problemen achterlicht remlicht zafira b

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) problemen achterlicht remlicht zafira b

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269982
    bertil1982
      Lid sinds:
      4 January 2015

      ik kwam er vanavond achter dat mijn beide achterlichten plus remlichten het niet meer doen.
      alleen mijn middelste remlicht wel.
      ik heb geprobeerd te kijken vanavond te kijken waar de zekering moet zitten maar die kon ik niet vinden in het boekje. weet iemand de zekeringnummer wat ik moet hebben?
      of kan er wat anders aan de hand zijn? misschien dat dit iemand eerder heeft gehad?

      #18268491
      gerben rsv
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2011

        Toevallig had mijn schoonvader een zelfde soort probleem van de week met zijn Zafira-B
        Hij kreeg eerst een melding voor remlicht en bij controle bleek dat de remlichten links en rechts gingen knipperen en vervolgens uitgingen een dag later stopte ook de gewone verlichting ermee zowel voor als achter.

        Het enige wat nog werkte was het derde remlicht en de alarm knipperlichten!!

        Na diagnose bleek dat de electronica module in de kofferbak kapot was (REC geloof ik)
        Het kostte een aardig bedrag om te vervangen maar het werkt nu weer.

        #18268492
        bertil1982
          Lid sinds:
          4 January 2015

          Weet je ook hoeveel het gekost heeft?

          #18268493
          gerben rsv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2011

            Alles bij elkaar iets van 650 euro!

            #18268494
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Laat hem eens uitlezen, en kijken of de REC fouten bevat.

              Lampjes al eens bekeken?

              En mocht het de REC zijn kan het i.i.g veel goedkoper als €650,-!!

              #18268495
              bertil1982
                Lid sinds:
                4 January 2015

                De lampjes waren niet kapot. Ik ga morgen ff kijken bij de sloop of ik daar een rec mag uitproberen. Want zoals ik het bij mijn auto zag is dat gewoon een los kastje

                #18268496
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Moet ingeleerd worden etc is niet zomaar even wisselen.

                  #18268497
                  bertil1982
                    Lid sinds:
                    4 January 2015

                    moet dat ook ingeleerd worden? dacht dat het alleen de lichten regelde

                    #18268498
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Ja zeker is een complete module, regelt nog veel meer dingen.

                      #18268499
                      bertil1982
                        Lid sinds:
                        4 January 2015

                        Nou vandaag mee naar de garage geweest en we zijn der achter gekomen dat er sluiting in de achterverlichting zat en 1 lamp was kapot. Sluiting eruit gehaald en alles deed weer :-D

                        #18351767
                        dexel2017
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 January 2018

                          Afgelopen najaar had ik een probleem met achterlichten en remlichten van de Opel Zafira B (2005). Melding op display dat deze lampen kapot waren. Soms deden ze het weer en dan weer niet. Heeft een ochtend geduurd om het probleem te vinden. Uiteindelijk vonden we vocht in de groene stekker (XR5) van de REC (Rear Electric Centre). Toen alles droog was ingespoten met spray was het weer OK. Volgende dag zat er wel weer vocht in (en ook storing). Het water  kwam ergens van boven. Met duct tape gat erboven dichtgemaakt en sindsdien geen problemen meer. Succes voor degene die er ook mee te maken heeft.

                          #18368654
                          Daver
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2014

                            Heb hier het zelfde probleem , idd door vocht in de stekker kreeg ik steeds foutmeldingen dat de verlichting niet werkt.
                            Nu ben ik benieuwd wat en waar u gaten heeft afgelpakt met de ductape.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.