Probleempje met remlichten Monza A2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Probleempje met remlichten Monza A2

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216826
    Ruud B
      Lid sinds:
      25 October 2004

      Ik kom er eergisteren achter dat mijn remlichten van mijn Monza A2 25E van 1984 af en toe blijven branden.

      Soms gaan ze aan als ik de koppeling in trap en weer uit als ik de koppeling los laat. Soms gaan ze dan ook niet uit, en als ik dan het pedaal iets omhoog trek weer wel.

      Ik snap er niets van hoe het ontstaat en ik heb ook geen idee hoelang dit al zo is. Ik heb de auto sinds het begin van januari van dit jaar.

      Ik heb ook al gekeken of de rempedaal meebeweegt als ik de koppeling intrap, maar dat is niet het geval.

      Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is?

      #17601435
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        blijft de remschakelaar aan je pedalen niet gewoon plakken? Zou hem eens demonteren en proper maken en kijken wat ze dan doen.

        #17601436
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          net wat bjorn meld.

          volgens mij kun je die schakelaars afstellen.
          mogelijk staat deze door welke reden dan ook, net niet juist afgesteld..

          iets van een druk of draai bewegind meende ik.

          #17601437
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :hmmzniet meer remmen:cool:

            #17601438
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Bij je koopelingspedaal zit een schakelaar die aan zou moeten geven als je koppeling versleten is. Dus wanneer je pedaal tever omhoog komt. (zet je voet er maar eens achter en trek hem naar je toe, nu moet er een lampje gaan branden op het dashboard.

              Stel je nu voor dat ze met de bedrading achterop die schakelaars aan het klooien zijn geweest. Dan krijg je de meest vreemde feestverlichtingen.

              Dus even goed kijken of de remlichten daar ook op reageren.

              #17601439
              Ruud B
                Lid sinds:
                25 October 2004

                De optie die Postbusmanta aandraagt lijkt me niet het aannemelijk, maar ik ga het toch bekijken, net als de remschakelaar.

                Auto is 100 % origineel en de eerste 25 jaar van een duitse “Rentner” geweest. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er niet gebasteld is.

                Niet meer remmen heeft ook geen zin, kan beter niet meer koppelen :P.

                Lijkt mij dat er bij de pedalen iets niet goed moet zitten.
                Binnenkort als het beter weer is zonder sneeuw maar eens beter kijken. Ik heb nog een andere auto die dagelijks kan gebruiken.

                Bedankt voor de tips in ieder geval!

                #17601440
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Effe een vraag, als ik dat doe met koppelingpedaal omhoog, dan brand bij mij het symbool voor de remblokken. Dus dat is voor de koppeling bedoelt?

                  #17601441
                  Opel_Bjorn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2008

                    idd dat lampje brand ook bij mij dan (lampje van de remvloeistof). Dat ding laat me soms schrikken ja, als ik snachts rij en perongeluk bij het ambriëren het koppelingspedaal mee naar boven trek dan vliegt die grote rode lamp op op het dashboard :D

                    #17601442
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Aha, tja, weet ik dat ook weer.
                      Ik had dat vanmiddag bij de Commodore geprobeerd en die gaf weer nisk aan…

                      #17601443
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Aha, tja, weet ik dat ook weer.
                        Ik had dat vanmiddag bij de Commodore geprobeerd en die gaf weer nisk aan…

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.