Problemen distributieketting Opel Corsa C

Forumindex Forums Techniek Ecotec Problemen distributieketting Opel Corsa C

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273509
    Stephy
      Lid sinds:
      14 September 2015

      Hoi Allen,

      Ik ben nieuw op dit forum en ben ten einde raad. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

      Ik heb een Opel Corsa C uit februari 2004. Ruim een week geleden ging mijn motorlampje branden. Na het uitlezen bleek dit te gaan om de nokkenas sensor. Deze heb ik laten vervangen, maar mijn motorlampje ging weer branden. Mij is verteld dat het dan om de distributieketting zou gaan.

      Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en ik heb ook gebeld met Opel. Dit is inderdaad een bekend probleem bij deze auto’s en dat staat ook vermeld in hun systeem onder mijn kenteken.

      Vandaag heb ik mijn auto weggebracht om de distributieketting te laten vervangen. Ik kwam er in de auto achter dat mijn radio het niet meer doet en ik krijg deze ook niet aan de praat als ik de instructies volg. (Ik heb de code, maar kom niet eens in het invoerscherm). Ook loopt mijn auto alles behalve mooi stationair. Dit deed hij voor de reparatie wel. Dus ik kijken onder de motorkap. Het lijkt er nu op dat ik een distributieriem heb en geen ketting! Kunnen ze dit wisselen???

      En ja, ook nu brand mijn motorlampje weer. Ik ben behoorlijk verdrietig en teleurgesteld. Ik ben heel erg gek op mijn auto. Wie kan mij helpen en adviseren. Morgen ga ik zeker terug naar de garage!

      Thx,
      Stephy

      #18296079
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Gelijk terug gaan!
        Niet mee wachten

        Ze zullen wel wat fout gedaan hebben, en daar heb je gewoon garantie op.

        #18296080
        Stephy
          Lid sinds:
          14 September 2015

          Maar kan een ketting vervangen worden voor een riem? Ik ga zeker terug, maar krijg nu al buikpijn van het idee.

          #18296081
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Nee dat kan helaas niet.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18348128
            lprevenier
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2012

              Beste Stephy,

              Ik ben in het bezit van een Opel Corsa C 1.7 DTi uit 2002. Ik heb zojuist van mijn Opel garage (Van der Linden – Van Sprankhuizen) vernomen dat het vervangingsinterval van mijn distributieRIEM 150.000 km of 10 jaar bedraagt.

              Afhankelijk van het model Opel Corsa C (1.0, 1.2, 1.4, 1.7 D of 1.7 Dti) KAN er een distributieketting in de auto geplaatst zijn.

              Bij een distributieriem of distributieketting kan NIMMER de één door de ander vervangen worden.

              Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

              Vriendelijke groet,

              Leon.

              #18350000
              Astra_R
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 September 2011

                Voor wat betreft de originele radio..

                Bij onze Corsa C was erg stevig op de aanknop drukken nodig voordat die een reactie gaf. Als je daarmee dan de instructies in het boekje volgt moet het goed komen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.