair?

        Je kan dat testen door 1 voor 1 de bougiekabels los te halen (bij de motor of bij de bobine) en zo te kijken of je een verschil in draaien van de motor merkt. Als je dan merkt dat er verschil in lopen is, dan kan je kijken of hij op een andere aansluiting van de bobine wel werkt die cilinder.

        Heb je de bougies al is bekeken / gecontroleerd of vervangen?

        Bougiekabels nog wel in orde?

        Bobine nog wel in orde?

        #18369102
        Furious-Angel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2006

          het probleem met de cv heb ik gevonden.  Er is op een manier water in het motortje gekomen waardoor hij sluiting maakt. hiervoor monteer ik later 2 andere.

          Wat het lopen op 3 poten betreft, hij loopt niet echt op 3 poten… vermogen heeft hij wel. en bij 2000rpm en meer merk je het niet

          alleen als je stil staat of in zijn 1 rijd.

            <li style=”list-style-type: none;”>
          • Ik heb de bougies er al uit gehad en vervangen
          • ik heb een bobine rail, wat bij de garage zo’n paar honderd kost, en kan dus voor zover ik weet geen losse testen

          maar goed het kan natuurlijk best zo zijn dat deze aan vervanging toe is.

          ik denk dat ik hem eerst maar eens uitlees en dan verder kijk.  :applause02:

           

          #18369151
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Bobine rail kost je 100 euro ex verzenden en als je een kortingscode hebt, dan zelfs nog minder bij Mister Auto.

            Code: MISTER20 (tot zondag geldig).

            En als je via hun app bestelt ook geen verzendkosten.

            Volgens mij zijn de Bosch en Beru degene die ook origineel er in zitten. :scratch:

            https://www.mister-auto.nl/bobine/opel/astra/astra-g-hatchback-f48-f08-1-6-16v-101pk-1998-2005/

            Als je de bobine rail vervangt, dan ook gelijk nieuwe bougies plaatsen (ik gebruik altijd NGK).

            #18369289
            Furious-Angel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 April 2006

              heb hem uit laten lezen en er zaten toch wat foutcodes in.

              P0443-2 niet aanwezig  Fuel tank ventilation Valve Voltage Low   ( heb die stekker eens los gehad toe motor liep )

              P0105-1 niet aanwezig Manifold Absolute Pressure ( MAP ) sensor voltage HIGH

              P0650-2 niet aanwezig Telltale (check light) Voltage Low

              P0105-2 niet aanwezig Manifold Absolute Pressure ( MAP ) Sensor Voltage Low

              wat en waar zijn deze codes van? wellicht te maken met de compressie?

              wat de beste man mij vertelde is dat ik een slechte compressie had omdat je de startmotor ook hoort jengelen bij starten motor .

              Dus ook maar even opzoek naar iemand in Hengelo OV die een compressie meter heeft.

               

              en wat mij ook opvalt is dat de bougie die naast de distributie riem zit erg nat blijft t.o.v. de andere 3.

              :cry:

              #18369529
              tijne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2005

                als die nat blijft vonkt hij waarschijnlijk niet of niet goed.

                #18369616
                Furious-Angel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 April 2006

                  Ik inde vakantie maar het blok omgegooid van 1.6 16v naar de sloop en de 1.6 uit mijn eigen in de carrosserie van de 1.6 16v gelegd.

                  Nu zul je wel denken die is gek, maar de carrosserie van mijn eigen was er slecht aan toe vandaar de keuze.

                  Hierbij ook de kabelboom over moeten zetten. gelukkig is dat een niet al te groot probleem geweest, daar er een paarse blok stekker tegen je schutbord aan zit geschroefd met de kabelboom van de motorruimte.

                  Zo ook de start-onderbrekingsring en centrale deur vergrendelings- kastje overgezet.

                  Ik heb de hoop maar opgegeven met die 1.6. 16v

                  Als iemand hem nog wil overnemen? anders gaat hij naar de sloop.

                   

                  het enige waar ik nu tegen aanloop is dat hij niet meer lekker schakelt. en soms bij 1 naar 2 ( lijkend op spoor rijden ) hakeld, alsof je niet goed schakelt.

                  iemand een idee?

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.