Probleem met de blazers

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met de blazers

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246026
    BlueAstraG
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Beste leden,

      Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik m’n auto start en ik wil bijv. m’n (ruit)verwarming of (koude) lucht aan hebben op standje 1, 2, 3 of 4, doen de blazers (ventilatoren) het niet.

      Ik heb het een keer aangekeken en de verwarming doet het wel (je voelt minimale lucht altijd) maar de blazers doen het pas nadat ik bijv. een drempel behoorlijk neem en dan pas slaan de blazers aan. Soms in hoge toeren slaan ze ook opeens aan.

      Wanneer de blazers eenmaal aan gaan, vallen ze diezelfde rit niet uit. Dat scheelt weer.

      Beetje vaag. Weet iemand wat er aan de hand is of wat er zou kunnen zijn met de ventilatoren/blazers?

      #17986454
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Geef eens een tik op het bruine relais in de zekering kast in de auto als ie niet wil…

        willem

        #17986455
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik denk persoonlijk aan je verwarmings relais. Dit zit achter je dashboard kastje. Dashboard kasje eruit en dan zie je rechtsnaast de ventilatorhuis een klein blokje zeg maar daarin zit het verwarmings relais. Die zal waarschijnlijk verroest zijn. Een nieuwe kost bij de dealer rond de €25,= Kun je zelf vernieuwen. Is gewoon kabel lostrekken en nieuwe plaatsen. Verkeerd aansluiten kan niet ivm
          het een soort klem aansluiting is.

          Heb ik zelf ook gehad. Bij mij werkt de ventilator ook niet pas als ik over een harde drempel ging sprong de vetilator aan. En soms als je hem steeds veranderd van snelheid van 1 naar 4 enzo. Als ik geluk had sprong de ventiator aan en bleef dan ook die rit aan.

          Succes met het oplossen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.