Probleem met centrale deurvergrendeling na vervangen lampje van kachel bediening

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem met centrale deurvergrendeling na vervangen lampje van kachel bediening

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353182
    bandido
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Heb sinds 2 maanden een corsa c 2001.

      Ik heb vandaag lampjes van de kachel bediening willen vernieuwen, omdat een aantal weken 1 er stuk was.

      Toen ik er een nieuw in had gedaan dacht ik test eens of lampje brand. Maar toen kwam er beetje rook uit de kachel bediening.

      Direct het contact eraf gedaan. Lampje eruitgehaald en contact weer erop gezet en het andere lampje brand ook niet meer.

      Maar nu doet de centrale deurvergrendeling ook niets meer. Voor de rest werkt alles nog.

      Ook als ik met de sleutel de auto wil sluiten of openen gaat alleen de bestuurders kant open.

      Heb ook geprobeerd of ik de sleutel opnieuw kon synchroniseren, maar dit doet ie ook niet meer.

      Hoe kan dit samenhangen met de kachel verlichting.

      #18353184
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Heb lampjes willen vernieuwen door led. Heb led lampje getest en doet het nog. Maar merk nu wel dat led lampje een plus en min heeft.

        #18353198
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Zekering nr 1 was stuk. Weer een nieuwe ingezet en de centrale deurvergrendeling deed het weer.

          Maar plaats ik weer een led lampje in de kachel verlichting springt weer zekering nr 1.

          Maar eens verder kijken bij warmer weer. Brrrr is te koud buiten.

          #18353221
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Zitten er voorschakelweerstanden in je LED-lampjes?
            Als die er niet in zitten kan het zijn dat de LED’s daardoor overbelast worden. Doen de lampjes het nog, of zijn die ook kapot?
            En idd, met LED’s altijd goed kijken naar de + en –

             

            #18353243
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Led Lampjes doen het nog ja. Als ik ze op 12volt aansluit doen ze het nog. Maar in de kachel bediening niet. Ik haal weer normale lampjes. En dan hoop ik dat probleem is opgelost.

              #18353248
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Een led zou je normaal gesproken gewoon moeten kunnen gebruiken :scratch:  , als u de juiste gebruikt, T5 neem ik aan?

                Zitten de clipjes van de led nog goed?, en de clipjes van de fitting?, er moet kortsluiting gemaakt worden op een of andere manier.

                Wat betreft de led zelf, al zou er geen weerstand tussen zitten, zou de led door moeten branden, en niet de zekering, led’s kunnen niets verdragen,

                betreft te hoge voltage.

                #18353258
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Ik heb nu de juiste led lampjes gekocht. Zit dus verschil in de led lampjes. Deze zit schijnbaar voorschakelweerstanden in. Byjugo jij had gelijk.

                  Maar het rechtse lampje doet het en het linkse niet. Denk dat er iets met de fitting is. Zal dan de hele kachel bediening eruit moeten halen.

                  Zal wel een hele klus zijn.

                  P.S. De zekering nr1 blijft heel nu.

                  #18353605
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Opgelost. Fitting linkse lampje was stuk. Nieuwe kabels met 2 nieuwe fittingen geplaatst met led lampjes.

                    #18353607
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Ook weer opgelost! :good:  Dankje voor de feedback.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.