Probleem met dashboard verlichting Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Probleem met dashboard verlichting Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228042
    Packman
      Lid sinds:
      4 November 2010

      Beste Opel forumers,

      zins kort ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste Opel,
      een Zafira type A uit 2003

      Het Probleem,
      Al vanaf het begin heb ik problemen met de dashboard verlichting, het begon met het knipperen van de avond verlichting van het midden paneel (alarmlicht, verarming, ventilatie AC) later was dat soms aan soms uit, nu helemaal uit en nu begint mijn wijzer gedeelte af en toe uit te gaan. Gezien het forumverbod op onbehoorlijk taal gebruik zal ik mijn ergernis hiervan niet veder beschrijven. :swear

      Geprobeerd,
      Ik ben begonnen met alle relevante zekeringen door te meten. Deze bleken allemaal oke, ik heb het dashboard uit gebouwd (weet ik ook meteen hoe dat bij een opel Zafira werkt :P) en alle bedrading en lampjes gecontroleerd, allemaal oke.

      Overig,
      Wat mij laatst opviel is dat als ik de cabine verlichting handmatig aan/uit doe en de knop wat stevig indruk dat alle dashboard verlichting helemaal uit gaat, buiten verlichting blijft branden tot ik de knop naar uit draai. ik weet echter niet of dit een “functie” is bij Opel’s of dat dit op een storing duit.

      Wat ik vermoed,
      Na dit hele forum na te hebben geplozen heb ik de indruk dat het aan de verlichting schakelaar ligt, en anders aan de multitimer. Zijn er ervaren Opel sleutelaars die hierover een mening of een ervaring hebben? En als mijn vermoeden van de schakelaar klopt is er dan een eenvoudige manier van testen zo als het uitbouwen van de schakelaar en een doorverbinding maken?

      Bij voorbaat dank, en In hoop (en duisternis :agent ) wacht ik af

      #17754265
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Multirimer…

        Willem

        #17754266
        Packman
          Lid sinds:
          4 November 2010

          eerst nog testen? (en dan hoe?) of 100% zeker?

          #17754267
          ecobra
            Lid sinds:
            26 March 2011

            Hallo,

            Ik ben filmpje tegen gekomen op youtube het is wel in het Duits maar misschien heb je er wat aan.
            http://www.youtube.com/watch?v=jj5D8JYCND8

            Gruss von de Der Autodoktor

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.