Probleem, schuur/bonk geluid ophanging?? astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem, schuur/bonk geluid ophanging?? astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253752
    astraTD
      Lid sinds:
      9 March 2009

      Sinds vanmorgen, schuurt/kraakt hij ergens bij de wiel ophanging zowel bij sturen en over een drempels rijden. Ook bij stilstaan en aan stuur draaien. ( kan eventueel filmpje maken morgen) of op de neus duwen dat die in en uit veert hoor je hem duidelijk akelig kraken.

      Heb een vermoede dat de schotel waar de voorveren oprusten dat daar iets mis mee is?

      Nu op dit moment dat ik de auto zwaar hard nodig hebt krijg ik problemen ermee.

      #18086356
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        hmmmm ook bij stilstand gekraak :hmmz wat spook jij allemaal uit in jou auto :shock: gein. Geen idee wat het kan zijn.

        #18086357
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          draagarm rubbers?
          stabilisatiestang rubber?

          zijn er ook punten waar hij het meer doet?
          in de bocht naar links bijvoorbeeld harder dan naar rechts of zo iets?

          zo als jij het zegt lijkt het wel op een versleten rubber in ieder geval.
          doet ie het aan beide kanten of aan 1 kant?

          #18086358
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Beide kanten.

            stabistangen zijn 10.000/20.000km oud. dus kleine 4maand.

            Als ik uitstap… ik weeg maar 85kg hoor ik hem ook erg kraken.

            Ik zal morgen filmpje maken.. wel pas laat thuis.

            Mijn idee komt het bij de veren vandaan.

            Dus als je aan stuur draait en hij staat stil hoor je hem langere tijd zolang het stuur draait hoor je hem kraken, als waren iets aan wringen is.

            #18086359
            marco_tds
              Lid sinds:
              13 May 2012

              Draagarmrubbers waarschijnlijk, die sloop astra van me die kraakte ook vies.
              Conclusie; draagarmrubbers versleten…

              #18086360
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                veren kun je wel testen en draagarm rubbers ook wel, moet je hem wel hoog kunnen zetten.

                zet hem op de krik tot dat je wiel los is, als je dan je veer heen en weer kan bewegen zijn die kapot.

                draagarmrubbers.
                ook op de krik, liever nog hoger eigenlijk.
                breek ijzer tussen draag arm en subframe, en dan ff op en neer bewegen, als je veel speling hebt zijn die kapot.
                meestal zijn het de achterste draagarm rubbers die verrot zijn.
                deze moeten geperst worden ;)

                maar lijkt me ook wel weer raar dat beide tegelijk kapot gegaan zijn, zowel de veren als de rubbers.

                #18086361
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  nou vandaag weer 7uurtjes door 30zones getuft…… conclusie niks gemerkt :???: :???: wel zijn de remblokken op/ver op.

                  Gaat zaterdag sowieso de brug op, effen alles voor de zekerheid checken.

                  Toch bedankt mannen :thumb

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.