Problemen bout remklauw Zafira B

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Problemen bout remklauw Zafira B

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357205
    KoenZafiraB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 June 2018

      hey, vandaag vol moed aan het vervangen begonnen van mijn remblokken en remschijven vooraan van mijn Zafira b – 2006 – 1.9 diesel. Alles ging vrij vlot tot het moment dat ik de onderste bout (dop 18mm) van de achterste remklauw wou lossen … Ik voelde al dat deze nogal doordraaide en er helemaal niet vlot uit wilde. Het gaat hier over èèn van de twee bouten die de klauw vastzet waar je zuiger in zit.

      Na veel wringen heb ik ze eruit gehaald en de draad op het einde was beschadigd als ook de draad waar deze in vast zat …. Heeft iemand dit ook al meegemaakt en zo ja wat gedaan ? Moet ik een nieuwe asstomp ofzoiets laten steken of kan een helicoin ? Heb alles terug gemonteerd maar dit moet dringend opgelost worden ….. Iemand een idee ? Op bijgevoegde foto gaat het om de bout onder de torxbout.image

      #18357314
      stoerekevin
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 June 2018

        heb je toevallig niet een draad tapper, kan je een nieuw schroefdraad in tappen en hoef je alleen een nieuwe bout te kopen.

        #18357323
        KoenZafiraB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 June 2018

          Hey Stoerekevin,

          het probleem is intussen opgelost.

          Draad erin tappen had een mogelijkheid geweest maar ik heb het opgelost met een M12 bout. Kopje van een nieuwe bout aangepast en deze dan voorzien van een borgmoer met wat Loctide.

          Alles staat nu stevig vast en is OK.

          Ik wil iedereen wel waarschuwen dat de draad van deze bouten stevig roest en zo trek je deze roest in je binnendraad bij het lossen ….. Eerst kruipolie gebruiken en proberen op te kuisen alvorens je gaat los draaien !

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.