Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › probleem tigra (distibutie riem)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2008 om 10:19 #17412181
nou eindelijk auto rijd weer .
maar nieuw probleem waterpomp lekt (ja had al gelezen dat die ook nieuw moet bij vervangen distributie maar te laat)
dus volgende week maar weer alles eraf en nieuwe wp plaatsenmvg Jarno
29 augustus 2008 om 11:36 #17412182Als je een 1.6 kop hebt zou je eigenlijk ook de twee inlaatspruitstukken (onderste en bovenste) van een 1.6 moeten nemen, die kanalen zijn groter, dan sluit iig netjes op elkaar aan… :)
29 augustus 2008 om 21:02 #17412183erik deze zitten er ook op:D :Dhad ik al naar gekeken :angel
5 september 2008 om 10:41 #17412184de wp is vervangen zat 1 bout niet in bij de ouwe dus vandaar dat die lekte maar alles is verholp[en en tigra loopt weerals een zonnetje en 10 keer sneller dan eerst haha.
24 januari 2010 om 19:17 #17412185Heb zelf met een Astra F 1.6-16V een gebroken snaar gehad bij 120km/u.
Alle kleppen krom en enkele geleiders gebroken.
Na een rep van 1300 euro had ik ook een olieslurper.
Oorzaak……..de zuigers zijn zo hard met de kleppen in aanraking gekomen dat hierdoor de zuigerveren vast gedrukt raakte in de groeven. Naast olie zuipen vloog ook het brandstof gebruik omhoog, logisch.
Ook pufte de uitlaat blauwe walmen, de olieschraapveren zitten op het zwakste punt van de zuigers, namelijk in de buurt van de pistonpen, de kans op vervorming is hier het grootst en dat is ook precies wat er gebeurd als met hoog toerental / snelheid de distributiesnaar breekt.
Een revisie is het meest zeker om te doen, koop je een blok van de sloop weet je geen geschiedenis, en wie verteld jouw de staat van onderhoud ?3 februari 2010 om 21:25 #17412186Da voorspelt niet veel goeds,
Ben ook aan een tigra begonnen waar de distributieriem gebroken is tijdens het rijden !3 februari 2010 om 21:32 #17412187auw…
ik trek die blokken er vaak direct uit en gooi er een 2.0 in:P
3 februari 2010 om 21:32 #17412188beter optijd vervangen dus..
beter voorkomen als genezen lees ik zo :D
3 februari 2010 om 21:55 #17412189Originally posted by Dominic
beter optijd vervangen dus..beter voorkomen als genezen lees ik zo :D
idd, ik doe ze altijd om de 60.000 / 3 jaar omdat ik geen ellende wil met de corsa van mijn vrouw..
cilinderkop hiervan is iets te duur geweest :vertag
3 februari 2010 om 21:57 #17412190mijne zit er nu 28.000km op.. (volgens de sticker op de kap)
kun je trouwens ook wat merken als ie aan het verslijten is oid??
4 februari 2010 om 15:16 #17412191Mijn Tigra staat momenteel bij de garage om te verhogen, multiriem te maken etc, en heb ook aan hun gevraagd of ze konden zien of de distributieriem aan vervanging toe was, aangezien ik niet weet wanneer deze voor het laatst vervangen is..
Ze zeiden toen dat niemand dat kan zien, dus beter op tijd vervangen en het zekere voor het onzekere nemen, dan dat je hem dadelijk kapot rijdt. Dan ben je verder van huis!4 februari 2010 om 19:48 #17412192Inderdaad :D
4 februari 2010 om 21:35 #17412193kan je inderdaad niet zien of een D-riem versleten is.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.