Probleem met verlagingsveren Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met verlagingsveren Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270209
    Govert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 July 2004

      Ik ben Govert. Ik mail niet zo vaak en dan meestal op het Vectra Forum.
      Maar nu heb ik een vraag over de Astra G.

      Mijn zoon heeft een Astra G uit 2002. Deze wil hij verlagen.
      Hij heeft vier verlagingsveren gekocht. De voorveren passen perfect.
      Maar de achterveren lijken niet te passen.

      Na contact opgenomen te hebben met de leverancier, gaf deze aan dat het wel de juiste zijn.
      Toch gemonteerd. Het zit er op maar geeft bij het rijden op een minder goed wegdek een rammelend geluid.
      En het idee is niet echt prettig..

      Zie de foto’s.

      Je ziet duidelijk dat de diameter op het montagepunt bij de originele veren kleiner is dan bij de verlagingsveren.
      Heeft iemand van dit forum hier ervaring mee? Wat nu te doen?

      #18270352
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Lijken me de verkeerde veren, zelf ook een verlaging setje gehad, daarbij was de diameter exact hetzelfde als bij de originele veren.

        #18270353
        Govert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 July 2004

          Tja wist ik maar of dat inderdaad zo is. Setje is van TA Technix. De auto is een 2.2 Sport Edition.

          #18270354
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Deze zaten onder mijn auto, is ook te zien dat de diameter hetzelfde is (rubber dop zit erin vast)

            #18270355
            Govert
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 July 2004

              Ja inderdaad. Op jouw foto is duidelijk te zien dat de diameter hetzelfde is. En zo hoort het volgens mij ook.
              We gaan nog maar weer eens aan de bel trekken bij de leverancier….

              #18270356
              Chris426
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2014

                Heb je misschien een link naar de betreffende set? Kunnen wij ook even kijken en vergelijken :).

                #18270357
                Govert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 July 2004

                  Op de site van TA Texnix kun je ze zien, alleen de plaatjes zijn bij alle sets hetzelfde dus je ziet er niet echt veel aan.
                  Ze zijn overigens geleverd door een Nederlandse leverancier.

                  Het probleem is bijna opgelost. De leverancier is er achteraan gegaan en heeft een nieuwe set opgestuurd. Deze zijn wel van een ander merk, maar dat maakt in principe niet zoveel uit. De achterveren zien er hetzelfde uit als die van de foto van Opeltje. Dus lijkt me goed! :thumb

                  Alleen nu wil de leverancier de oude set retour gestuurd hebben. Dat betekent dat, buiten de achterveren, ook de voorveren er weer af moeten. Dus nog een keer een rekening voor montage (bij de officiële Opel dealer). En die is waarschijnlijk hoger dan de set kost…… :( Nou hopen dat het allemaal goed komt.

                  #18270358
                  Govert
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 July 2004

                    Hebben meer mensen ervaring met GM-Tuningparts?

                    De leverancier, GM-Tuningparts, heeft een nieuwe set gestuurd en geeft aan dat ze daarmee voldoende tegemoet zijn gekomen. De verkeerde set willen ze volledig retour. Voor de dubbele montagekosten, en de retourkosten, mag de consument opdraaien. Daarin willen ze niets tegemoet komen. Service? Ik had beter verwacht……..

                    #18270359
                    Chris426
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2014

                      Misschien niet helemaal het antwoord wat je verwacht, maar als je nou een setje veerspanners kocht en de veren er zelf weer vanonder haalde? Spaart toch al montagekosten uit…

                      Verder, tja, zoals ik het zie, is de persoon die de set verkocht als zijnde voor een Astra G eigenlijk verantwoordelijk voor de verkeerde set aangeleverd te hebben.
                      Dus, ja, ik zou ook proberen deze kosten van hem terug te vorderen…

                      #18270360
                      Govert
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 July 2004

                        Helaas zijn wij zelf niet zo technisch dat we ze er zelf onder kunnen zetten :-(

                        #18270361
                        Chris426
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2014

                          Is er niemand hier opt forum die jou eventueel kan komen helpen?
                          Jammer genoeg woon ik zelf in België… :p.

                          #18270362
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            @Chris426 wrote:

                            Misschien niet helemaal het antwoord wat je verwacht, maar als je nou een setje veerspanners kocht en de veren er zelf weer vanonder haalde? Spaart toch al montagekosten uit…

                            Verder, tja, zoals ik het zie, is de persoon die de set verkocht als zijnde voor een Astra G eigenlijk verantwoordelijk voor de verkeerde set aangeleverd te hebben.
                            Dus, ja, ik zou ook proberen deze kosten van hem terug te vorderen…

                            Hoeft niet met veerspanners, als je de auto op zijn wiele hebt staan en je draaid dan de top van de schokdemper los en de centrale bout. En je krukt hem dan op gaat die rustig los, Dan veerpoot van de fusee demonteren. En in omgekeerde volgorde weer monteren. Met belijd de auto laten zakken en je kunt weer netjes de demper op zijn plek krijgen.

                            Of met 2 personen gaat het ook. De ene de veer naar beneden laten druken en de ander het toplager vastschroeven.
                            Kost wel veel arbijdskracht :angel

                            #18270363
                            GM-Tuningparts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2005

                              @Govert wrote:

                              Hebben meer mensen ervaring met GM-Tuningparts?

                              De leverancier, GM-Tuningparts, heeft een nieuwe set gestuurd en geeft aan dat ze daarmee voldoende tegemoet zijn gekomen. De verkeerde set willen ze volledig retour. Voor de dubbele montagekosten, en de retourkosten, mag de consument opdraaien. Daarin willen ze niets tegemoet komen. Service? Ik had beter verwacht……..

                              Hallo

                              (Even voor de duidelijkheid volgens de fabrikant en TUV papieren ging het om de goede set die wij geleverd hadden en kunnen wij er dan verder ook niks aan doen dat de veer aan de bovenzijde wat meer ruimte had als een veer van een andere fabrikant. We hebben nog 2 veren fabrikanten meer gesproken en de foto’s door gemaild naar hun toe met de uitleg en deze vertelde ons beide dat het geen kwaad kon en dat dit wel vaker voor komt ook bij andere merken)
                              Dit verhaal hebben wij maandag met u ook besproken en wij hebben u toen verteld dat wij toch gelijk op zoek gingen naar een set waarbij dit niet was.

                              Aan de tel. maandag was u dan ook vol lof naar ons toe dat wij dit zo goed, netjes en snel geregeld hadden voor u en dan is het natuurlijk niet zo netjes om dan hier te vertellen dat wij geen service verlenen. Ik kan dan ook niet helemaal volgen als u tegen ons zegt dat we dat heel snel, goed en netjes geregeld hebben om dan hier op het forum iets anders te gaan schrijven.

                              Natuurlijk hebben wij de andere set gaarne retour om deze te kunnen claimen bij onze toeleverancier. (Deze set zal je overal moeten inleveren ongeacht waar je de veren gekocht hebt dat heeft verder niks met GM-Tuningparts of service te maken!)
                              Als je ergens een tv koopt / kleding of wat dan ook en deze is kapot en je krijgt hiervoor een nieuwe dan moet je de kapotte / verkeerde set toch ook terug inleveren.
                              Zo raar is dat toch niet dat is heel normaal en dat moet je overal. Wij hebben zelf zsm kontakt met u opgenomen na u ons gebeld had dat de achterveer niet goed was en wij hebben gelijk alles in werking gezet om zsm binnen 1 dag een andere set voor u te regelen. Retourkosten voor het terug sturen van de veren zijn natuurlijk voor ons dat heeft verder niemand gezegt dat deze voor u zijn.
                              Wat ik zeg wij hebben gelijk maandag na het weekeinde alles op alles gezet om u binnen 1 dag een andere set te leveren. Zoals eerder gezegt was u vol lof over de goede service en heeft u verder aan de tel ook niks gezegt ook niet toen wij u verteld hebben dat wij de andere set gaarne retour hebben. Dat was verder geen probleem en u was heel blij dat het zo snel en goed opgelost was. Vandaar dat ik ook niet helemaal kan volgen dat u hier ineens schrijft dat wij geen service bieden en dat het niet normaal is dat u de andere set niet mag houden. In mijn ogen hebben wij dan ook ons uiterste best gedaan om het zsm en goed voor u op te lossen.

                              Mvg Eugene

                              #18270364
                              Chris426
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2014

                                Het lijkt mij (als buitenstaander) dus gewoon een misverstand.
                                Goed, kan gebeuren.

                                Voor de demontage kan je Haasje17’s methode gebruiken bij gebrek aan veerspanners.

                                En zo ben je dan zonder extra kosten gediend! Iedereen blij :).

                                #18270365
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Even voor Eugene,

                                  Volgensmij is dit toch echt apk afkeur, dus ik zou nog maar eens met die fabrikant bellen voordat ze vaker dit soort spul leveren.
                                  Of het spul uberhaubt niet meer leveren en enkel van de andere fabrikant waarvan je ze hebt verstuurd.

                                  #18270366
                                  GM-Tuningparts
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 July 2005

                                    @Haasje17 wrote:

                                    Even voor Eugene,

                                    Volgensmij is dit toch echt apk afkeur, dus ik zou nog maar eens met die fabrikant bellen voordat ze vaker dit soort spul leveren.
                                    Of het spul uberhaubt niet meer leveren en enkel van de andere fabrikant waarvan je ze hebt verstuurd.

                                    Dat dacht ik dus ook.
                                    Vandaar dat ik ook contact opgenomen heb met 2 verschillende veren fabrikanten.
                                    Volgens hun was dit geen afkeur wel als de veren in de hoogte speling hebben als hij uit de veren is waardoor ze tussen de auto uitvallen.
                                    Ik ben geen APK keurmeester maar dit is wat beide verenfabrikanten tegen mij gezegt hebben.
                                    Maar om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we natuurlijk gelijk aktie ondernomen en binnen 1 dag
                                    een nieuwe set geleverd van een andere fabrikant die dit niet had.
                                    Dus ik denk dat wij hier dan ook gelijk goed op ingespeeld hebben en de juiste service geleverd hebben.

                                    #18270367
                                    Shane_Astra_g
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 December 2012

                                      Dat is wel vreemd dan, lijkt wel of de veren zo niet goed gecentreerd kunnen worden en dat er spelling zal zijn naar de zijkanten toe. Ik heb nog nooit zulke veren gezien. Los van het feit dat het misschien geen apk afkeur is, ziet dit er niet echt veilig uit :???:

                                      Ik kan me wel plaatsen in de koper. Ik had ook eerst verkeerde achterveren voor me g lang geleden.(gekocht bij ander bedrijf) ze hadden toen alleen de achterste veren opgestuurd. Ik hoefde de voorveren niet te retourneren aangezien die goed waren. Overigens heb ik die verkeerde achterveren gewoon gehouden en verkocht. :jerry

                                      Balen van de montage kosten inderdaad! Als ik jou was zou ik niet meer naar de dealer gaan(belachelijke prijzen) misschien iemand op het forum of gewoon naar een plaatselijke garage gaan.

                                      Succes.

                                      #18270368
                                      Dolby
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 May 2008

                                        Hallo Govert. Ik vind dat Eugene alles netjes heeft afgehandeld wat hij kan afhandelen.
                                        Dat jij helaas kosten hebt omdat de overige veren terug moeten kan het bedrijf (GM-Tuningparts) ook totaal niks aan doen.
                                        Het is inderdaad erg zuur voor je maar om dat hier op het forum het bedrijf te beschrijven als slechte service vind ik niet correct.
                                        Eugene (GM-Tuningparts) heeft maximaal service gegeven.

                                        Succes met de nieuw verlagingveren.

                                        @GM-Tuningparts wrote:

                                        @Haasje17 wrote:

                                        Even voor Eugene,

                                        Volgensmij is dit toch echt apk afkeur, dus ik zou nog maar eens met die fabrikant bellen voordat ze vaker dit soort spul leveren.
                                        Of het spul uberhaubt niet meer leveren en enkel van de andere fabrikant waarvan je ze hebt verstuurd.

                                        Dat dacht ik dus ook.
                                        Vandaar dat ik ook contact opgenomen heb met 2 verschillende veren fabrikanten.
                                        Volgens hun was dit geen afkeur wel als de veren in de hoogte speling hebben als hij uit de veren is waardoor ze tussen de auto uitvallen.
                                        Ik ben geen APK keurmeester maar dit is wat beide verenfabrikanten tegen mij gezegt hebben.
                                        Maar om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we natuurlijk gelijk aktie ondernomen en binnen 1 dag
                                        een nieuwe set geleverd van een andere fabrikant die dit niet had.
                                        Dus ik denk dat wij hier dan ook gelijk goed op ingespeeld hebben en de juiste service geleverd hebben.

                                        #18270369
                                        turbosix
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 November 2010

                                          Ik heb eens verkeerde veren gekregen voor een astra G, hij viel toen 8 à 9 cm lager uit ipv 4cm. de winkelier heeft toen wel de demontage en montage kosten vergoed.
                                          Alleen het ritje heen en terug naar de garage was voor mijn rekening.

                                          #18270370
                                          Govert
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 July 2004

                                            Het is inmiddels opgelost. Morgen worden alleen de nieuwe achterveren gemonteerd. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
                                            Dank voor jullie reacties. Ik zal binnenkort wel een foto posten. Groet, Govert.

                                            #18270371
                                            opel-mark
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 March 2011

                                              .

                                              #18270372
                                              opel-mark
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2011

                                                .

                                                #18270373
                                                GM-Tuningparts
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 July 2005

                                                  @Govert wrote:

                                                  Het is inmiddels opgelost. Morgen worden alleen de nieuwe achterveren gemonteerd. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
                                                  Dank voor jullie reacties. Ik zal binnenkort wel een foto posten. Groet, Govert.

                                                  Bedankt dat je ook even vermeld hebt hoe het opgelost is.
                                                  Wel zo netjes en eerlijk als je hier eerst vermeld dat we slechte service verlenen.
                                                  Dan weten de mensen ook de andere kant van het verhaal en hoe wij wet dit problem zijn omgegaan en opgelost hebben!

                                                  Mvg GM-tuningparts

                                                  #18270351
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    We gaan dit topic sluiten. Het is inmiddels prima opgelost. Topic is tevens opgeschoond van onnodige reacties van derden

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Het onderwerp ‘Probleem met verlagingsveren Astra G’ is gesloten voor nieuwe reacties.