Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met x16szr – nieuwe vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2012 om 20:40 #17886811
geen probleem…
Ben al blij dat je weer wat bedaard bent om de problemen met de auto…
iedereen heeft wel een moment dat ie er echt KLAAR mee is…
dat heb ik ook wel zo nu en dan, zowel met eigen auto’s als reparatie projectjes…. dan laat ik de klus meestal even voor wat ie is, en ga er later aan verder..
Willem
19 maart 2012 om 21:27 #17886812@Wim
Het is zo dat als ie goed warm is en dan de oliedop eraf gaat, er een klein sliertje damp uitkomt. Kan het geen rook of iets dergelijks noemen!19 maart 2012 om 21:33 #17886813Bij draaiende motor???
Heb ik zelfs geen last van als ik net van de autobahn afkomt.. (waar ik nog geen minuut eerder 240km/u aan het vliegen was..) zowel bij de 2.5 V6 met 200.000km op de klok, als de nieuwe 3.0 V6.
Wel als ie even uitstaat en je draait de dop eraf, dan heb je wat condensatie damp uit de dop.
Maar dat van jouw klinkt niet ernstig, en rijkt een beetje naar Veel korte ritjes..
Willem
19 maart 2012 om 21:39 #17886814ja iederedag 28 kilometer
ik hoop jongens dat het stationair
eindelijk goed is
en dat inhouden
toch raar doet hij echt sinds ik er een
andere dynamo opgezet heb geeft op de op-com
12.2 volt is dat niet teweinig19 maart 2012 om 21:42 #17886815wim kan ik de egr
zelf uit het programma
schrijven
en nog een vraagje
iedere astra heeft toch een
mml toch de mijne geeft niets aan
zit onder de tempmeter19 maart 2012 om 21:43 #17886816ja toch
19 maart 2012 om 21:46 #17886817> laadspanning: (draaiende motor) op 12,2v is ernstig te laag…..
> EGR uitprogrammeren: niet mogenlijk
> MML lampje, is een lampje met een motortje erin, deze heeft iedere Astra-g met Benzine en Diesel motor.Willem
19 maart 2012 om 21:52 #17886818welke spaningswaarde
zou hij moeten hebben
ik neem aan dat hij dan in principe niet goed zou moeten lopen toch
of ik kijk verkeerd
en van dat lampje dacht ik al
maar er brandt niets
mischien eruit gehaald of kapot komt dat wel eens voor
trouwens wat ik net vertelde van die spanning
dan loopt de motor niet zou de accu toch meer waarde moeten geven19 maart 2012 om 21:59 #17886819Lampje kan je er niet uit halen, is een LED welke gesoldeerd op een Print in de teller zit.
Er moet bij Contact aan IN DE TOERENTELLER een lampje branden met een motorblokje erop, dat is je MML lampje..
12,2 Volt is normaal met de MOTOR UIT!!!
Denk je leest m wel draaiend uit, dan moet is tussen de 13 en 14,5 volt zitten..
Willem
19 maart 2012 om 22:05 #17886820o kan dat ook met de opcom
wist ik niet
ben 15vjaar uit het vak geweest
moet weer allemaal wennen toch
maar wat een eletronica tegen woordig he
niet normaal
bij mijn omega zat nog een beetje meer op
kijk wim dat repareren van een kop dat
vergeetje nooit of een bak uit elkaar halen gaat ook nog wel
alleen al die sensoren he
ach komt wel goed toch
kun je dat lampje uit zetten
denk het niet toch19 maart 2012 om 22:10 #17886821Zo spannend is een NZ SZ of SZR motor niet hoor, Dat is voor ons jonge honden een piece of cake zeg maar..
Ik zou dan maar niet bij een Astra-H of Vectra-C naar Binnen kijken, dat is allemaal Single Wire ofwel Digitale sturing.
willem
19 maart 2012 om 22:16 #17886822ik weet het pas nog een kachelweerstand in zo.n vectra gezet
op mijn dikkekop
onder het daschbord gelegen en dat coltec necam
ben ik wel een beetje in thuis19 maart 2012 om 22:17 #17886823maar kan ik de opcom ook met lopende motor gebruiken
19 maart 2012 om 22:17 #17886824ja hoor, kan je zelfs meetwaarden controleren bij draaiende motor…
Willem
19 maart 2012 om 22:41 #17886825is dat mogelijk en wat kun je er mee dan
lijkt wel wat om te proberen19 maart 2012 om 22:54 #17886826wist ik niet nooit te oud om teleren
toch maar ben heel nieuwsgierig20 maart 2012 om 08:33 #17886827ga het dadelijk proberen
20 maart 2012 om 10:23 #17886828Inderdaad prettig dat je weer wat kalmer bent, iedereen heeft wel eens momentje dat je je auto het liefst de deur uitzet. Het is niet altijd even handig om dan achter de pc te kruipen, want dan plaats je wel eens iets waar je ff niet goed over nadenkt, waardoor je iedereen over je heen krijgt.
In ieder geval fijn dat je je auto niet buiten trapt en er weer mee verder gaat. Ik heb even al je vragen gebundeld in dit topic.
Je hebt namelijk gewoon een probleem met je motor en het wordt onoverzichtelijk als je voor ieder vraagje een apart topic opent. Ik zou je willen vragen om alle vragen over je motorblok en de problemen daar omheen in dit topic te houden voor de overzicht.
Alvast bedankt,
RISL20 maart 2012 om 11:44 #17886829ja oke
en starten net de
astra en raad eens
2000 toeren zet hem uit
en weer starten toen was het goed
straks even de opcom er aan
mischien nog de oude foutcode er in
toch
even mijn tellergroep eruit slopen
en even naar het ledje kijkken
gaan die wel eens kapot
of kun je die ook uit zetten
hoor het wel jongens20 maart 2012 om 11:45 #17886830ik bedoel het mml lampje
20 maart 2012 om 13:22 #17886831MML Ledje kan je testen met de op-com.
Willem
20 maart 2012 om 13:37 #17886832oke willem maar nu komt
het hoe doe ik dat dat zo mooi
hoef ik niks tesloopen toch20 maart 2012 om 13:41 #17886833Gewoon in Menu je auto kiezen, bijvoorbeeld: 1999 > Astra-G > Carosserie > Instrument > Testen van Componenten > MML of Motorregeling Controle lamp testen > Test Activeren.
Willem
20 maart 2012 om 13:53 #17886834oke wim bedankt voor de
tip
kan ik ook mijn toerental verandere
weetje wat ik denk met mijn astra
dat mijn tempratuursensor
kapot is dat is de enige die ik nog niet vervangen heb
ik bedoel die achter tegen het inlaatspruitstuk
en dan zien we wel weer
he bedankt nog ga het nu proberen20 maart 2012 om 13:53 #17886835Succes…
Hoop dat het helpt..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.