Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › probleem tigra (distibutie riem)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2008 om 17:14 #17207158
mijn zusje der tigra is helaas kapot gegaan.
nu had ik een vraag over eventuele schade bij distibutie snaar teminste het breken hiervan.
raken de kleppen de zuiger bij een tigra?
het gaat om de 1.4
het naarste is dat ik al een nieuwe had liggen we stelden het 1 week uit en nu dit (nee hij is nog niet op km stand om te vervangen)
ik hoop op nuttige info en alvast bedankt
en ja sorry dit is mijn eerste post hier
gelijk info vragen enzo maar hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee
groete
jarno8 juni 2008 om 19:07 #17412157voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!8 juni 2008 om 19:11 #17412158origineel gepost door 1985
voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word
8 juni 2008 om 19:57 #17412159Natuurlijk horen we alleen verhalen van de slurpers …
en waar het goed gaat hoor je zelden iets van, alleen
heb ik het te vaak gelezen en gehoord, zowel van dealers,
vak garage’s, beunhazen en doe het zelvers dat het altijd
slurpers worden.Dus persoonlijk zou ik je aanraden voor een “complete” motor te gaan zoeken ;)
origineel gepost door gt/w
origineel gepost door 1985
voor zo ver mij bekend zijn er ZEEEEERRRRRR veel motoren als stuk gedraaid door dit …
ga er maar van uit dat je je kop kan vervangen, en zodra de nieuwe kop er op zit is de
kans groot op een olie slurperrrrrrrrrrr !!!je kleppen zijn bijna zeker stuk, maar of het daarna een slurper is, dat hoeft natuurlijk niet, als de kop 100 % is, en het onderblok ook, dat zou dat niet mogen, ligt er denk ik wel een beetje aan hoe de boel weer gemonteerd word
8 juni 2008 om 20:17 #17412160Ik heb nog een X1.4XE kop liggen die ik 23.000km heb laten flowen (bewerkt) en reviseren op de klepstoters na!
Totale kosten 1250 euro en ik wil er 600 euro voor hebben, niet meer of minder. Als je je eigen kop bij de dealer inleverd, krijg je voor 1000 euro een gereviseerde terug! Je kan hem zelf ook naar een revisie bedrijf brengen en dan zal je zo tussen de 500 a 700 euro kwijt zijn. Maar dat hangt er helemaal vanaf bij welk bedrijf je het laat doen! Succes ermee8 juni 2008 om 20:54 #17412161mm denk dat ik dan maar ff langs vege ga nieuwe cilinder kop .
teminste na dat ik de ouwde heb gedemonteerd.
en olie slurper?
als me zuiger nog goed zijn en een goeie cilinder kop moet dat niet mogen maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor alle infojarno
14 juni 2008 om 18:39 #1741216214 juni 2008 om 19:14 #17412163Wat kost een revisie kop bij Vege?
14 juni 2008 om 20:07 #17412164nog geen idee ik ga maandag langs maar zal rond de 400 liggen
was een cilinder kop van een seat ibiza 16v ook ongeveer
misschien 500 maar veel meer niet15 juni 2008 om 09:09 #17412165Olie verbruik na breken distributieriem.
> Dit werd ons ook altijd verteld.
maar nooit mee te maken gehad
met vriendelijke groeten: De Beun.
15 juni 2008 om 17:09 #17412166Olie slurpen KAN gebeuren na breken van de riem. Dit komt omdat de klep dan zohard op de zuiger komt dat je zuigerveer vast word gedrukt in de groef. Echter dit hoeft niet, gaat zovaak wel goed. zou gewoon kop fixen monteren en dan kijken wat het olie verbruik doet.
15 juni 2008 om 18:16 #17412167Het zou kunnen, ik heb het nog niet gehad in ieder geval.
Ik denk dat het meer uitzondering is, dat het gebeurt dan regel.
Zou het gewoon proberen.
Willem
16 juni 2008 om 08:35 #17412168maar als je toch aan het opfrissen en reviseren gaat, geef dan ook een paar tientjes meer uit voor nieuwe zuiger veren, olieschrapers en nieuwe drijfstanglagerschalen.. Kom op zeg, dat is echt tientjes werk..
Men praat over een andere cilinder kop van 400 euro en meer, dan alle pakkingen nog..
Niet besparen dan wordt het ook geen olieslurper..Nog geen enkele motor die ik heb gebouwd heeft ooit olieverbruikt.. wel veel benzine hahaha
16 juni 2008 om 11:34 #17412169ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
en nogmaals allemaal bedankt voor de reacties5 juli 2008 om 10:08 #17412170origineel gepost door jarno29-01
ja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
en nogmaals allemaal bedankt voor de reactiesinmiddels alles vervangen en gefixed?
6 juli 2008 om 11:49 #17412171nee nog steeds niet gefixed kop is inmiddels wel weg gebracht voor revisie.
ben benieuwt wanneer ik hem terug zie waarscheinlijk woensdag dus ben benieuwt.27 juli 2008 om 10:18 #17412172eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
en krukas recht naar beneden.
kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??mvg Jarno
27 juli 2008 om 10:29 #17412173origineel gepost door jarno29-01
eindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
en krukas recht naar beneden.
kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??mvg Jarno
mensen, correct me when i’m wrong,
maar dat klopt toch ? Cilinderkop die naar beneden gaat is aan geredreven door “the bang” wat dan nog in de cilinder hangt zijn de “uitlaat” gassen, dus lijkt me kloppen dat de uitlaatklep dan open gaat.
Toch ?
*moet wel zeggen dat ik geen motoren in en uit elkaar haal, dus kan best zijn dat ik dit helemaal verkeerd zie !
Wie gaat ons vertellen hoe het zit ? ;):jerry
27 juli 2008 om 14:15 #17412174Als je kijkt van uit 0 positie gaat het als volgt:
Slag 1: zuiger gaat naar beneden en inlaatklep gaat open.
Slag 2: zuiger gaat omhoog en compressie word opgebouwd
Bang de benzine verbrand.
Slag 3: zuiger word door de bang naar beneden geduwd.
Slag 4: zuiger gaat omhoog en uitlaat klep gaat open.
En dan kom je weer bij slag 1 :PDe merk tekens daar kan ik je helaas niks over vertellen bij een tirga.
Groetjes Adam
27 juli 2008 om 21:22 #17412175vraagbaak indd al gezocht nergens te vinden .
iemand idee waar te halen/lenen?en klopt het dat in en uitlaat precies gelijke nokkesassen zijn?
en als laaste vraag het blijkt een 1.6 kop te zijn op een 1.4 waarop dit zo si geen idee maar is dit anders dan de 1.4 en zo ja is dit slecht??
alvast bedankt voor het meedenken
28 juli 2008 om 05:06 #174121761.6 kop is idd anders maar dat is alleen maar gunstig (inlaat en uitlaat kanalen zijn groter)
en de nokkenassen zijn in zoverre gelijk dat ze de zelfde graden lift hebben.
maar ik dacht dat er op de nokkenas zelfs ergens in en out stond (inlet, outlet) maar dat weet ik niet zeker.
nummers van opel zijn wel anders:
inlaat: 90444332 / 636181
uitlaat: 90486981 / 636207misschien dat die nummers er nog ergens opstaan
28 juli 2008 om 10:26 #17412177bij mij staat er 2 keer het zelfde nummer op 400098 op het eind weet niet precies wat er voor stond
maar nu weet ik nog niet hoe ze gemonteed moeten worden28 juli 2008 om 11:56 #17412178je moet wel ff opletten dat de merktekens TEGEN over elkaar moeten staan bij een small block.
En niet naar boven zoals bij een c20xe..Je zit er dus heel wat tanden naast.
28 juli 2008 om 17:13 #17412179kijk dit dacht ik zelf ook al kan alleen nergens tekens vinden alleen aan de onderkant zie ik dat die rechtnaar beneden moet bedankt voor de reactie kan ik hem eindelijk verder afmaken
is trouwens best een lastige klus bij dit blok vooral inlaat systeem
maar ik laat het weten als die weer looptmvg jarno
28 juli 2008 om 19:46 #17412180zo moeten de merktekens staan:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.