Probleem met achterrem Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleem met achterrem Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236229
    BlackDevil
      Lid sinds:
      4 January 2009

      Hey allemaal,

      Heb vandaag mijn remschoenen achter vervangen. Alles ging perfect en is ook weer volgens de instructies in het werkplaatshandboek gemonteerd. Remtrommels en alles erop en remmen afstellen. Toen had ik het idee dat iets niet in orde was. Dus remtrommel eraf en nu blijkt dat het hendeltje van de drukstang die de instelling van de remschoenen regelt is versprongen. Deze grijpt in een tandwieltje dat de lengte van het drukstangetje aanpast naarmate de remschoenen verslijten. Het hendeltje moet normaliter op dat tandwieltje rusten, maar klapt na 2x trappen op het rempedaal naar beneden.

      Wat doe ik fout? Heb alles al gecheckt. Schroefdraad van de drukstang is gesmeerd, dus er blokkeert verder niets.

      #17863697
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Heb je de drukstang (stelmechanisme) ook aangedraaid tot tegen de aanslag op de remschoen.

        #17863698
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          NIet naar kijken, gewoon zo ver opschroeven dat de trommel er wat stroef overheen gaat. Dan is er niets meer aan de hand. Die automatische steller werkt vaker niet dan wel…

          #17863699
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Probleem schijnt te zijn opgelost. Onder het hefboompje ontbrak een soort onderlegveertje. Deze heb ik overgenomen van de oude remschoen, trommels erop en toen zolang de rem aangetikt totdat het klikken van het instelmechanisme stopte. Handrem werkt nu ook weer optimaal. Blokkeert volledig bij de 4e tand.

            Dank voor de reacties jongens!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.