probleem wielophanging

Forumindex Forums Modellen Astra probleem wielophanging

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230502
    thereaper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 March 2011

      Hallo,
      ik heb met mijn astra laatst gemerkt dat het lijkt dat mijn rechtervoorwiel wegglijd als ik schuin een heuvel oprijd.
      ook leek het alsof mijn velg los zat op de snelweg bij 120 het leek alsof de auto instabiel was, na even vaart geminderd te hebben was het weer over, heb pas de banden voor laten vervangen omdat ze op waren, toen is me niets opgevallen aan de ophanging.
      als ik 50 rijd gaat de auto keurig rechtuit ook bij remmen.
      iemand een idee?
      het gaat over een astra g uit 2000 motor x16xel
      alvast bedankt

      #17789509
      Mikoss
        Lid sinds:
        15 February 2011

        Zijn de banden uitgebalanceerd?

        #17789510
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Wielbouten al eens nagetrokken? Moet je altijd doen als ze eens los zijn geweest, gewoon een 50 tot 100 km later.

          #17789511
          thereaper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 March 2011

            ja, heb ik gedaan,
            maar de problemen waren er al voor het verwisselen van banden, en nu nog, en ze zijn goed uitgabalanceerd,

            #17789512
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ik heb zoiets eens gevoeld toen ik de Astra F van m’n neef een uitgebreide servicebeurt moest geven. Bij hem was het draagarmrubber compleet afgescheurd….kijk eens naar je draagarmrubbers. Als dat het niet is, zet je auto eens op de krik en ga dan voelen waar er te veel speling zit, bijv. op de wiellagers.

              #17789513
              thereaper
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 March 2011

                Oke, bedankt zal ik van de week ff kijken, aan zo iets dacht ik zelf ook al. zijn deze rubbers los te krijgen of alleen inc draagarm?
                had het weekend de auto op de krik met wiel erom en toen zat er een beetje speling op wiel niet erg veel.

                #17789514
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Bij de Astra G zijn de rubbers los van de draagarm verkrijgbaar.
                  Bij die F toen in ieder geval wel.
                  Laatst een Daewoo Nexia met een gescheurd draagarmrubber, moesten we de hele draagarm vervangen :shock:
                  Duur grapje voor een gescheurd rubbertje….

                  #17789515
                  thereaper
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 March 2011

                    ja da’s waar. zal ff kijken en de rubbertjes kun je denk ik bij de dealer halen?

                    #17789516
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Ja, of bij een automaterialengroothandel.
                      Maar kijk eerst maar eens of dat het wel is, het is zonde als je iets koopt wat je niet nodig hebt.

                      #17789517
                      thereaper
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 March 2011

                        Ik heb vandaag even gekeken, maar de rubbers van de draagarm zijn nog goed, ook de stabi stang lijkt goed, zit geen speling op,
                        alleen zag ik dat er nog een rubber zat bij een grote steun, hier zit wel speling op, ook nogal wat roestvorming

                        Uploaded with ImageShack.us
                        iemand enig idee wat dit is? en kan dit het probleem veroorzaken?
                        heb inmiddels alles schoongemaakt en de bout in de wd40 gespoten zodat hij los kan komen,
                        zit nu muur vast.
                        graag jullie reactie

                        #17789518
                        Esox Lucius
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2011

                          Dat is het bev rubber van je subframe, als de bout vastzit dan denk ik niet dat daar het vreemde gevoel van daan komt.
                          Zou eerder denken dat het in je RV fusee zit, nergens tegenaan gereden/geklapt met de rechtervoorzijde?
                          Geen speling op de stuurkogel of onderste fuseekogel?

                          Succes Esox

                          PS Ik zou die remleiding en ook die aan de linkerzijde (en evt ook rechterzijde ) even goed nakijken, deze is vaak erg veroest met putvorming en kan dan bij de APK problemen gaan geven.
                          Je kan hem uit voorzorg beter goed behandelen

                          #17789519
                          thereaper
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 March 2011

                            Oke bedankt,
                            de remleiding heb ik al schoongeborsteld en behandeld met tectyl, dus die roest niet meer verder,
                            ik heb niets geraakt met de rechtervoorzijde, ik heb niet gemerkt in het stuur, hoe kan ik de fusee kogel nakijken?
                            en is dit een probleem voor de apk?
                            groet ruud

                            #17789520
                            Esox Lucius
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2011

                              Je moet hem belast( dus wiel op de grond) meten.
                              Ik doe het zo (op een 4 koloms platenbrug), onder de remklauwhouder en dan vanachter de fusee proberen naar beneden te duwen met een bandijzer.

                              Misschien is dit wat duidelijker >> http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Fuseekogelcontrole.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Succes Esox

                              #17789521
                              thereaper
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 March 2011

                                oke, zal ik van de week ff proberen bedankt,

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.