probleem tigra (distibutie riem)

Forumindex Forums Modellen Tigra probleem tigra (distibutie riem)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207158
    jarno29-01
      Lid sinds:
      2 June 2008

      mijn zusje der tigra is helaas kapot gegaan.
      nu had ik een vraag over eventuele schade bij distibutie snaar teminste het breken hiervan.
      raken de kleppen de zuiger bij een tigra?
      het gaat om de 1.4
      het naarste is dat ik al een nieuwe had liggen we stelden het 1 week uit en nu dit (nee hij is nog niet op km stand om te vervangen)
      ik hoop op nuttige info en alvast bedankt
      en ja sorry dit is mijn eerste post hier
      gelijk info vragen enzo maar hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee
      groete
      jarno

      #17412157
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
        ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
        kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

        #17412158
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          origineel gepost door 1985
          voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
          ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
          kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

          je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word

          #17412159
          1985
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2006

            Natuurlijk horen we alleen verhalen van de slurpers …
            en waar het goed gaat hoor je zelden iets van, alleen
            heb ik het te vaak gelezen en gehoord, zowel van dealers,
            vak garage’s, beunhazen en doe het zelvers dat het altijd
            slurpers worden.

            Dus persoonlijk zou ik je aanraden voor een “complete” motor te gaan zoeken ;)

            origineel gepost door gt/w

            origineel gepost door 1985
            voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
            ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
            kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!

            je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word

            #17412160
            axel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb nog een X1.4XE kop liggen die ik 23.000km heb laten flowen (bewerkt) en reviseren op de klepstoters na!
              Totale kosten 1250 euro en ik wil er 600 euro voor hebben, niet meer of minder. Als je je eigen kop bij de dealer inleverd, krijg je voor 1000 euro een gereviseerde terug! Je kan hem zelf ook naar een revisie bedrijf brengen en dan zal je zo tussen de 500 a 700 euro kwijt zijn. Maar dat hangt er helemaal vanaf bij welk bedrijf je het laat doen! Succes ermee

              #17412161
              jarno29-01
                Lid sinds:
                2 June 2008

                mm denk dat ik dan maar ff langs vege ga nieuwe cilinder kop .
                teminste na dat ik de ouwde heb gedemonteerd.
                en olie slurper?
                als me zuiger nog goed zijn en een goeie cilinder kop moet dat niet mogen maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor alle info

                jarno

                #17412162
                jarno29-01
                  Lid sinds:
                  2 June 2008

                  zo net me cilinder kop[ eraf getrokken wat een &%%$*( werk bij een tigra je kan nergens normaal bij
                  maar helaas 12 kleppen van de 16 krom geslagen

                  hier foto

                  #17412163
                  axel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Wat kost een revisie kop bij Vege?

                    #17412164
                    jarno29-01
                      Lid sinds:
                      2 June 2008

                      nog geen idee ik ga maandag langs maar zal rond de 400 liggen
                      was een cilinder kop van een seat ibiza 16v ook ongeveer
                      misschien 500 maar veel meer niet

                      #17412165
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Olie verbruik na breken distributieriem.

                        > Dit werd ons ook altijd verteld.

                        maar nooit mee te maken gehad

                        met vriendelijke groeten: De Beun.

                        #17412166
                        Bug Killer
                          Lid sinds:
                          29 March 2008

                          Olie slurpen KAN gebeuren na breken van de riem. Dit komt omdat de klep dan zohard op de zuiger komt dat je zuigerveer vast word gedrukt in de groef. Echter dit hoeft niet, gaat zovaak wel goed. zou gewoon kop fixen monteren en dan kijken wat het olie verbruik doet.

                          #17412167
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Het zou kunnen, ik heb het nog niet gehad in ieder geval.

                            Ik denk dat het meer uitzondering is, dat het gebeurt dan regel.

                            Zou het gewoon proberen.

                            Willem

                            #17412168
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              maar als je toch aan het opfrissen en reviseren gaat, geef dan ook een paar tientjes meer uit voor nieuwe zuiger veren, olieschrapers en nieuwe drijfstanglagerschalen.. Kom op zeg, dat is echt tientjes werk..

                              Men praat over een andere cilinder kop van 400 euro en meer, dan alle pakkingen nog..
                              Niet besparen dan wordt het ook geen olieslurper..

                              Nog geen enkele motor die ik heb gebouwd heeft ooit olieverbruikt.. wel veel benzine hahaha

                              #17412169
                              jarno29-01
                                Lid sinds:
                                2 June 2008

                                ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
                                is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
                                wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
                                en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties

                                #17412170
                                BadMuts
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  origineel gepost door jarno29-01
                                  ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
                                  is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
                                  wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
                                  en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties

                                  inmiddels alles vervangen en gefixed?

                                  #17412171
                                  jarno29-01
                                    Lid sinds:
                                    2 June 2008

                                    nee nog steeds niet gefixed kop is inmiddels wel weg gebracht voor revisie.
                                    ben benieuwt wanneer ik hem terug zie waarscheinlijk woensdag dus ben benieuwt.

                                    #17412172
                                    jarno29-01
                                      Lid sinds:
                                      2 June 2008

                                      eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
                                      nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
                                      merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
                                      en krukas recht naar beneden.
                                      kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??

                                      mvg Jarno

                                      #17412173
                                      1985
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2006

                                        origineel gepost door jarno29-01
                                        eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
                                        nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
                                        merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
                                        en krukas recht naar beneden.
                                        kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??

                                        mvg Jarno

                                        mensen, correct me when i’m wrong,

                                        maar dat klopt toch ? Cilinderkop die naar beneden gaat is aan geredreven door “the bang” wat dan nog in de cilinder hangt zijn de “uitlaat” gassen, dus lijkt me kloppen dat de uitlaatklep dan open gaat.

                                        Toch ?

                                        *moet wel zeggen dat ik geen motoren in en uit elkaar haal, dus kan best zijn dat ik dit helemaal verkeerd zie !

                                        Wie gaat ons vertellen hoe het zit ? ;):jerry

                                        #17412174
                                        adam222
                                          Lid sinds:
                                          18 December 2007

                                          Als je kijkt van uit 0 positie gaat het als volgt:

                                          Slag 1: zuiger gaat naar beneden en inlaatklep gaat open.
                                          Slag 2: zuiger gaat omhoog en compressie word opgebouwd
                                          Bang de benzine verbrand.
                                          Slag 3: zuiger word door de bang naar beneden geduwd.
                                          Slag 4: zuiger gaat omhoog en uitlaat klep gaat open.
                                          En dan kom je weer bij slag 1 :P

                                          De merk tekens daar kan ik je helaas niks over vertellen bij een tirga.

                                          Groetjes Adam

                                          #17412175
                                          jarno29-01
                                            Lid sinds:
                                            2 June 2008

                                            vraagbaak indd al gezocht nergens te vinden .
                                            iemand idee waar te halen/lenen?

                                            en klopt het dat in en uitlaat precies gelijke nokkesassen zijn?

                                            en als laaste vraag het blijkt een 1.6 kop te zijn op een 1.4 waarop dit zo si geen idee maar is dit anders dan de 1.4 en zo ja is dit slecht??

                                            alvast bedankt voor het meedenken

                                            #17412176
                                            corsaracer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 January 2005

                                              1.6 kop is idd anders maar dat is alleen maar gunstig (inlaat en uitlaat kanalen zijn groter)

                                              en de nokkenassen zijn in zoverre gelijk dat ze de zelfde graden lift hebben.

                                              maar ik dacht dat er op de nokkenas zelfs ergens in en out stond (inlet, outlet) maar dat weet ik niet zeker.

                                              nummers van opel zijn wel anders:

                                              inlaat: 90444332 / 636181
                                              uitlaat: 90486981 / 636207

                                              misschien dat die nummers er nog ergens opstaan

                                              #17412177
                                              jarno29-01
                                                Lid sinds:
                                                2 June 2008

                                                bij mij staat er 2 keer het zelfde nummer op 400098 op het eind weet niet precies wat er voor stond
                                                maar nu weet ik nog niet hoe ze gemonteed moeten worden

                                                #17412178
                                                corsaboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  je moet wel ff opletten dat de merktekens TEGEN over elkaar moeten staan bij een small block.
                                                  En niet naar boven zoals bij een c20xe..

                                                  Je zit er dus heel wat tanden naast.

                                                  #17412179
                                                  jarno29-01
                                                    Lid sinds:
                                                    2 June 2008

                                                    kijk dit dacht ik zelf ook al kan alleen nergens tekens vinden alleen aan de onderkant zie ik dat die rechtnaar beneden moet bedankt voor de reactie kan ik hem eindelijk verder afmaken
                                                    is trouwens best een lastige klus bij dit blok vooral inlaat systeem
                                                    maar ik laat het weten als die weer loopt

                                                    mvg jarno

                                                    #17412180
                                                    corsaracer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 2005

                                                      zo moeten de merktekens staan:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.