Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleem wielophanging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2011 om 20:37 #17230502
Hallo,
ik heb met mijn astra laatst gemerkt dat het lijkt dat mijn rechtervoorwiel wegglijd als ik schuin een heuvel oprijd.
ook leek het alsof mijn velg los zat op de snelweg bij 120 het leek alsof de auto instabiel was, na even vaart geminderd te hebben was het weer over, heb pas de banden voor laten vervangen omdat ze op waren, toen is me niets opgevallen aan de ophanging.
als ik 50 rijd gaat de auto keurig rechtuit ook bij remmen.
iemand een idee?
het gaat over een astra g uit 2000 motor x16xel
alvast bedankt22 november 2011 om 20:58 #17789509Zijn de banden uitgebalanceerd?
23 november 2011 om 13:38 #17789510Wielbouten al eens nagetrokken? Moet je altijd doen als ze eens los zijn geweest, gewoon een 50 tot 100 km later.
23 november 2011 om 17:00 #17789511ja, heb ik gedaan,
maar de problemen waren er al voor het verwisselen van banden, en nu nog, en ze zijn goed uitgabalanceerd,23 november 2011 om 17:10 #17789512Ik heb zoiets eens gevoeld toen ik de Astra F van m’n neef een uitgebreide servicebeurt moest geven. Bij hem was het draagarmrubber compleet afgescheurd….kijk eens naar je draagarmrubbers. Als dat het niet is, zet je auto eens op de krik en ga dan voelen waar er te veel speling zit, bijv. op de wiellagers.
23 november 2011 om 17:44 #17789513Oke, bedankt zal ik van de week ff kijken, aan zo iets dacht ik zelf ook al. zijn deze rubbers los te krijgen of alleen inc draagarm?
had het weekend de auto op de krik met wiel erom en toen zat er een beetje speling op wiel niet erg veel.23 november 2011 om 17:51 #17789514Bij de Astra G zijn de rubbers los van de draagarm verkrijgbaar.
Bij die F toen in ieder geval wel.
Laatst een Daewoo Nexia met een gescheurd draagarmrubber, moesten we de hele draagarm vervangen :shock:
Duur grapje voor een gescheurd rubbertje….23 november 2011 om 18:20 #17789515ja da’s waar. zal ff kijken en de rubbertjes kun je denk ik bij de dealer halen?
23 november 2011 om 18:26 #17789516Ja, of bij een automaterialengroothandel.
Maar kijk eerst maar eens of dat het wel is, het is zonde als je iets koopt wat je niet nodig hebt.26 november 2011 om 20:14 #17789517Ik heb vandaag even gekeken, maar de rubbers van de draagarm zijn nog goed, ook de stabi stang lijkt goed, zit geen speling op,
alleen zag ik dat er nog een rubber zat bij een grote steun, hier zit wel speling op, ook nogal wat roestvorming
Uploaded with ImageShack.us
iemand enig idee wat dit is? en kan dit het probleem veroorzaken?
heb inmiddels alles schoongemaakt en de bout in de wd40 gespoten zodat hij los kan komen,
zit nu muur vast.
graag jullie reactie26 november 2011 om 20:47 #17789518Dat is het bev rubber van je subframe, als de bout vastzit dan denk ik niet dat daar het vreemde gevoel van daan komt.
Zou eerder denken dat het in je RV fusee zit, nergens tegenaan gereden/geklapt met de rechtervoorzijde?
Geen speling op de stuurkogel of onderste fuseekogel?Succes Esox
PS Ik zou die remleiding en ook die aan de linkerzijde (en evt ook rechterzijde ) even goed nakijken, deze is vaak erg veroest met putvorming en kan dan bij de APK problemen gaan geven.
Je kan hem uit voorzorg beter goed behandelen27 november 2011 om 11:22 #17789519Oke bedankt,
de remleiding heb ik al schoongeborsteld en behandeld met tectyl, dus die roest niet meer verder,
ik heb niets geraakt met de rechtervoorzijde, ik heb niet gemerkt in het stuur, hoe kan ik de fusee kogel nakijken?
en is dit een probleem voor de apk?
groet ruud27 november 2011 om 11:40 #17789520Je moet hem belast( dus wiel op de grond) meten.
Ik doe het zo (op een 4 koloms platenbrug), onder de remklauwhouder en dan vanachter de fusee proberen naar beneden te duwen met een bandijzer.Misschien is dit wat duidelijker >> http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Fuseekogelcontrole.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes Esox
27 november 2011 om 18:14 #17789521oke, zal ik van de week ff proberen bedankt,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.