Probleempje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240490
    RuudOPEL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 November 2004

      Hallo,

      Ik heb een vectra b uit 2001, nu heeft de vorige eigenaar helaas gekozen voor aftermarket xenon angel eyes lampen. Buiten het feit dat de lichtopbrengst was om te huilen is er nu ook 1 lampje kapot.

      ik heb de rubber dop al eruit gehaald en het lampje ook, alleen krijg ik het lampje niet los, het lijkt wel alsof de kabels zo de voet van het lampje binnengaan en het uit 1 geheel bestaat.

      Nu heb ik de volgende vragen:

      1: heeft iemand een idee waar of hoe ik het lampje los of eruit krijg? eventeel een foto? ik zie nergens dat het een stekker en een lampvoet betreft, alleen dat twee kabels de lampvoet ingaan.

      2: kan ik ze per stuk wisselen of moet dit altijd met twee tegelijk?

      3. welke kleur en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer lichtopbrengst heb?

      4. wat kost een xenon lampje?

      5. ik kan aan een originele set xenon complete lampen komen voor 250 euro, is dit veel geld? en is dit zomaar te wisselen met de aftermarket set?

      6 is het veel werk om er weer gewone originele lampen in te zetten?

      #17908928
      sjouke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2006

        1 ja dat kan vast wel maar waar geen idee
        2 volgens mij is per stuk wel mogelijk maar verschil blijf je zien dan
        3 hangt er vanaf wat je er nu in hebt
        4 geen idee

        5 hoe compleet is deze set? ik heb ook een 200,- voor mijn set betaald … het enigste wat daar niet bij zat (zit) was de licht schakelaar en de as sensoren en de stekkers

        6 dit heb ik toen in een 1,5 uur gedaan :) maar ik heb het vaker gedaan dus als je het voor het eerst doet zou ik er wat langer voor rekenen (wil je er ook wel mee helpen maar ik weet niet waar je woont dus of het handig is)

        #17908929
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          ik neem ook inderdaad de uitdrukking “complete originele xenon set” met nogal een schep zout :sleeping
          want echt compleet zijn ze maar zelden

          bij een complete set hoort:
          koplamp units
          stuurunits voor beide koplampen
          D2S lampen
          stekkers en/of kabelboom
          2 as sensoren
          lampschakelaar zonder stelwieltje

          is 250 euro veel geld? tja wat is veel geld.
          je moet bedenken dat 1 kale koplampunit 350 euro kost nieuw.

          #17908930
          shrek83
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 September 2010

            Hey Ruud

            Ik heb ook z`n setje lampen die bijna compleet is ik mis alleen de schakelaar binnenin en de as sensoren.
            Ze staan te koop op marktplaats en hier op de forum. Ik vraag er 200,- maar over de prijs valt nog te praten.
            Ik hoor het wel als je interesse hebt.

            MVG

            Harold

            #17908931
            RuudOPEL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2004

              Bedankt voor alle reacties, omdat ik al redelijk wat onkosten gehad heb wil ik de goedkoopste manier. Een originele set kopen en compleet maken valt dus af

              Heeft niemand ervaring met het wisselen van een aftermarket xenon lamp? Waar en hoe krijg ik de stekker los? Zit er überhaupt een stekker tussen de lamp en de bedrading?

              #17908932
              SigNumberOne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2011

                zie de afbeelding hieronder, dit is 1 geheel :thumbup

                #17908933
                RuudOPEL
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 November 2004

                  Superbedankt voor de foto!!

                  tjongejonge wat een belachelijk systeem en dan ook nog eens van dat slappe blauwe licht…
                  kan beter een paar waxinelichtjes achter het koplampglas zetten

                  iemand een idee wat zo een lampje kost en welke ik moet pakken met hoeveel k?

                  #17908934
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    hoe lager hoe meer licht (lumen) je hebt.
                    beste zou je 5000K of 4300K kunnen pakken.
                    4300K is ook wat er in Originele xenon verlichting zit.
                    hoe hoger je gaat hoe blauwer en uiteindelijk paarser je licht wordt.

                    3000K wordt al echt geel . . . je weet wel wat de fransen vroeger hadden

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.