Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem met x16szr – nieuwe vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 19:10 #17886786
use google :P
18 maart 2012 om 21:13 #17886787Dacht dat mede de snelheid van de nokkenas geregistreerd werd
Nog voor de nokkenas sensor , maar ben niet zeker18 maart 2012 om 21:48 #17886788oke zou kunnen ja
18 maart 2012 om 21:50 #17886789niemand een sugestie
18 maart 2012 om 22:12 #17886790hallo allemaal zal me even voorstellen,
ben john 19jaar ben in bezit van een corsa b 1.2 8v bj 1994, (wel erg traat) maja voor int begin
en woon in limburg..
ben aant leren voor motorvoertuigen,ma nou is mijn vraag ik heb ook met egr en heb alle 2 de gaten dicht gemaakt kan dat verder problemen veroorzaken??
want mijn corsa b x1.2sz e2 houd namelijk in en heb ik zo wat dingen gecontroleerd ma kan niks vaststellen.19 maart 2012 om 06:37 #17886791zou jr even
aan willem v6
moet vragen19 maart 2012 om 06:39 #17886792weet wel dat mijn astra
tehoog stationair
loopt
en niet gevonden krijg wat het is19 maart 2012 om 06:54 #17886793en die op de foto
zit toch in het spruitstuk
maar kan ook die storing geven
toch
ga ik straks eens vervangen
bedankt vast jongens19 maart 2012 om 06:59 #17886794Heb je geen vacuum lekje ergens?
19 maart 2012 om 07:29 #17886795De klop sensor registeerd zoals het heet de kloppingen in het blok als de zuigers gaan kantelen of ontsteking niet op het juiste (te vroeg) tijdstiop optreed word dit door de klopsensor geregistreerd. en het motormanagement past dat dan aan.
19 maart 2012 om 07:30 #17886796Te hoog stationair is meestal of de temperatuursensor van de koelvloeistof of een vacuem lek.
19 maart 2012 om 07:34 #17886797oke bedankt
anders zou jij dan eens willen kijkken
groetjes kees19 maart 2012 om 07:35 #17886798dat was heel duidelijk
bedankt19 maart 2012 om 16:52 #17886799heb nu als ik de
oliedop van kleppendeksel
er af draai
net of er iemand een sigaar
in mijn carter aan het roken
is x16szr het een euvel nog niet opgelost
of de andere dient zich alweer aan
uit het oliepeil komt geen rook
zou ik de egr niet goed hebben
gereinigd iemand een idee
groetjes19 maart 2012 om 18:59 #17886800niemand een idee
19 maart 2012 om 19:16 #17886801Niet gek opkijken heh als men niet binnen twee uur heeft gereageerd.ik denk dat je carterventilatie misschien niet goed / verstopt zit.
Zo maar even een gok, dus niet al te veel waarde aan hechten ;)19 maart 2012 om 19:23 #17886802Hey,
als de motor warm is en ik draai de olie dop eraf dan komt er ook wat rook uit, is normaal gok ik?
Egr staat los van je olie in ieder geval.19 maart 2012 om 19:28 #17886803ja oke maar heb dit pas sinds
gisteren toen ik de egr afgedopt
heb stotert ook een beetje bij lage
toerental vooral in zijn 2 met terug schakelen
mischien heb ik de egr niet goed gereinigd19 maart 2012 om 19:32 #17886804Dan zou die beter moeten rijden als je de stekker van de egr er af trekt, kan je eventjes proberen! Je krijgt dan wel management lampje wat brandt maar als je de stekker er weer op aansluit en een paar keer start dan is die weer weg
19 maart 2012 om 19:58 #17886805oke ga ik proberen
maar als ik de stekker
er weer op doe
gaat hij dan weer stotteren
of is dat dan
over zou ik hem niet helemaal
uit kunnen zetten met
mijn op-com
bedankt alvast19 maart 2012 om 20:08 #17886806ff een vraag tussen door.
dat plaatje waar je mee hebt afgedopt, is dat helemaal dicht, of zit er nog een gaatje in.
want in de egr zit een pennetje, dit pennetje moet vrij kunnen bewegen en komt deze tegen het plaatje aan.
misschien heb ik het ook wel mis……………….
omdat je typte als je de stekker eraf haalt loopt ie wel goed.Gert
19 maart 2012 om 20:18 #17886807plaatje is helemaal dicht heb het zelf ook ooit gekocht
19 maart 2012 om 20:23 #17886808nee bij mijn
is er een gat open
gekocht bij driessen
valkenswaard19 maart 2012 om 20:30 #17886809Damp uit de oliedop, Die was er al voor het afdoppen van de EGR, Want die staat hier WERKELIJK HELEMAAL LOS van namelijk.
Bijde hebben echt helemaal geen enige vorm van verbinding met elkaar.
Drukopbouw in het olieCarter kan door een aantal dingen worden veroorzaakt.
– Carterventilatie, onjuiste werking
– Versleten Onderblok (vaak samen met olieverbruik)
– Oude olie> de 8kleppertjes willen zowiezo wel een beetje dampen uit de dop hoor, kan niet heel veel kwaad, en dat is ook de rede dat bij de 8kleppertjes vaak wat Gele sludge bij de oliedop te vinden is..
@ sander 2.5v6: Met stationair draaiende motor bij een V6 damp eruit, ga dan zelf maar eens je Carterventilatie Controleren..
Willem
19 maart 2012 om 20:39 #17886810oke wim zou kunnen heeft nu
257000 gelopen heb er al een klaar liggen
moet ik even nieuwe lagers en veren op zetten
en dan langzaam weer opbouwen
maar auto rijd en stuurt nieuw
morgen vroeg weet ik of het statonair
opgelost is
maar bedankt wim -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.