probleem tigra (distibutie riem)

Forumindex Forums Modellen Tigra probleem tigra (distibutie riem)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207158
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    mijn zusje der tigra is helaas kapot gegaan.
    nu had ik een vraag over eventuele schade bij distibutie snaar teminste het breken hiervan.
    raken de kleppen de zuiger bij een tigra?
    het gaat om de 1.4
    het naarste is dat ik al een nieuwe had liggen we stelden het 1 week uit en nu dit (nee hij is nog niet op km stand om te vervangen)
    ik hoop op nuttige info en alvast bedankt
    en ja sorry dit is mijn eerste post hier
    gelijk info vragen enzo maar hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee
    groete
    jarno

    #17412157
    1985
    • Topics 11
    • Reacties 920
    Lid sinds:
    3 January 2006

    voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
    ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
    kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

    #17412158
    gtw
    • Topics 14
    • Reacties 481
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door 1985
    voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
    ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
    kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

    je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word

    #17412159
    1985
    • Topics 11
    • Reacties 920
    Lid sinds:
    3 January 2006

    Natuurlijk horen we alleen verhalen van de slurpers …
    en waar het goed gaat hoor je zelden iets van, alleen
    heb ik het te vaak gelezen en gehoord, zowel van dealers,
    vak garage’s, beunhazen en doe het zelvers dat het altijd
    slurpers worden.

    Dus persoonlijk zou ik je aanraden voor een “complete” motor te gaan zoeken ;)

    origineel gepost door gt/w

    origineel gepost door 1985
    voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
    ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
    kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

    je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word

    #17412160
    axel
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 461
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ik heb nog een X1.4XE kop liggen die ik 23.000km heb laten flowen (bewerkt) en reviseren op de klepstoters na!
    Totale kosten 1250 euro en ik wil er 600 euro voor hebben, niet meer of minder. Als je je eigen kop bij de dealer inleverd, krijg je voor 1000 euro een gereviseerde terug! Je kan hem zelf ook naar een revisie bedrijf brengen en dan zal je zo tussen de 500 a 700 euro kwijt zijn. Maar dat hangt er helemaal vanaf bij welk bedrijf je het laat doen! Succes ermee

    #17412161
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    mm denk dat ik dan maar ff langs vege ga nieuwe cilinder kop .
    teminste na dat ik de ouwde heb gedemonteerd.
    en olie slurper?
    als me zuiger nog goed zijn en een goeie cilinder kop moet dat niet mogen maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor alle info

    jarno

    #17412162
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    zo net me cilinder kop[ eraf getrokken wat een &%%$*( werk bij een tigra je kan nergens normaal bij
    maar helaas 12 kleppen van de 16 krom geslagen

    hier foto

    #17412163
    axel
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 461
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Wat kost een revisie kop bij Vege?

    #17412164
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    nog geen idee ik ga maandag langs maar zal rond de 400 liggen
    was een cilinder kop van een seat ibiza 16v ook ongeveer
    misschien 500 maar veel meer niet

    #17412165
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Olie verbruik na breken distributieriem.

    > Dit werd ons ook altijd verteld.

    maar nooit mee te maken gehad

    met vriendelijke groeten: De Beun.

    #17412166
    Bug Killer
    • Topics 18
    • Reacties 370
    Lid sinds:
    29 March 2008

    Olie slurpen KAN gebeuren na breken van de riem. Dit komt omdat de klep dan zohard op de zuiger komt dat je zuigerveer vast word gedrukt in de groef. Echter dit hoeft niet, gaat zovaak wel goed. zou gewoon kop fixen monteren en dan kijken wat het olie verbruik doet.

    #17412167
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Het zou kunnen, ik heb het nog niet gehad in ieder geval.

    Ik denk dat het meer uitzondering is, dat het gebeurt dan regel.

    Zou het gewoon proberen.

    Willem

    #17412168
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    maar als je toch aan het opfrissen en reviseren gaat, geef dan ook een paar tientjes meer uit voor nieuwe zuiger veren, olieschrapers en nieuwe drijfstanglagerschalen.. Kom op zeg, dat is echt tientjes werk..

    Men praat over een andere cilinder kop van 400 euro en meer, dan alle pakkingen nog..
    Niet besparen dan wordt het ook geen olieslurper..

    Nog geen enkele motor die ik heb gebouwd heeft ooit olieverbruikt.. wel veel benzine hahaha

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17412169
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
    is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
    wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
    en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties

    #17412170
    BadMuts
    • Topics 19
    • Reacties 486
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door jarno29-01
    ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
    is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
    wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
    en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties

    inmiddels alles vervangen en gefixed?

    #17412171
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    nee nog steeds niet gefixed kop is inmiddels wel weg gebracht voor revisie.
    ben benieuwt wanneer ik hem terug zie waarscheinlijk woensdag dus ben benieuwt.

    #17412172
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
    nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
    merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
    en krukas recht naar beneden.
    kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??

    mvg Jarno

    #17412173
    1985
    • Topics 11
    • Reacties 920
    Lid sinds:
    3 January 2006

    origineel gepost door jarno29-01
    eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
    nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
    merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
    en krukas recht naar beneden.
    kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??

    mvg Jarno

    mensen, correct me when i’m wrong,

    maar dat klopt toch ? Cilinderkop die naar beneden gaat is aan geredreven door “the bang” wat dan nog in de cilinder hangt zijn de “uitlaat” gassen, dus lijkt me kloppen dat de uitlaatklep dan open gaat.

    Toch ?

    *moet wel zeggen dat ik geen motoren in en uit elkaar haal, dus kan best zijn dat ik dit helemaal verkeerd zie !

    Wie gaat ons vertellen hoe het zit ? ;):jerry

    #17412174
    adam222
    • Topics 13
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    18 December 2007

    Als je kijkt van uit 0 positie gaat het als volgt:

    Slag 1: zuiger gaat naar beneden en inlaatklep gaat open.
    Slag 2: zuiger gaat omhoog en compressie word opgebouwd
    Bang de benzine verbrand.
    Slag 3: zuiger word door de bang naar beneden geduwd.
    Slag 4: zuiger gaat omhoog en uitlaat klep gaat open.
    En dan kom je weer bij slag 1 :P

    De merk tekens daar kan ik je helaas niks over vertellen bij een tirga.

    Groetjes Adam

    #17412175
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    vraagbaak indd al gezocht nergens te vinden .
    iemand idee waar te halen/lenen?

    en klopt het dat in en uitlaat precies gelijke nokkesassen zijn?

    en als laaste vraag het blijkt een 1.6 kop te zijn op een 1.4 waarop dit zo si geen idee maar is dit anders dan de 1.4 en zo ja is dit slecht??

    alvast bedankt voor het meedenken

    #17412176
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    1.6 kop is idd anders maar dat is alleen maar gunstig (inlaat en uitlaat kanalen zijn groter)

    en de nokkenassen zijn in zoverre gelijk dat ze de zelfde graden lift hebben.

    maar ik dacht dat er op de nokkenas zelfs ergens in en out stond (inlet, outlet) maar dat weet ik niet zeker.

    nummers van opel zijn wel anders:

    inlaat: 90444332 / 636181
    uitlaat: 90486981 / 636207

    misschien dat die nummers er nog ergens opstaan

    #17412177
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    bij mij staat er 2 keer het zelfde nummer op 400098 op het eind weet niet precies wat er voor stond
    maar nu weet ik nog niet hoe ze gemonteed moeten worden

    #17412178
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    je moet wel ff opletten dat de merktekens TEGEN over elkaar moeten staan bij een small block.
    En niet naar boven zoals bij een c20xe..

    Je zit er dus heel wat tanden naast.

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17412179
    jarno29-01
    • Topics 15
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    2 June 2008

    kijk dit dacht ik zelf ook al kan alleen nergens tekens vinden alleen aan de onderkant zie ik dat die rechtnaar beneden moet bedankt voor de reactie kan ik hem eindelijk verder afmaken
    is trouwens best een lastige klus bij dit blok vooral inlaat systeem
    maar ik laat het weten als die weer loopt

    mvg jarno

    #17412180
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    zo moeten de merktekens staan:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.