Probleem na vervangen stoelhoezen en verklikkerlampje buitenspiegel rechts.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Probleem na vervangen stoelhoezen en verklikkerlampje buitenspiegel rechts.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362841
    V.Roelofs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2018

      Na het vervangen van de hoezen van de rugleuningen ivm de terugroepactie wil de automatische bestuurdersstoel alleen nog maar in een preset als je de auto start,voor m’n vriendin erg lastig als ik erin heb gereden omdat ze met de stoel in mijn stand amper bij de pedalen kan komen om de auto te starten,overigens zitten ze er veel minder strak omheen als uit de fabriek,en stond ik al eerder voor niets bij de dealer met een notabene door hun gemaakte afspaak voor het vervangen bleken ze op backorder te staan….dus nu hier weer mee terug naar de garage.(..of is het iets in de instellingen..?)

      Dan de rechterbuitenspiegel die niet altijd passerend verkeer aangeeft,wat dus niet door de parkeersensoren zoals ik dacht word gedetecteerd,maar een of ander systeem met een in de spiegel ingebouwd magneetsysteem,er schijnen vooral Ampera’s rond te rijden met hetzelfde probleem waar ze nog geen oplossing voor gevonden hebben volgens de garage,ik begin toch wel een beetje te twijfelen aan de techniek van Opel,hiervoor altijd Seat’s gehad(lees VW) en dacht bij Opel overstappen op een ander duits merk qua betrouwbaarheid zal niet veel uitmaken of is Opel nu toch meer frans geworden??

      #18362866
      Knutsel2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2018

        [quote quote=18362841]Na het vervangen van de hoezen van de rugleuningen ivm de terugroepactie wil de automatische bestuurdersstoel alleen nog maar in een preset als je de auto start,voor m’n vriendin erg lastig als ik erin heb gereden omdat ze met de stoel in mijn stand amper bij de pedalen kan komen om de auto te starten,overigens zitten ze er veel minder strak omheen als uit de fabriek,en stond ik al eerder voor niets bij de dealer met een notabene door hun gemaakte afspaak voor het vervangen bleken ze op backorder te staan….dus nu hier weer mee terug naar de garage.(..of is het iets in de instellingen..?) Dan de rechterbuitenspiegel die niet altijd passerend verkeer aangeeft,wat dus niet door de parkeersensoren zoals ik dacht word gedetecteerd,maar een of ander systeem met een in de spiegel ingebouwd magneetsysteem,er schijnen vooral Ampera’s rond te rijden met hetzelfde probleem waar ze nog geen oplossing voor gevonden hebben volgens de garage,ik begin toch wel een beetje te twijfelen aan de techniek van Opel,hiervoor altijd Seat’s gehad(lees VW) en dacht bij Opel overstappen op een ander duits merk qua betrouwbaarheid zal niet veel uitmaken of is Opel nu toch meer frans geworden??[/quote]

        Bij mij werkt de rechter dodehoek detectie ook niet altijd betrouwbaar.

        Ben er al mee terug geweest, volgens garage werkt het met achterste parkeersensor, die zou niet goed afgesteld staan in de bumber.

        dat hebben ze gecorrigeerd maar heeft helaas niet veel geholpen, dus ga nog maar een keer terug.

        #18363587
        Knutsel2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 April 2018

          Ik lees het volgende in de handleiding over de dode hoek detectie, er zijn nogal wat voorwaarde waaronder het wel of niet functioneert.

          Dit verklaard mijn inziens de reden dat met name de rechter sensor vaak niet aangaat:

          Voor een juiste werking moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:
          ● Alle voertuigen rijden in dezelfde richting en in aangrenzende rijst‐ roken.
          ● Uw auto heeft een rijsnelheid tussen 12 en 140 km/u.
          ● U haalt in met een relatief snel‐ heidsverschil kleiner dan 10 km/ u.
          ● U wordt ingehaald door een ander voertuig met een relatief snelheidsverschil kleinder dan 25 km/u.
          ● De verkeersstroom is normaal.
          ● U rijdt op een weggedeelte met geen of weinig bochten.
          ● Er hangt geen aanhangwagen achter de auto.

          Er wordt niet gewaarschuwd in de volgende situaties:
          ● Als obstakels niet bewegen (zoals bij geparkeerde voertui‐ gen, verkeersdrempels, straat‐ verlichting, verkeersborden.

          ● Bij voertuigen die in tegengestelde richting rijden.
          ● Op slingerende wegen of in scherpe bochten.
          ● U haalt een zeer lang voertuig (vrachtwagen, bus…) in of wordt erdoor ingehaald en dit voertuig wordt niet alleen opgemerkt door de dodehoekdetectie, maar is tevens zichtbaar in het gebied voor de auto.
          ● In zeer druk verkeerd: gedetecteerde voertuigen voor en achter uw auto worden ten onrechte geïnterpreteerd als een vrachtwagen of een stilstaand obstakel.
          ● Wanneer u op te hoge snelheid inhaalt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.